Gå til innhold

Audigy 2 - Wow!


Anbefalte innlegg

Audigy2 kortet er helt topp! (Syns jeg). Bortsett fra driverne. :(

 

Har masse bugg med lydkortet som jeg vil vil tippe er drivernes feil. i Win98SE er det kul umulig å få lyden til å funke ordentlig. Hakker og spraker. I Me, 2k og XP går det tålig bra.

 

Kan f.eks. ikke bruke directsound output i Winamp. Da stopper musikken opp hvis jeg kjører PCI-krevende ting. Fikk ofte mega-spraking i lyden hvis jeg hadde mye PCI-trafikk (laste ned med 8-10MByte/sek til en HD på en ATA-133/RAID kontroller), men dette ga seg nesten helt da jeg flytta lydkortet til et anna PCI-spor.

 

Har P4, og har hørt det er litt problemer med disse sammen med Audigy2. (Noe jeg fikk høre ETTER jeg kjøpte lydkortet. hehe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tenkte at jeg skulle skrive masse om at Audigy 2 ikke imponerte meg i det heletatt. Det spilte fremdeles dårligere enn mitt Inca88 (16-bit), men bedre enn mitt gamle Audigy-kort, SNR, 24-bit, RMAA, ASIO, WDM, opptak, kHz... blah blah blah... osv...

 

Men hva er poenget med å skrive det? Lyd er subjektivt!

 

Poenget er jo at bare DU er fornøyd, så er det jo bra! :D

Lenke til kommentar
Overgangen var så stor at jeg sitter enda med kjeften på vidt gap...

 

Javel, enda en som har konvertert fra onboard-lydkort til ordentlig vare.... 8)

 

Skam Skam Skam over deg!

Har du ikke hørt om nFroce 2SPP med intergrert SoundSTORM lydkort fra nVidia? :)

man kaller ikke onboard kort noe slapp vare nei : P

 

Konverterte fra SB Live! 1024 [ja det suger det:] til SoundSTORM kortet,

ble som og skifte fra jødedommen til Buddismen og bli Shaolin monk :)

Lenke til kommentar

Noen som har sett litt på Discovery hører jeg.

 

Nei jeg har et creative 1024 kort og lurte på om jeg skulle bytte. har hatt litt problemer. Bruker driveren som var med win xp det går greit men driveren som fulgte med funker ikke så bra. er det verdt pengene til å gå

over til audigy 1 eller 2?

Lenke til kommentar
Noen som har sett litt på Discovery hører jeg.

 

Nei jeg har et creative 1024 kort og lurte på om jeg skulle bytte. har hatt litt problemer. Bruker driveren som var med win xp det går greit men driveren som fulgte med funker ikke så bra. er det verdt pengene til å gå

over til audigy 1 eller 2?

 

 

Hørt på Discovery? hvordan / hvorfor det?

Lenke til kommentar
Nå tenkte at jeg skulle skrive masse om at Audigy 2 ikke imponerte meg i det heletatt. Det spilte fremdeles dårligere enn mitt Inca88 (16-bit), men bedre enn mitt gamle Audigy-kort, SNR, 24-bit, RMAA, ASIO, WDM, opptak, kHz... blah blah blah... osv...  

 

Men hva er poenget med å skrive det? Lyd er subjektivt!

 

Poenget er jo at bare DU er fornøyd, så er det jo bra!  :D

 

For en viten. Siden lyd er subjektivt avfeier du alle tekniske data som krimskrams. Merkverdig. Trokke dere bør komme med "jammen lyd er jo subjektivt" i kombinasjon med lydkort, lakriskabler, MP3 og datamaskin som bråker som et jetfly...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...