Gå til innhold

Homofili - en synd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker som kakestykke har en god del helt forvridde tanker om hva man kan komme til himmelen med.

 

Kort sagt kan man komme til himmelen, uansett hva man gjør, så lenge man passer på å godta Jesus som sin mester og tro på han før du dør.

 

Kom igjen, la oss alle bli homser, drepe hverandre, ha ubeskyttet sex, hoppe av i svingen og spre ateisme til rett før vi skal dø! Så godtar vi kristendommen, og kommer til himmelen...

 

Altså, jeg kan heller lite bibelhistorie, men det er ikke slik jeg har forestilt meg kristendommen.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Man kommer ikke til Helvete, nei. Les din Bibel. Alle kan bli frelst.

Kan ikke du heller lese din bibel?

 

Mark 3:29: "Whoever blasphemes against the Holy Spirit will never be forgiven; he is guilty of an eternal sin."

 

Den hellige ånd er en ekkel liten lort, ja, om den hadde eksistert i det hele tatt! Sånn, da var det unnagjort.

 

Og hvem sa dette? Jesus?

Nei, jesus har ikke sagt en dritt.

Alt i NT er skrevet av evangelister med personlige synspunkter. (noe av grunnen til at det er mye selvmotsigelser i bibelen) -jo mere kokker, jo mere søl :D

Hva jesus mener om dette er ikke godt å vite, da han trolig hadde litt dysteleksi.

Jesus er historiens første og eneste abrahamittiske gudesønn/profet som ikke har skrevet en dritt :yes:

 

Men vår "venn" moses er ikke snau i sine uttalelser om homofile:

 

3Mos 18,22

"Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom."

 

3Mos 20,13

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

 

 

Fant i forbifarten noe i NT som trolig dere kristne verdsetter (siden NT overprøver GT)

 

Matt 05,30 Om din høyre hånd lokker deg til synd, hogg den av

30 Og om din høyre hånd lokker deg til synd, så hogg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste ett av dine lemmer, enn at hele ditt legeme kommer til helvete.

 

Dersom homofili skal defineres som synd...

Hva skal man i dette tilfelle hugge av :hmm:

Lenke til kommentar
3Mos 20,13

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

 

Denne får du forklare når du kommer på, Kakestykke.

 

Er ikke vanskelig å forutse hva han kommer med:

"dette er GT og det gjelder ikke fordi jesus opphevet lovene og det er NT som teller"

 

Vell, da kunne kakestykke kanskje være så vennlig å opplyse oss hedninger hvilke lover Paulus i NT snakker om her:

 

1Tim 01,08 Loven er gitt for bl.a løgnere og homofile

8 Men vi vet at loven er god så sant den brukes etter lovens hensikt. 9 Vi må huske at loven ikke er gitt for den rettferdige, men for lovbrytere og oppsetsige, for ugudelige og syndere, folk uten respekt for det hellige, verdslige, slike som slår sin far eller mor, mordere, 10 menn som driver hor eller har utuktig omgang med menn, for slavehandlere, løgnere og dem som sverger falskt, og hva det ellers kan være som strider mot den sunne lære.

Lenke til kommentar
Gud er homofil/lesbisk/bifil/hetrofil og alle andre rare seksuelle legninger som finnes, Gud er alt.

 

Egentlig når jeg tenker meg om så er han/hun/det en ganske pervers person/ting.

Bare meg som fikk litt avsmak av dette paradiset i himmelen? Høres jaggu meg ut som evig tortur og pine er bedre enn sadosexen til Gud.

Lenke til kommentar

Homsesex er bare en av mange forskjellige synder.

Det står ikke noe sted at "menn som tenner seksuellt på andre menn skal komme til helvete"

 

Derimot står det at menn som gjennomfører sex med andre menn har begått en synd.

 

Det er lite forskjell på dette, og f.eks. sex med en prostituert.

Eller vold, løgn, utroskap osv.

