Gå til innhold

Jeg skal kjøpe ny spillkonsoll. Xbox 360 Elite vs. Playstation 3 40 GB


henkeZ

Anbefalte innlegg

Som sagt, dette er helt og holdent 'in the eye of the beholder'.

Hvis vi skal regne dette ut rent fysisk så har ps3 langt, langt flere spill med ps1 og ps2 titler. Flere enn xbox noen gang kan drømme om å få.

Faktum er at det er flere spill å velge mellom på ps3. Ikke prøv å nekt engang. Her snakker jeg om noen av de beste titler som noen gang er sluppet.

Så for de som ikke er kjent med playstation familien fra før av bør dette veie veldig tungt!!!

 

Ps2 hadde mange gode spill ja, men mesteparten er rævva, og kan overhodet ikke anbefales, selv om du får dem for slikk og ingenting. Etter min mening hadde Xbox flere interessante spill enn Ps2, og de fleste av de beste spillene kan spilles på 360.

 

Hvilke kriterier legger du til 'bedre online'? det at man har mulighet til å sende in-game msg? Da kan jeg likesågodt snu på flisa og si; nei, ps3 har 'bedre online' fordi man kan lese nettsider og f.eks poste på forum med den.

(som jeg gjør her nå)

 

Xbox Live er bedre enn Ps3s onlinespilltjeneste basta. Om PS3 har støtte for nettleser er irrelevant fordi det er spillkonsoller vi snakker om.

 

Når (merk *når* for det er ikke spørsmål *om* det kommer) in-game msg, mp3 støtte og Home kommer, er det da 'bedre online' på ps3?

 

Det tviler jeg sterkt på.

 

Når vi snakker om spill som er 'next gen' så har muligens xboxen ett knippe flere titler. Men jeg mener nå da at de aller beste titlene som har sett dagens lys hittils har vært multiplatform.

 

Og de fleste multiplattformspillene har som regel bedre framrate, skarpere grafikk og raskere loadetider på Xbox360 versjonen. Nevnte jeg at de som regel også kommer tidligere ut på 360 versjonen?

 

Er ikke akkurat noe stort tap at ps3 ikke har titler som kameo og halo3... lol.

 

ratchet&clank>kameo

 

cod4>halo3

 

Gran_Turismo>PGR

 

Oblivion>mAss_Effect

 

osv. osv

 

Så som du ser stiller ps3 på lik linje, om ikke bedre i alle sjangre imo.

Hvem bryr seg om xbox kanskje har X antall flere generiske fps. Ikke jeg vaffal =P

Går man for de siste salgstall i europa er jeg heller ikke alene om å mene dette.

 

Er nok heller et resultat i Playstations merkevare, enn spillutvalget i seg selv. De fleste vil nok ha litt å velge i, fremfor et eller to gode spill i hver sjanger.

 

Når boxen red ringer må man dermed kjøpe ny.

Kjenner mange som er på sin andre, kanskje tredje xbox. Trenger vel ikke nevne at de angrer bittert på at de beit på kroken og kjøpte xbox på release?

 

Du kjenner flere som har KJØPT sin andre eller TREDJE Xbox360 fordi de har moddet og mistet garantien på de forrige de eide? Unnskyld meg, men da er det vel på tide å ta hintet om at man IKKE skal modde den mer eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ps2 hadde mange gode spill ja, men mesteparten er rævva

 

Xbox Live er bedre enn Ps3s onlinespilltjeneste basta

 

Hvorfor så aggresiv DP? =)

Dermed basta? Forklar meg heller hvorfor du mener det er sånn!

 

Ionstorm:

 

Anbefaler deg å ringe litt rundt til forskjellige butikker og høre. Det ryktes dog at 80 GB vil komme snart.

Lenke til kommentar

Edit funker ikke!

 

Og de fleste multiplattformspillene har som regel bedre framrate, skarpere grafikk og raskere loadetider på Xbox360 versjonen. Nevnte jeg at de som regel også kommer tidligere ut på 360 versjonen?

 

Detta var for ett år siden, når ps3'n ennå var helt fersk. Som du ser nå er trenden heller det motsatte.

Vi lever i nuet kamerat, bare å venne seg til det ;)

 

Cod4 er == på begge platformer.

