Gå til innhold

Problem med Sony Trinitron s-video-utgang


Anbefalte innlegg

Da jeg er litt usikker på hvilken del av forumet dette faller innenfor, putter jeg denne tråden her.

 

Jeg har brukt min 28" Sony Trinitron (CRT) til å vise filmer på, ved hjelp av s-video koblet opp mot pc-en, i godt og vel tre år. Problemet oppsto når jeg tok ut kontakten(s-video) fra TV-en, og etter at jeg puttet kabelen inn igjen så får jeg ikke opp noe bilde på tv-en lengre. PC-en klarer heller ikke å få dyttet bildet over på tv-en. Alle innstillingene har vært urørte i tre år, og fungerer. Da jeg tok ut s-video-kabelen fra tv-en, så sto tv-apparatet på og jeg kom borti det statiske feltet foran tv-en med kabelen(det gnistret litt). Jeg har testet med en annen kabel og det hjalp heller lite. Det jeg er redd for er at jeg har ødelagt utgangen på enten tv-en eller pc-en. Er det noen som har noen tips til hva som kan være årsaken til at jeg ikke får vist bilde lengre?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da jeg er litt usikker på hvilken del av forumet dette faller innenfor, putter jeg denne tråden her.

 

Jeg har brukt min 28" Sony Trinitron (CRT) til å vise filmer på, ved hjelp av s-video koblet opp mot pc-en, i godt og vel tre år. Problemet oppsto når jeg tok ut kontakten(s-video) fra TV-en, og etter at jeg puttet kabelen inn igjen så får jeg ikke opp noe bilde på tv-en lengre. PC-en klarer heller ikke å få dyttet bildet over på tv-en. Alle innstillingene har vært urørte i tre år, og fungerer. Da jeg tok ut s-video-kabelen fra tv-en, så sto tv-apparatet på og jeg kom borti det statiske feltet foran tv-en med kabelen(det gnistret litt). Jeg har testet med en annen kabel og det hjalp heller lite. Det jeg er redd for er at jeg har ødelagt utgangen på enten tv-en eller pc-en. Er det noen som har noen tips til hva som kan være årsaken til at jeg ikke får vist bilde lengre?

 

På forhånd takk!

 

Hvis du har testet med en annen kabel så er det nok tv inngangen på tv eller utgangen på PC-en som har gått i stykker. Det kan være du blåste en sikring i pc-en da du fikk statisk elektrisitet i kabelen, men dette er ren gjetting. Hvis det er en stasjonær pc så kan du skru den opp å teste et annet grafikk kort. Dette er en meget lett opperasjon... Kortet er festet til hovedkortet med en bøyle. Det er bare å hekte det av å sette på et nytt... Eventuelt så låner du en bærbar pc med s-video utgang av en kompis eller noe slikt:).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...