 

Løgnere kan få tilgivelse, og det er jeg sikker på at homser som har hatt homsesex også kan.

 

Det er lov å ha pedofil legning i norge. Men det sekundet du avkler en tolvåring og penetrerer den, har du gjort en kriminell handling.

Er du pedofil: la være å ha sex.

 

Jeg håper alle ser sammenligningen mellom pedo og homo.

La meg slippe kommentarer som "Øyh, dere kristne tror at homofili er like ille som pedofili"

eller "homofile driver ikke overgrep, begge er enige!"

 

Til dere som vil gjøre bruk av slike billige poenger: Les nøyaktig ord for ord hva jeg skriver.

Det eneste jeg skriver er en sammenligning av det å tenne på noe, versus å gjennomføre det.

 

 

Homofili er ikke en enveisbillett til hælvette.

Alle synder. Selv paven synder hver dag. Kanskje napper han i loffen? (katolikker ser ofte på onani som synd, noe dagens protestanter ikke gjør. Dette pga. en tolknings-uenighet ang. historien om Herr. Onan) Eller har skitne tanker?

 

Saken er at troen frelser deg.

Men du må mene det.

Og hvis du virkelig mener det, vil du prøve å beherske deg.

Ingen klarer det 100% såklart. Men det er troen som teller.

Uten tro, vil du uansett ikke få frelse. Jesus er veien, sannheten og livet.

Hvis du gjør alt annet rett, men allikevel ikke tror på Jesus, så bærer det rett nedover når du dør.

 

Homosex er ikke den eneste synden man kan begå.

Den er en av mange, og har av en eller annen grunn fått mer oppmerksomhet enn hor mellom heterofile, vold og løgn. Hvorfor vet jeg ikke. Jeg vet ikke om Gud misliker homsesex mer enn han misliker drap.

Men det er tydelig at hans representanter på jorden (som Moses og Paulus) synes homofili er kjempeekkelt.

 

La meg gjøre det klart: Å være homo er ingen synd.

Å dyppe løken i en annen manns anus er synd.

Så hvis du ikke tilfeldigvis er bifil, kun homo, så må du være jomfru hele livet.

I motsatt fall er du en synder. Men vi er alle syndere, og hvis du oppriktig ber om tilgivelse, er du tilgitt.

 

Slik jeg forstår det. Men jeg er verken biskop eller profet.

Endret av Gurin
Lenke til kommentar

syns det er festlig at noen mennesker baserer livet sitt hva som er og ikke er synder.

 

spesielt med tanke på at disse syndene noen prøver å ikke begå i dag ble skrevet for alt fra 1000til 4000 år siden.

 

det er bare en synd om du tror på at det er en synd.

 

jeg er sikkert en kjempe synder i følge paven, men selv lever jeg et liv helt uten synd da jeg ikke tror på noe som heter synd.

Lenke til kommentar

Alle er kjempesyndere.

Tror jeg leste en plass at alle synder er like for gud.

Har du stjålet snop av broren din, stiller du mao. i samme kategori som Adolf.

 

Og i likhet med Adolf, kommer du til himmelen hvis du angrer og anerkjenner Jesus som din frelser. Da glemmer Gud alle dine synder.

 

Om Adolf angret før han døde, er imidlertid svært lite trolig.

 

 

Tha Dude: Hvorfor skal jeg det?

Poenget med den lange posten min (som du sikkert ikke gadd å lese) så er ikke homser verre enn resten av oss. Og de får like mye tilgivelse som hvem som helst andre som blir kristen.

 

Jesus døde på korset fordi vi alle er avhengige av nåde for å bli syndefrie.

Endret av Gurin
Lenke til kommentar

jeg leste posten din jo. "du kan være homo så lenge du ikke begår sodomi".

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skriker over middelaldersynene til muslimene når vi har vår egen lille fundamentalistiske gjeng rett i bakgården vår. Mest sansynlig lokalisert på vestlandet.