 

Nyere multiplatt som Devil May Cry4 Og Burnout Paradise ser bedre ut på ps3,

Trenden er nå at ps3 spill drar ifra grafikkmessig.

Slutt å nekte deg selv sannheten! :wallbash:

Lenke til kommentar

Hva er best, ja si det, den som virkelig viste det ville jeg gjerne ha snakket med for det eneste denne tråden fører til att leir A sier att 360 er best og leir B sier PS3 er best.

 

Men litt info han spør faktiskt om PS3 40 gb over Elite og etter meg bekjent er denne maskinen totalt ribbet for noe som heter bakoverkompabilitet så PS1 og PS2 spill går ikke ann å spille på den.

 

Begge er best for begge har sterke og svake sider, hva disse er ja det får han finne ut selv, er totalt håpløst å spørre om dette på ett forum.

Lenke til kommentar
Ps2 hadde mange gode spill ja, men mesteparten er rævva

 

Ser man igjennom hele spillkatalogen til PS2 (og den er veldig stor) vil du finne massevis av gode titler, men også en hel drøss med skrekkelig dårlig spill. Nå kan jeg dessverre ikke poste noen link ettersom StatoilHydro Pcen min ikke tillater sider som inneholder ordet game i seg (inkludert gamer.no; diskusjon.no går bra :p) Selvsagt fikk Statoil gjennomslag for internettfilteret sitt slik som med alt annet, vi som kom fra Hydro bare må rette oss etter :(

 

 

Xbox Live er bedre enn Ps3s onlinespilltjeneste basta

 

Xbox Live har vennelister, mer stabile servere, enklere innlogginssystem, integrerte resultatlister, ingame msg, msn støtte, flere arcadespill tilgjengelig, flere demoer, flere filmer, etc. Godt nok forklart?

Lenke til kommentar

Bare ikke bit alt for godt tak i hva som blir sagt i denne tråden, utenom at du skal se på spillutvalg og gjerne sjekke litt rundt på internett etter hvilke titler som kommer..

 

Sitter igjen med inntrykket etter å ha lest en del av disse trådene at ps3 folka som oftest er helt ekstreme. Noen skremmer meg nesten litt over hvor mye tid de bruker på å få andre til å kjøpe en konsoll. Vet ikke om det bare er meg, men føler wii og 360 folka har "vokst" opp og ikke krangler så mye lenger? :p Føler jeg ser en eller annen ps3 gutt i hver tråd som dette her, som er mer eller mindre ekstrem, samtidig som jeg ser en del som toner ned alle påstandene. På tide å våkne opp å se at verken den eller den andre konsoller "rykker" i fra den andre. Alt kommer til hva du vil ha selv! Tror 2008 kan nesten bli et bedre år en 2007. Og det gjelder alle konsollene! :) GTA alene er nesten grunn nok til det imo! :p

 

Personlig vil jeg anbefale deg en 360 av den grunn at jeg har en, og er kjempe fornøyd. Har med tiden tenkt å skaffe meg ps3, men er enda ikke fornøyd med spill utvalget. En del spill som frister, men jeg frykter den blir støvet ned til fordel for 360 enda! Begge er gode konsoller, det kommer mangen gode spill og 2008 blir nok et spennende år! Du gjør nok uansett ikke et dumt kjøp uansett hva du velger.. :)

Lenke til kommentar

HeoAnd, du skriver så mye vås at eg angrer nesten på at eg stod opp i dag.

 

Du sier vi lever i nuet, likevel er folk av den oppfatning at man man må vente,vente og vente enda litt til før ting kommer på PS3. Lever man i nuet som du fint sier er PS3 ikkje noe godt valg for ganske mange.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Som sagt, dette er helt og holdent 'in the eye of the beholder'.

Hvis vi skal regne dette ut rent fysisk så har ps3 langt, langt flere spill med ps1 og ps2 titler. Flere enn xbox noen gang kan drømme om å få.

Faktum er at det er flere spill å velge mellom på ps3. Ikke prøv å nekt engang. Her snakker jeg om noen av de beste titler som noen gang er sluppet.

Så for de som ikke er kjent med playstation familien fra før av bør dette veie veldig tungt!!!

