Gå til innhold

Ny forumkategori ønskes under hardware.no


Anbefalte innlegg

For å si det enkelt, 'Retrogaming'...

 

Antar det er selvforklarende ?

 

Gammel(pentium3 og eldre) hardware, dosbox, lydkort, etc etc....

Hvordan få gamle spill til å virke på ny hardware, eller gammel hardware til å i det hele tatt virke...

Konfigurasjoner, beste hardware for jobben mm...

 

Hva synes man ?

(flameproof shields are up!) :w00t:

 

Muligens noe overlapping med 'spill'-kategorien, evt Gamer.no, men... ?

(hardware er temaet - retroboxer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det skulle være behov for en slik kategori og om denne da blir opprettet, så tror jeg at den passer best under Spill-forumet. :)

Det er jo en del tråder som dukker opp i ny og ned om hvordan man kjører gamle spill, spørsmål om bruk av DOSbox, osv., så et retrogaming-forum er jo noe å vurdere synes jeg.

Lenke til kommentar
Om det skulle være behov for en slik kategori og om denne da blir opprettet, så tror jeg at den passer best under Spill-forumet. :)

Det er jo en del tråder som dukker opp i ny og ned om hvordan man kjører gamle spill, spørsmål om bruk av DOSbox, osv., så et retrogaming-forum er jo noe å vurdere synes jeg.

 

 

Bare en liten oppklaring: det jeg hadde i tankene var mest med hovedvekt på bruk/oppsett av gammel hardware.

(muligens navneforslaget på kategorien ikke passer helt...)

 

Altså, feks hvilket skjermkort er det nyeste/raskeste som passer til et Slot1 AGP1.0 hovedkort, hvilke lydkort er best for DOS, drivere til Soundblaster16, hvilket datterkort har best lyd, sette opp en Roland MT-32, problemer med Voodoo grafikkort, VESA kompatibilitet, hvordan mekke en best mulig Alt-i-ett retropc, osv osv....

(med DOSbox/XP etc som mulig underkategorier)

 

Ok, så kanskje ikke helt for de store massene, men tenkte nå jeg skulle foreslå det anyway :p

 

 

(jaja, nå kan man jo selvfølgelig også poste slike spm i de enkelte eksisterende kategoriene på hw.no, for hver undertype som feks lydkort/hovedkort osv - men føler det liksom drukner litt i alle postene om det nyeste nye... og noe lettere å kommunisere når temaet kommer klarere fram via kategorien - mindre fjortiskommentarer på bruk av antikt utstyr osv )

Lenke til kommentar

Tror heller en slik kategori passet under spill. Tror ikke det er så stor interresse for gammel hardware, og om det er det så har de sitt egne under forum. Blir feil at problemer med gammel minne skal løses et annet sted.

 

Dessuten har de fleste nyere PC-er og da trenger man kun å ha dosbox eller skummvm for å kunne kjøre spillet om ikke xp/vista støtter spillet.

 

Men støtter forslagetang retrospill, men da også inkludert eldre konsollspill (amiga osv.)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...