Gå til innhold

Hardware.no: Agurktilstander på Hardware.no?


Anbefalte innlegg

Nå er det vel ikke nødvendigvis forfatteren man er ute etter, men sjefen. Det er vel ikke umulig at han har blitt bedt om å gjøre den jobben han gjør.

 

Jeg dessverre må si meg enig i er at innholdet i mange av artikkelene er svært tynne, men dette er ikke slikt man innser før man kommer inn i artikkelen og dermed vil det ikke for sjefene virke som disse artikkelene er mindre likt. Mange av disse artikkelene hadde passet bedre på dinside.no/data eller digi.no mener nå jeg. Ser man på artikkelene så er det ikke mange av disse som gjelder hardware .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er de artiklene som er rene oversettelsesartikler hvor en annen journalists vurderinger og konklusjoner som jeg er mest lei av. Mitt tips er at slike artikler heller skrives nøytralt fra orginalkilden og blir etterfulgt av hw-forfatterens personlige vurdering av saken, og dette fremstilt på en måte hvor det blir gjort klart at den delen er en personlig vurdering. På den måten kommer både fakta og en erfaringsbasert vurdering fram som vil gi mye mer enn bare den oversatte artikkelen.

Lenke til kommentar

Som gammel ringrev i HW-nettverket, kan jeg bare si følgende:

 

Jeg skjønner poenget med denne tråden veldig godt. Men jeg synes det er totalt feil å angripe Arsæll som person. Når man ikke kjenner til de redaksjonelle retningslinjer Arsæll jobber etter, skal man være veldig forsiktig med å uttale seg bastant.

Her tar man person, ikke sak. Og det blir veldig usaklig.

 

Når dette er sagt: Jeg skal være enig i at tester har blitt en altfor liten andel av Hardware.no sitt publiserte materiale. Det er også en av grunnene for at jeg bestemte meg for å komme tilbake til nettverket og gjøre jobben som jeg likte så godt.

Og jeg kan bare anbefale skrivelystne personer om å ta kontakt med Hardware.no! Å teste produkter er "sjitartig" om man har en viss interesse for temaet. Man trenger ikke nødvendigvis ha enorme kunnskaper om det siste som rører på seg, og man trenger ikke skrive en bacheloroppgave om alt man tester. Jeg begynte i Overklokking.no i sin tid fordi jeg synes det hørtes artig ut. Jeg endte opp med å drifte hele greia i flere år. En erfaring som yrkesmessig er den viktigste jeg har hatt til nå!

 

Så kom igjen! Det eneste som kan få antallet NORSKE tester til å øke, er engasjement fra folk som f.eks. Rolf, Arsæll, Håvard og meg. Og hvem vet - kanskje DEG? :)

 

Ha dette som motivasjonsfaktor: Få betalt for å leke! :)

 

Hilsen en gammel Overklokking.no -sjef i ny HW-drakt! :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg må si meg enig i poenget med tråden - det er for mange korte, agurk-liknende artikler på Hardware. Å legge all skylden for dette over på Arsæll er imidlertid ikke rettferdig. Arsæll er den som skriver flest nyhetssaker til Hardware, og det er derfor naturlig at man kan trekke frem flere eksempler på agurkartikler hos han, enn for eksempel hos meg. Vi kan imidlertid bli mye flinkere alle sammen, inkludert både jeg og Arsæll, og da er det viktig at vi får tilbakemeldinger som dette. Ikke vær redd for å poste i forumet eller sende en e-post hvis du har ros eller ris, det er tross alt for dere lesere vi er her.

 

Jeg må også si meg enig at jeg savner flere tester, guider og andre lengre artikler. Dette er imidlertid på vei til å bli bedre, og jeg vet at i 2008 kommer situasjonen til å bli enda bedre. Hvis dere ønsker en spesifikk artikkel eller test, ikke nøl med å si ifra!

Lenke til kommentar

Bra å gi litt kritikk.. så er litt enig her.. nå har jeg aldri sjekka hvem som skriver artikkelene men har blitt lei av å lese itavisen så håper ikke hardware legger seg på samme linje.. for der e det mye dårlige oversetteleser og sjekking av kilder..

 

å lese de beuker kommentarene på itavisen er jo bare sptøyt for der e det jo bare tull enten e det om mac og win hva er best eller så påpeker dem dårlig "norsk" skriving.. noe som ikke kunne brydd meg mindre.. er ute etter data teknisk info...

 

når det gjelder testene til hw så er de ganske bra de som blir gjennomført, ofte når jeg leser tester så er det får å finne ut hva jeg skal kjøpe så tester hvor produkter blir sammenlignet syns jeg er viktig.. test eller anmeldelse av et produkt er ikke så gøy..

 

men satt å leste testen om 120mm vifter.. på slutten følte eg at eg bare va et stort spm tegn..

Lenke til kommentar

Jeg er veldig lei for at det her ser ut som det er et personlig angrep mot Arsæll Benediktsson. Det var så absolutt ikke meningen at det skulle fremstå slik. Det jeg har gjort er å belyse et tema om artikler signert Arsæll Benediktsson.

 

Det blir på samme måte med en politiker. En politiker kan ses på som en offentlig person, og i de tilfeller man kan lese kritikk mot en bestem politiker, så er det politikeren kritikken rettes mot, og ikke personen bak navnet.

Lenke til kommentar

Da tror jeg at det er i orden om jeg endrer emnetittelen slik at det ikke blir et personangrep.

 

For all del - dette er absolutt en grei tilbakemelding til Hardware, men den er framsatt på feil måte ved å "henge ut" en bestemt person. Om noen absolutt skal henges ut (og det ser vel de færreste hensikten i), skal det være ansvarlig redaktør eller redaksjonen. Som i en avis, er det redaktør eller redaksjonen som har det overordnede ansvar for hva som gis ut / publiseres.

Så er det sagt. :)

 

PS: 2008 blir bedre rent testmessig. For de av dere som kjenner meg fra Overklokking.no: Jeg har fått tilbake god, gammel glød. Og forhåpentligvis blir det flere medarbeidere med tiden! Det er, som jeg tidligere har sagt, nødvendig med mange testere om vi skal få opp antall tester. Det er begrenset hva et par personer klarer å ta unna...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva med å samle slike ting i ukentlige saker... so feks en ukentlig liste over oppdateret programmer... eller beta'er... så kan de som ønsker slik info få alt på et sted.
Det der synes jeg er en ypperlig ide! Håper hw.no får med seg ditt forslag, for det var godt tenkt! ;)

 

Utover det er jeg med på å støtte et rangeringssystem av artikler.

 

Meget bra forøvrig at det nå er mulig å kontakte hver enkelt skribent via et kontaktskjema og samtidig se alle skribentens saker og hvor mange den har skrevet! Det tror jeg vil øke tilbakemeldingsfrekvensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...