 

Hvilke kriterier legger du til 'bedre online'? det at man har mulighet til å sende in-game msg? Da kan jeg likesågodt snu på flisa og si; nei, ps3 har 'bedre online' fordi man kan lese nettsider og f.eks poste på forum med den.

(som jeg gjør her nå)

 

Når (merk *når* for det er ikke spørsmål *om* det kommer) in-game msg, mp3 støtte og Home kommer, er det da 'bedre online' på ps3?

 

Når vi snakker om spill som er 'next gen' så har muligens xboxen ett knippe flere titler. Men jeg mener nå da at de aller beste titlene som har sett dagens lys hittils har vært multiplatform. Er ikke akkurat noe stort tap at ps3 ikke har titler som kameo og halo3... lol.

 

ratchet&clank>kameo

 

cod4>halo3

 

Gran_Turismo>PGR

 

Oblivion>mAss_Effect

 

osv. osv.

 

Så som du ser stiller ps3 på lik linje, om ikke bedre i alle sjangre imo.

Hvem bryr seg om xbox kanskje har X antall flere generiske fps. Ikke jeg vaffal =P

Går man for de siste salgstall i europa er jeg heller ikke alene om å mene dette.

 

Jawohl, de aller fleste mener støynivået er veldig plagsomt. Skal man da modde konsollen for å få sånn nogenlunde ok støynivå mister man garantien.

Setter du inn ekstra vifte som kompensasjon for dårlig HW design hos ms mister du osgå garantien. mange modder den uansett fordi støynivået, som sagt, er uakseptabelt.

Når boxen red ringer må man dermed kjøpe ny.

Kjenner mange som er på sin andre, kanskje tredje xbox. Trenger vel ikke nevne at de angrer bittert på at de beit på kroken og kjøpte xbox på release?

 

Åpne øya folkens, XBOX360 er llame, dårlig designet tech med proprietære løsninger som koster mer enn det smaker.

 

Gå for PS3!!! :thumbup:

 

Nå kan du ikke regne med PS2 titlene da PS3 ikke har BC med PS2 spillene, 80 Gb versjonen er fremdeles ikke planlagt lansert i Europa ettersom jeg har skjønt det og 40 Gb versjonen har kun BC med PS1 spill samt at du kan laste ned PS1 spill via PSN, samme som med Xbox 360 og eldre Xbox spill.

 

Det jeg klassifiserer som en bedre onlinedel er den totale følelsen Live har. Du kan med letthet kontakte vennene dine, sjekke nedlastingene, invitere venner til å være med på et spill, chatte med ikke-spill venner over MSN etc. Alt dette ved å trykke på 1 knapp. Kan lett pause et spill og svare noen på MSN uten at det blir noe kludder. Altså den totale følelsen av noe gjennomført perfeksjonert over tid.

 

Du nevner og multiplatform spill som om det var bedre på PS3 mens du i starten preiker om "eye of the beholder", så det gjelder og for MP spill. Når det gjelder sammenligningene dine synes jeg du må sammenligne litt mer realistisk. CoD4 og Oblivion er MP spill som begge er jobbet godt med PS3 versjonen og ser dermed like bra ut på begge enhetene. Oblivion kan du foresten ikke sammenligne med Mass Effect da både Oblivion og Mass Effect er på samme enhet samt er 2 forskjellige settinger. Om du skal sammenligne GT serien med noe så sammenlign det med Forza 2 for Forza 2 ligger head on med GT serien og er i mine øyne 2 like bra spill.

 

Støynivået har jeg ikke noe problemer med på min enhet. Greit den støyer mer enn PS2, Wii og de andre enhetene mine, men det er ikke noe jeg bryr meg om når jeg spiller. Da har jeg lyd på og legger ikke merke til støynivået.

 

Nå er ikke dette innlegget ment som noe konvertering av trådstarter i et forsøk på at han skal kjøpe X360, men heller et motbevis på feilinformasjon han får fra din side. Du burde sjekke opp litt fakta når du lager tråder og heller tenke på hva trådstarter ser etter i en enhet og ikke bastant være blind på at en enhet er best. Om du har noen lyst til å kalle meg del av MS defence force kan du bare gjøre det så mye du vil for det bryr meg ikke.

