Gå til innhold

Dataen blir utrolig varm etter litt spilling...


stiff-leet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, hvis du tenker den veien så kan iværtfall jeg anbefale et AplusCase El Diablo. Muligens en del overpriset, men med en 36 CM og 25 CMs vifte gjør dette susen. Har det selv faktisk. Husk å kjøpe med en 120 CMs vifte som blåser ut, da de to store bare blåser inn!

 

Jada, ser ut som et kjølig kabinett det. Men tar meg ikke råd. Hvis ikke du sponser halvparten? :p

Lenke til kommentar

Du sier ikke noe om hvilken prosessor du har. Og jeg tror ikke du nevner hvilke vifter du har. Bare størrelsen på dem.

 

Hvordan er idle-temperaturen i maskinen din? Hvor varmt er det i rommet den står i? Og ikke minst, hvor i rommet står den? Nede i et hjørne under en skrivepult i et varmt rom uten særlig utskifting av luft f.eks. vil jo føre til at temperaturen blir mye høyere enn om den har stått litt åpent til i et større rom med god utskifting av luft og en temp på 22 grader f.eks.

 

Hvis du vil ha nytt kabinett kan jeg anbefale dette:

Antec P182 [ https://prisguiden.no/product.php?productId=49712 ]

 

Hvilken CPU-kjøler er det der? Zalman ett eller annet?

 

Er du/dere helt sikker på at prosessoren/kjøleren er festet skikkelig, og at det er brukt riktig mengde kjølepasta?

Lenke til kommentar
Du sier ikke noe om hvilken prosessor du har. Og jeg tror ikke du nevner hvilke vifter du har. Bare størrelsen på dem.

 

Jeg har denne prossesoren kjølt med denne viften

Dette er 120mm viften og dette er 80mm viftene

 

 

Hvordan er idle-temperaturen i maskinen din? Hvor varmt er det i rommet den står i? Og ikke minst, hvor i rommet står den? Nede i et hjørne under en skrivepult i et varmt rom uten særlig utskifting av luft f.eks. vil jo føre til at temperaturen blir mye høyere enn om den har stått litt åpent til i et større rom med god utskifting av luft og en temp på 22 grader f.eks.

 

Vinduet er så og si hele tiden oppe, og det er ca. 24 varme grader inne på rommet. Dataen står på borde som er ca. 1meter fra vinduet. Når jeg ikke spiller er det ca. 40 grader inni den.

 

 

Hvis du vil ha nytt kabinett kan jeg anbefale dette:

Antec P182 [ https://prisguiden.no/product.php?productId=49712 ]

 

Skal se mer på det...

 

Hvilken CPU-kjøler er det der? Zalman ett eller annet?

 

Jeg har denne.

 

Er du/dere helt sikker på at prosessoren/kjøleren er festet skikkelig, og at det er brukt riktig mengde kjølepasta?

 

Jada, det er festet riktig. Brukte ca så mye kjølepasta som ble nevnt tidligere i tråden.

 

Btw: Hvordan CPU'en jeg har kan du se i signaturen...

 

 

 

EDIT: Brukte denne kjølepastaen.

 

EDIT 2: leif

Endret av stiff-leet
Lenke til kommentar

Hvis du leser her: [ http://www.anandtech.com/casecooling/showd...?i=2943&p=4 ]

Så finner du igjen kjøleren din.

 

Dette er riktignok en Intel prosessor, men i følge listen der burde kjøleren din holde 39 grader ved load (på en 3 GHz C2D Intel prosessor). Dette er i et vanlig midi-tårn, og med 22 grader i rommet (om jeg ikke husker helt feil).

 

Hvis det du sier stemmer, at prosessoren er 60 grader så er det 20 grader høyere enn kjøleren din er målt på en 3 GHz Intel prosessor. Nå vet ikke jeg om AMD prosessoren din skal være så varm, men jeg syns i alle fall det høres mistenkelig varmt ut.

 

Enten så er luftflyten i kabinettet ditt så godt som helt fraværende, eller så tror jeg du har et kontaktproblem mellom kjøler og prosessor.

Lenke til kommentar

hvis det er 40 grader inni maskinen når du spiller så er det ikke rart at den blir varmere når du spiller!

prøv å mål temperaturen med et vanlig termometer ;)

 

du bør også prøve å finne ut hvorfor det blir så varmt der inne, det holder ikke å ha masse vifter om de ikke har mulighet til å blåse noe luft.

er det tett foran viftene?

kan du åpne mer forav viftene?

Lenke til kommentar
hvis det er 40 grader inni maskinen når du spiller så er det ikke rart at den blir varmere når du spiller!

prøv å mål temperaturen med et vanlig termometer ;)

 

du bør også prøve å finne ut hvorfor det blir så varmt der inne, det holder ikke å ha masse vifter om de ikke har mulighet til å blåse noe luft.

er det tett foran viftene?

kan du åpne mer forav viftene?

 

Det er trangt i kabinettet og jeg får det ikke mer ryddigere. Har tre hardisker som står framme og de blir trolig varme. De stopper luften som viftene jeg har fremme blåser, jeg har også prøvd å flytte litt på de men det funket dårlig..

Endret av stiff-leet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...