 

og å sammenlikne hitler med den gemene hop er kvalmende. Du sier at alt er greit så lenge du omvender deg til Gud sånn ca før du dør. Drit i de x antall millioner døde + x antall millioner torturerte etc etc, gud har en plass til alle....?

 

Du har et skjevt inntrykk av realitetene. Folk gjør det de gjør fordi de tror det er riktig. For alt du vet så hadde hitler personlig kontakt med gud, som så mange andre kvakksalvere og fanatikere. trolig lite sansynlig fordi han var alt annet enn religiøs, selv om han fikk den katolske kirkes velsignelse.

Endret av Tha Dude
Lenke til kommentar

Æsj, jeg trodde jeg hadde helgradert meg mot billige poenger...

 

Ingen har påstått at alt er greit, sålenge du tror.

Det som derimot står i bibelen, er at hvis du tar imot Jesus og ber Herren om tilgivelse, så skal du bli frelst.

 

Hitler er et dårlig eksempel, fordi han med 99.9% sannsynlighet IKKE verken var kristen, eller ble det rett før sin død.

 

Men han KUNNE blitt frelst.

 

jeg foreslår at du leser litt om Nicky Cruz.

 

PS. Mange kristne liker ikke homoseksualitet, men du ser oss aldri samle oss i gatene, kaste stein eller drepe avvikere.

Endret av Gurin
Lenke til kommentar
Hitler er et dårlig eksempel, fordi han med 99.9% sannsynlighet IKKE verken var kristen, eller ble det rett før sin død.

"Throughout his life, Hitler often praised Christian heritage, German Christian culture, and a belief in Jesus Christ."

- The Holy Reich, Nazi Conceptions of Christianity, 1919–1945, Richard Steigmann-Gall.

Lenke til kommentar
PS. Mange kristne liker ikke homoseksualitet, men du ser oss aldri samle oss i gatene, kaste stein eller drepe avvikere.

 

 

Nei passivt hat fremfor agressivt hat er jo mye bedre.

 

Har vi lært noe av mobbekampanjene er det å la folk være i fred og la de surre rundt som de selv vil. Men når dere angriper homofile som syndere så stiller jeg meg gjerne i skuddlinjen og fyrer av noen skudd tilbake.

Lenke til kommentar

Det er ikke min jobb å dømme noen som helst.

 

Verken Hitler eller homser.

 

Hva Gud gjør med disse, får være opp til Ham.

 

Det er lov å være misjonær. Men du skal ikke fordømme menneskene som har et annet syn på ting enn deg selv.

Det står: Døm ikke, for du skal selv bli dømt

Og: Den som selv er uten skyld kan kaste den første steinen.

 

Hvor du har det fra at alle kristne kaster stein mot homser,

samtidig som de tror de selv er uten skyld, det vet jeg ikke.

 

Jeg har ingenting imot homoseksuelle mennesker.

Men jeg er av den oppfatning at det de driver med på fritiden er syndig.

Det samme kan man si om mine egne fritidsaktiviteter, så jeg dømmer IKKE.

 

PS. Jeg håper absolutt at både jeg, du, Kakestykke og Hitler kommer til Himmelen,

samt alle mennesker som noen gang er unnfanget. Jeg unner ingen evig fortapelse, samme hva de har gjort. Men det er dessverre ikke min avgjørelse hvem som skal hvor etter dette livet.

Endret av Gurin
Lenke til kommentar

Ikke bry deg om meg, jeg vet at vi kommer til og ende opp som markefôr og thats the end of that story.

 

"Det er lov å være misjonær. Men du skal ikke fordømme menneskene som har et annet syn på ting enn deg selv."

 

Om fordømelse på andre som ikke delere ditt syn så har du lest historiebøkene feil. ALLE er blitt omvent til kristendomen. Om du leser historien til sydhavsøyne rund Fidji og resten av den delen av verden, så ser du at de har HELT motsatt syn av kristendommen, helt til noen misjonærer kom og gjorde sitt.

 

Om det du sa var sant hadde vi ikke hatt misjonærer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...