Gå til innhold

Hva er galt med å spise kjøtt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mens dyr er skap av gud? :p

 

Det var poenget som gikk langt over hodet på kakestykket :) Men det var jo derfor gud skapte internett. For å forvirre kristne hehe

 

Ikke forvirre, men opplyse. Jeg har lært mye om kristendommen gjennom kommunikasjon over internett med kristne. Her på forumet er det jo nesten bare ateister, og jeg har blitt litt "hjernevaska" av dere også. For eksempel har jeg innsett at evolusjon er (sannsynligvis) sant og at homofili er medfødt. Men troa på Gud er like sterk. Om ikke sterkere. Jeg er enda mer imponert over Guds skaperverk når jeg forstår hvor kompleks denne evolusjonen er.

Lenke til kommentar

Mye artig å lese der, men jeg skal likevel nyte en god biff i morra akkompagnert av en god vin. Trenger proteiner foran all telemarkkjøringa, hehe :D

 

Godt å se at du har fått skikkelig gutsen over deg til å grave frem informasjon om saker og ting, men det har nok vært mye og konstant spising av kjøtt opp gjennom historien. Argumenter om at vi ikke kan fordøye kjøtt er nok heller tvilsomme og uten en evolusjonær drivkraft til å ville jakte hadde vi nok som mennesker ikke gått på jakt heller, slike instinkter får man ikke over natta i løpet av noen få tusen år så teorien om trange tider under istiden er nok en smule shaky ;)

Lenke til kommentar

Kan også nevne at mennesket er de beste langdistanseløperne i dyreriket. Vi løper på to bein, er hårløse og svetter, noe som gjør oss mer utholdene enn alle andre dyr. Det er den eldste jaktformen vi vet om, å løpe byttedyr i senk for så å drepe og spise det. I Afrika fins det fortsatt stammer som jakter på samme måten, bare armert med et bittelite spyd for å ta det siste støtet. Sånn jeg ser det er det ingenting som tyder på at mennesker ikke skal spise kjøtt.

 

 

http://www.physorg.com/news95954919.html

Lenke til kommentar

Jeg er ikke vegeterianer, men jeg er åpen for vegeterianisme på samme måte som jeg er åpen for ateisme.

 

Jeg må si at så langt er kjøtteterne langt dårligere til å svare for seg enn ateistene. Ateistene her på forumet har vært utrolig flinke, og faktisk gitt meg et mer positivt syn på ateisme.

Lenke til kommentar
Jeg må si at så langt er kjøtteterne langt dårligere til å svare for seg enn ateistene.

Akkurat som i diskusjoner om evolusjon m.m. ignorerer du fakta med vilje. Det faktum at vi utviklet oss til mennesker nettopp fordi vi begynte å spise kjøtt. Uten kjøtt hadde ikke hjernen vår fått nok energi til å utvikle seg. Når du påstår at mennesket er "veldig ulik kjøtt-eteren" så forkaster du fakta med vilje.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...