Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Det der syntes jeg var virkelig unødvendig Underpants.
Man bør tåle å se naturen i dens fulle vigør.

 

Bra du mener det, men det betyr ikke at alle mener det.

Selv om det er internett så betyr ikke det at man MÅ tåle og se "naturen gå sin gang"

 

 

Beskyttet liv er overvurdert, man bør tåle å se naturen i dens fulle vigør.

 

Edit, kommunisme suger.

Enda en som mener at andre skal bestemme hva man skal tåle og ikke tåle.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man bør tåle å se naturen i dens fulle vigør.

Uenig. Man blir i svært liten eller ingen grad hemmet av å ikke tåle å se "naturen i dens fulle vigør", da vi lever et fint og beskyttet liv.

Jeg er av den oppfatning at man bør etterstrebe å sanse så rått å ubehandlet som mulig. Man bør bygge ens forståelse og erfaring på så utilslørt og ekte informasjon man kan. Et beskyttet liv frarøver en muligheten til å se verden slik den faktisk er, og det er det største tapet av dem alle.
Lenke til kommentar
Har ikke sagt det hjelper, men synes at man ikke bør reagere på ett bilde av en ribbet fugl.

 

Eller mente du fargoth?

 

Greit og spørre han ene som var enig med deg :!:

Jeg mener at folk skal tåle og se krig osv. for sånn er verden, men man må fremdeles få velge selv..eller?

Er ikke uenig i det du sier, jeg sier bare at man må få velge selv.

 

 

Mennesker som blir torturert er kun eklere fordi man kan se for seg situasjonen skje en selv.

 

Spørs øynene som ser;)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
De fleste vet ikke hvor brutal verden er engang og så tror du at en forbanna bilde av en ihjel hakka hals hjelper?

Som ikke er ekkelt engang. Begynn og legg ut virklig ekle bilder da.

Mennesker som har blitt torurert osv.

Da kan dere dra inn det pisspreiket der.

Du må skille mellom naturen og menneskets natur. Tåler man ikke et bilde av en angrepet fugl har man et stykke igjen før man vil kunne innfatte seg med hele denne verdens grusomheter. Jeg mener alle har godt av å se tortur og menneskelige overgrep så vel som grusomheter relatert til dyr, dette for å både erkjenne at slikt finner sted og for å i det hele tatt ha en forutsetning for å kunne ta stilling til, og gjøre noe med det. En advarsel kunne derimot vært på sin plass, da man ikke alltid står rustet til å ta i mot slike bilder.
Lenke til kommentar
Du må skille mellom naturen og menneskets natur.

 

Tja. Uten noen innføring i anatomi hadde jeg sannsynligvis hatt problemer mellom å skille en hodeløs flådd hjort og et hodeløst flådd menneske med kroppsdelene spredt.

 

Mennesker som blir torturert er kun eklere fordi man kan se for seg situasjonen skje en selv.
Empati trenger ikke være bygget på frykten for ens egen helse.

 

Jeg ordla meg dårlig. Det er ikke empatien jeg tenker på. Se den øverste quoten min for bedre forståelse. Det er at man kjenner menneskets utseende igjen i seg selv.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
De fleste vet ikke hvor brutal verden er engang og så tror du at en forbanna bilde av en ihjel hakka hals hjelper?

Som ikke er ekkelt engang. Begynn og legg ut virklig ekle bilder da.

Mennesker som har blitt torurert osv.

Da kan dere dra inn det pisspreiket der.

Du må skille mellom naturen og menneskets natur. Tåler man ikke et bilde av en angrepet fugl har man et stykke igjen før man vil kunne innfatte seg med hele denne verdens grusomheter. Jeg mener alle har godt av å se tortur og menneskelige overgrep så vel som grusomheter relatert til dyr, dette for å både erkjenne at slikt finner sted og for å i det hele tatt ha en forutsetning for å kunne ta stilling til, og gjøre noe med det. En advarsel kunne derimot vært på sin plass, da man ikke alltid står rustet til å ta i mot slike bilder.

 

 

Det gjør eg og, sa jo isted at ett beskyttet liv er overvurdert.

Fri vilje, men vil ikke beskytte ungene mine for noe.

 

Er enig med deg Far, men vi snakker ikke om hva vi mener folk skal tåle...vi snakker om at man skal få velge;)

Lenke til kommentar
Du må skille mellom naturen og menneskets natur. Tåler man ikke et bilde av en angrepet fugl har man et stykke igjen før man vil kunne innfatte seg med hele denne verdens grusomheter. Jeg mener alle har godt av å se tortur og menneskelige overgrep så vel som grusomheter relatert til dyr, dette for å både erkjenne at slikt finner sted og for å i det hele tatt ha en forutsetning for å kunne ta stilling til, og gjøre noe med det. En advarsel kunne derimot vært på sin plass, da man ikke alltid står rustet til å ta i mot slike bilder.

Jeg vil stadig si meg uenig. Det er fullt mulig å ta avstand fra hendelser uten å selv å ha sett dem, og dermsom man tar avstand fra hendelsen kan man også velge å gjøre noe med dem.

 

"Jomfruer" ned i 2-3 års alderen som blir voldtatt for å kurere AIDS er blant tingene jeg helst ikke vil si i mitt liv. Har heller intet behov for å se restene etter (flere) stykke ulykker.

Lenke til kommentar
Jeg vil stadig si meg uenig. Det er fullt mulig å ta avstand fra hendelser uten å selv å ha sett dem

...

"Jomfruer" ned i 2-3 års alderen som blir voldtatt for å kurere AIDS er blant tingene jeg helst ikke vil si i mitt liv.

...

 

Enig, men dersom du ser det blir hatfølelsen/vemmelsen over mennesker som utfører slike handlinger enda sterkere.

 

 

Edit: Tok med mer av quote og endret uttalelse.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...