Gå til innhold

500gb, lite støy. Hvilken hd?


M`kululu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seagate er også et godt valg. Har ikke den samme høyfrekvente pipelyden som kommer fra mange Samsung-disker. På en annen side syntes jeg min 500 GB Seagate knitrer en del. Vet ikke hvordan dette er på Samsung.

Er veldig lite knitring fra samsung disken min, er litt når den jobber hardt. Men angående den høyfrekvente pipelyden så har jeg aldri oppdaget denne. Eneste som viser at disken jobber er litt knitring.

Lenke til kommentar

Man kan redusere støy på de fleste disker med en AAM-tool (Automatic Acoustic Management).

 

Står mer om tools til de ulike leverandørene i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=238511

 

Min nye WD500GB knitret ganske så kraftig når jeg fikk den, men etter at jeg brukte an AAM-tool er den helt stillegående. Mulig det har noe innvirkning på ytelsen, men for min del er stillhet viktigere.

Lenke til kommentar

civilix stiller et godt spørsmål. desom støy er eneste kriterie for valg av disk så kan jeg nok ikke bidra så veldig, jeg er av den typen som faktisk liker å høre knitringa fra disken (innenfor et vist nivå selvfølgelig)

 

utover det så kan jeg anbefale WD. jeg er "medlem" i en kameratflokk som alle kjører WD disker, og mellom oss (5 stk) så har vi vel kanskje eid ca 35-40 disker fra WD de siste 6-7 åra. det er vel 4 eller 5 av disse som har tatt kvelden, og da er alle diskene ganske gamle, dvs disker som har gått 24/7 i minst 3 år.

 

når det er sagt så er det sikkert andre som kan si det samme om sin samling med seagate eller samsung disker, men jeg anbefaler kun ut i fra egen og nærmestes venners erfaring, så her i gården er det utelukket WD som blir anbefalt og kjøpt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...