 

Unnskyld til trådstarter for vandringen off topic.

 

Når det gjelder generelle valget av enhet mener jeg det burde legges mye vekt på spillene man er ute etter. Om man i første omgang er ute etter en spillkonsoll regner jeg med at det er spill man i første omgang er ute etter. Men synes og det burde komme frem om det er sekundære valg som ligger til grunne som om det må være god online eller ikke, multimediaavspilling eller andre forhold.

 

I.o.m at trådstarter sier han har Xbox spill fra før av vil jeg si det er mer naturlig for han å kjøpe en X360 for å få muligheten til å spille sine eldre spill. Når det gjelder innstallering av Xbox spill på HDD er jeg litt usikker på hvordan dettte fungerer, men ettersom jeg har lest litt rundt må du gjøre alt via en PC, overføre spillet til HDDen til Xboxen og mikse litt for å få det til å fungere. Må sjekke opp litt på nettet hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar
Xbox Live har vennelister, mer stabile servere, enklere innlogginssystem, integrerte resultatlister, ingame msg, msn støtte, flere arcadespill tilgjengelig, flere demoer, flere filmer, etc. Godt nok forklart?

 

For å sitere et annet medlem: Her har du vel øset nedpå litt for mye julebrygg vel?

 

At PS3 mangler in-game private chat og in-game messaging er rett og slett for dårlig av Sony. Ingenting kan unnskylde det lenger. Men skal du kritisere, så prøv i allefall å holde deg til realiteten.

 

At PS3 ikke støtter MSN er argument for å kjøpe konsollen ;)

Lenke til kommentar

Jeg har selv nylig gjort valget mellom 360 og PS3. Jeg synes fordeler og ulemper med dem fordeler seg så og si helt jevnt. 360 har bedre online mulighet, men det koster penger å spille online. Ps3 har integrert trådløst nettverkskort og Blu-ray. 360 har flere spill og det er lettere å finne billige og evnt. brukte spill til den.

 

Mitt valg falt på PS3 hovedsaklig på grunn av integrert wlan (koster 6-700 ekstra til xbox), Blu-ray, støynivå og hmdi på alle modeller. Men hadde jeg f.eks hatt flere kamerater med 360 så hadde jeg nok valgt det jeg også.

 

Lykke til :)

 

--

Luggage

Lenke til kommentar
Gå for PS3!!! :thumbup:

 

Blir kvalm av hele posten din. Ingen tvil om at du har bosatt deg i en leir, uten tanker på å flytte på deg om så telta brenner opp. Føler du virkelig et så stort behov for å rettferdiggjøre kjøpet ditt for andre anonyme folk på dette forumet.

 

Å bruke PS2 og PS1s spill som argument for at konsollen har mange gode spill er bare idiotisk. For det første, spillene er utdaterte, mange av de er for dårlige til å spille nå. For det andre har en STOR del av befolkningen PS2 fra før.. Da driter de i at PS3en også kan spille av PS2/1 spill. Jeg gjør i hvertfall det.

I tillegg er det jo i skrivende stund umulig å få tak i bakover-kompatibible PS3 konsoller i Norge. Så argumentet holder enda mindre vann.

 

Har selv begge konsollene (40GB PS3 og Premium 360) og vil i dag anbefale X360. Enkelt og greit for den har mye bedre og flere spill. Den har eksklusiver som PS3 bare kan drømme om, i tillegg trekker ofte 360 det lengste strået med tanke på kvalitet på multiplatform titler.

 

Men dette kan selvsagt endre seg. I mine øyne finnes det bare to virkelig gode spil til PS3, og de er Uncharted og Ratchet and Clank. Men PS3 var for min del en langtidsinvestering, jeg venter med spenning på titler som MGS4, FFXIII og mange andre godsaker som kommer. Men mange er ikke tilfreds med å ha en konsoll som kanskje får utrolig bra spill, en gang i fremtiden. De vil ofte ha gode spill og muligheter nå!

 

Er trådstarter ute etter god underholdning nå, er 360 det beste valget. Den bråker ja, men sjenerer ikke meg på noen måte. I tillegg er 500 kr for live i året for meg småpenger, og vel verdt prisen uansett.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...