Gå til innhold

Program for grundig formatering av disk.


REGS

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har en 200 GB disk som visstnok har stått i en X-Box. Denne får jeg ikke formatert, har prøvd FDISK, og får bare beskjed om at disken er utilgjengelig. Den blir funnet i POST, men like etter at det er ferdig kommer et lite vindu med spørsmål om passord.. I "gamle dager" husker jeg at vi hadde noe som het "lavnivåformatering", men dette betinger vel også at man får kontakt med disken.. ?

 

Noen tips om programmer, helst freeware..?

ROLF

Endret av REGS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disken kan fort være "låst" av xboxen.

Og da hjelper det ikke å formatere den.

 

Det du må gjøre er å få låst den opp, husker ikke fremgangsmåten akkurat nå ,men søk litt i forumet eller google "unlock xbox hdd" f.eks.

 

Takk.

Det var noe sånt jeg hadde mistanke om. Får opp et vindu med spørsmål om passord når denne disken står i og når jeg da ikke har riktig passord får jeg etter to forsøk beskjed om at "Drive is not unlocked."

Har prøvd med UBCD 3.3 og 4.01 (?), men de programmene som ligger der er enten testversjoner, eller de virker ikke på denne disken. (WD)

Skal søke på det du sier, men det blir litt fram og tilbake i hjula, så jeg bruker vel noen dager på dette..

 

GOD JUL!

 

ROLF

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallo.

Har nå lett litt rundt på nettet og funnet et program som kostet 20$ og som greide å låse opp disken. HDDUnlocker. Problemet er at en X-Box låser disken ved å legge inn et 40 tegns hex-passord i firmware på disken og i BIOS på hovekortet. På denne måten er man temmelig sikker på at kun denne makinen kan bruke diske, men ulempem kommer jo når hovekortet svikter.

 

HDDUnlocker ser ut til å virke ved at det legges inn en ny firmware, samme versjon, men uten harddisklås aktivert.

 

Siden jeg nå har kommet til bunns i problemet kan vi jo avslutte denne tråden her.

 

Takk for innspill!

 

 

ROLF

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...