Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må si meg mektig imponert over hvor dumme noen i religionsforumet faktisk viser seg å være...

 

Følger ikke med i tråden, kan fort bli en realitet..

Noen eksmpler?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1098479&hl=

Utover i tråden vil du se to brukere som ikke leser andres kilder, ikke viser kilder når de kommer med påstander, og når de blir bedt om å begrunne sine påstander, bare slenger ut nye..

 

Jeg må si meg mektig imponert over hvor dumme noen i religionsforumet faktisk viser seg å være...

Religiøse folk er dumme.

 

Sant, men det er slitsomt at de føler en ekstrem trang til å dele det med oss andre :thumbdown:

Lenke til kommentar
En stor andel skråsikre antiteister der inne er tilsvarende dumme. Vitenskaplig sett er alle bastante påstander verdiløse.

 

Mulig, men ikke desto mindre er det mer orden på hodene deres, fordi de har klart å innse og forstå at det er vi mennesker som har gjort verden til det den er i dag, og at vi kun må stole på oss selv. De gjemmer seg ikke bak en fantasifigur som er forbanna på alle som ikke tilber han, og som visstnok skapte verden og gjorde den til det den er i dag.

 

Hva betyr bastant?

Lenke til kommentar

DSC_0239-1.jpg

 

 

Kanin er sliten.

Kanin gjør seg best med Ragù og en god flaske vin.

 

 

Dvergveddere er ikke veldig godt egnet som mat, så hvis du skal ha kaninkjøtt er det bedre å velge en større rase. Kaninkjøtt er godt, men jeg ville ikke spist mine egne kaniner...

 

Sopp? Hvor er du? Kan vi møtes nedpå senteret? :D

 

Hver litt snill nå, jeg er for gammel til og henge på senteret :hrm:

Når jeg får slike spørsmål så begynner jeg og planlegge hva jeg skal gjøre når jeg er pensjonist :!:

Han stakk for lenge siden :p Men tror egentlig han bare ville møte deg.

Lenke til kommentar

Jeg stumbla over denne siden og syns dette utdraget summerer opp religion, filosofi og livssyn-delen av forumet godt:

 

# ARGUMENT FROM ARGUMENTATION

(1) God exists.

(2) [Atheist's counterargument]

(3) Yes he does.

(4) [Atheist's counterargument]

(5) Yes he does!

(6) [Atheist's counterargument]

(7) YES HE DOES!!!

(8) [Atheist gives up and goes home.]

(9) Therefore, God exists.

Lenke til kommentar
Jeg stumbla over denne siden og syns dette utdraget summerer opp religion, filosofi og livssyn-delen av forumet godt:

 

# ARGUMENT FROM ARGUMENTATION

(1) God exists.

(2) [Atheist's counterargument]

(3) Yes he does.

(4) [Atheist's counterargument]

(5) Yes he does!

(6) [Atheist's counterargument]

(7) YES HE DOES!!!

(8) [Atheist gives up and goes home.]

(9) Therefore, God exists.

 

Så sant, så sant!

 

En ting er at kristne tror på noe sånt tull, men en annen er at de absolutt ikke vil høre på ordentlig argumentasjon..

 

Luedotten: Rå avatar!

Endret av Blarcky
Lenke til kommentar
En stor andel skråsikre antiteister der inne er tilsvarende dumme. Vitenskaplig sett er alle bastante påstander verdiløse.

 

Mulig, men ikke desto mindre er det mer orden på hodene deres, fordi de har klart å innse og forstå at det er vi mennesker som har gjort verden til det den er i dag, og at vi kun må stole på oss selv. De gjemmer seg ikke bak en fantasifigur som er forbanna på alle som ikke tilber han, og som visstnok skapte verden og gjorde den til det den er i dag.

 

Hva betyr bastant?

Det kan være en fordel å tenke litt mer igjennom tingenes tilstand. Du må gjerne definere "orden i hodet" for å underbygge ditt overstående utsagn, men det vil du naturligvis komme til kort uansett definisjon. At du har en overbevisning om at religion baserer seg på fantasifigurer holder ikke i en debatt, du må underbygge dine påstander og tilføre diskusjonen noe mer ut over hva du mener er riktig. Du kan jo begynne å lese en innføring i vitenskapsteori og ta en kikk på definisjonen av bastant i en ordbok. Antiteistene i religions-delen vet som regel like lite om vitenskapsteori og logikk som de vet om religionen de kjemper mot..
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...