Kexxy er sexxy! Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 vennen min, som har bodd på gård i alle sine liv.. jeg mener år, sier at du tar feil. Jeg har selv sett folk kjøre de der.. gress-tingene inn i en sånn maskin-ting, også blir de dekt med sånn plastikk-ting..
chokke Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 (endret) Høykladd er det eg kallar samanpressa høy, utan å seie kva form det er i!!! Men i grunnen heiter det høyrektanglar/firkantar. Er dette høykladder? Isåfall fant jeg de under siloballer sammen med traktoregg Nå funka ikke bildet av traktoregg, men alle vet hvordan de ser ut. Endret 5. april 2008 av chokke
Schnell Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 vennen min, som har bodd på gård i alle sine liv.. jeg mener år, sier at du tar feil.Jeg har selv sett folk kjøre de der.. gress-tingene inn i en sånn maskin-ting, også blir de dekt med sånn plastikk-ting.. det er SILOBALLAR for 10000000 gong!!!!!!!!! er det så vanskeleg å få inn eller??
L4r5 Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Merkelig hvordan alt er upålitelige kilder så snart det ikke stemmer overens med det som vår kjære bonde mener er rett.
Kibs Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Her blir det kalt høyballer, men ja det er samme greia. .. Som er tilsatt et spesielt surstoff så det ikke skal bli dårlig. Vanlig høy presses til firkanter.
Espen pai Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 I mitt 17, snart 18 år gamle liv som bonde (eller bu på gard), og eg har vore på mangen gardar, så har eg ALDREG sett ein rund høykladd Og dette kom fra gutten som ikke kan fylle diesel på en traktor
Schnell Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Høykladd er det eg kallar samanpressa høy, utan å seie kva form det er i!!! Men i grunnen heiter det høyrektanglar/firkantar. Er dette høykladder? Isåfall fant jeg de under siloballer sammen med de nederste. v det er høyfirkanatar/kladdar/rektanglar ja. L4r5: ja du burde lære deg kjeldekritikk!
Kexxy er sexxy! Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 vennen min, som har bodd på gård i alle sine liv.. jeg mener år, sier at du tar feil.Jeg har selv sett folk kjøre de der.. gress-tingene inn i en sånn maskin-ting, også blir de dekt med sånn plastikk-ting.. det er SILOBALLAR for 10000000 gong!!!!!!!!! er det så vanskeleg å få inn eller?? Se! der blir du sur igjen. Siloballer kommer ut av siloen. høyballer kommer rett ifra jordet!!!!!!!!!!!!! er det så vanskelig å få inn eller? :realmad: !!!!!!!!
b-real Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Merkelig hvordan alt er upålitelige kilder så snart det ikke stemmer overens med det som vår kjære bonde mener er rett.
Schnell Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 I mitt 17, snart 18 år gamle liv som bonde (eller bu på gard), og eg har vore på mangen gardar, så har eg ALDREG sett ein rund høykladd Og dette kom fra gutten som ikke kan fylle diesel på en traktor 'eg hatar mekaniske køyretøy ,medan eg elskar naturen og alt som har med den å gjere! Gardsdrift trur eg faktisk eg kan litt meir einn gjønomsnittet om ja Eg har budd på gard heile livet, og når eg er ferdig med vgs skal eg flytte til finmarksvidda og drive med rein, sauer, fiske og kyr.
Kibs Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Kan vi ikke gi schnell rett når han faktisk har litt rett for en gangs skyld? Oo drive med rein, sauer, fiske og kyr. På en reinfarm, sauefarm, fiskefarm og kufarm?
Espen pai Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 'eg hatar mekaniske køyretøy ,medan eg elskar naturen og alt som har med den å gjere! Gardsdrift trur eg faktisk eg kan litt meir einn gjønomsnittet om ja Eg har budd på gard heile livet, og når eg er ferdig med vgs skal eg flytte til finmarksvidda og drive med rein, sauer, fiske og kyr. Etter snart 18 år, så burde du ha lært det da... Skal du ha scooter når du bor der oppe da?
b-real Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 'eg hatar mekaniske køyretøy ,medan eg elskar naturen og alt som har med den å gjere! Gardsdrift trur eg faktisk eg kan litt meir einn gjønomsnittet om ja Eg har budd på gard heile livet, og når eg er ferdig med vgs skal eg flytte til finmarksvidda og drive med rein, sauer, fiske og kyr. Og du er snart 18 år og kan ikke kjøre traktor? Din fake personlighet begynner å få flere og flere hull Etter snart 18 år, så burde du ha lært det da... Skal du ha scooter når du bor der oppe da? Han må først lære å fylle på den
Kexxy er sexxy! Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Kan vi ikke gi schnell rett når han faktisk har litt rett for en gangs skyld? Oo drive med rein, sauer, fiske og kyr. På en reinfarm, sauefarm, fiskefarm og kufarm?
Schnell Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Kan vi ikke gi schnell rett når han faktisk har litt rett for en gangs skyld? Oo drive med rein, sauer, fiske og kyr. På en reinfarm, sauefarm, fiskefarm og kufarm? takk for støtta jo det skal hovedsakleg vere ein reinfarm (rein er det bete dyra i evrda <3<3), så skal eg ha litt sauer og kyr og. det heiter ikkje fiskefarm då, med miondre eg skal drive oppdrett, og det er eg motstandar av. Eg skal fiske frå ville stammar i havet.
chokke Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 (endret) 'eg hatar mekaniske køyretøy ,medan eg elskar naturen og alt som har med den å gjere! Gardsdrift trur eg faktisk eg kan litt meir einn gjønomsnittet om ja Eg har budd på gard heile livet, og når eg er ferdig med vgs skal eg flytte til finmarksvidda og drive med rein, sauer, fiske og kyr. Men du elska jo å kjøre traktor helt til du ble sparka/ødela traktoren? Endret 5. april 2008 av chokke
Espen pai Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Eg skal fiske frå ville stammar i havet. da trenger du en fiskebåt da? hvordan skal du klare og fylle drivstoff på den?
Kibs Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 jo det skal hovedsakleg vere ein reinfarm (rein er det bete dyra i evrda <3<3), så skal eg ha litt sauer og kyr og. det heiter ikkje fiskefarm då, med miondre eg skal drive oppdrett, og det er eg motstandar av. Eg skal fiske frå ville stammar i havet. Du er klar over at ideen om å ha rein på en farm ikke er helt bra?
Douglas Quaid Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Dersom det er desse folk tenkjer på, so heiter det RUNDBALLAR. Det finst òg noko som heiter "silosekkar". Her er graset ikkje pressa slik som i rundballane. Brukar ein silosekkar, slår ein graset på denne måten: berre at ein brukar eit stativ med ein open sekk på, i staden for Vossakasso. Når sekken er full, knyt ein opningen att med ein tråd og slepp sekken ut av stativet. Halmbuntar som desse bilde de andre har lasta opp er tørrhøy. Rundballefestival i Fjærland
Kibs Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 da trenger du en fiskebåt da? hvordan skal du klare og fylle drivstoff på den? Han kan da ro.
Anbefalte innlegg