Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Senk standarden din.

Enklere sagt enn gjort.

Ikke for det, har tilbragt noen timer de siste dagene med å sjekke alle slags bemanningsbyrå, NAV, Finn.no o.l. for praksisplasser, vikariat og deltids, men jeg finner nada jeg vet jeg kan jobbe med.

Sosialt tilbakestående, telefonskrekk fra helvete (manne meg opp i flere dager før jeg ringer offentlige kontorer og folk jeg aldri har pratet med før), Aspergers syndrom ...

Vet du i det hele tatt hva aspbergers er? :!:

Lenke til kommentar

Jeg tror du har en vrangforestilling om at du er en så sær og rar type som ikke passer til noen jobber annet enn sære ting som riksantikvar eller bibliotekar. Jeg tror ikke du er hverken dummere eller mere evneveik til å lære ting enn alle andre. Du må bare komme ut av den bobla di.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eplefe: Dra den stomperompen din hit og lag god kaffe :love: ( hvis du vil da, tørr egentlig ikke å være så tøff ovenfor deg i virkligheten :blush: )

 

Bytex tror jeg traff spikern der, Smurfen...du kan jobbe AKKURATT der du vil. Ja, litt sær er du..men bedre det enn en tørrstokk og en av de vanlige sauene :thumbup:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Ja, jeg vet hva det er, Kevin.

Jeg fikk påvist det i fjor høst etter at flere psykologer over flere år har prøvd å finne ut av meg.

Jeg har lest flerfoldige flyers og brosjyrer om det, samt en god del på WrongPlanet.

 

Og selv om jeg er mer åpen og sosial på fritiden, sliter jeg fortsatt fælt med det i skole- og jobbsammenheng.

En av grunnene til at jeg har gått på kurs 1 - 2 ganger i uken, er for at NAV skal se hvordan jeg fungerer blant mennesker.

Jeg prøver å være med i samtalen og snakke, men det lykkes bare 1/10 ganger om jeg ikke blir spurt direkte, og selv om jeg blir spurt direkte, så sliter jeg fælt med å frem noe vettugt halvparten av gangene.

 

Jeg kjenner meg selv, jeg er ikke bare unnskyldninger og klaging, men det er den enkleste måten å gå i forsvarsmodus på.

Jeg har prøvd å jobbe i team i 4 år, og har kommet frem til at jeg jobber best alene. Psykologene mine mener at jeg ikke bør ha en jobb hvor det er for mye folk, da det kan sende meg rett ned i dypet igjen, det er derfor jeg har lett etter og søkt på praksisplass o.l. ved biblioteker, arkiv etc.

 

Jeg kunne tenke meg å jobbe i en bokhandel, men vet med meg selv at jeg ikke takler maset fra andre folk, jeg blir amper og lettere umulig å ha noe med å gjøre og trenger da å ta en halvtime for meg selv for å komme meg til hektene igjen, før jeg går tilbake og unnskylder oppførselen min.

Det har hendt flere ganger, blant annet da jeg jobbet med kundeservice på IT-avdelingen til det lokale sykehuset.

 

Det er med stor sannsynlighet en av grunnene til at jeg ikke fikk lærlingeplass der.

Vel, det og det faktum at de ble lagt ned året etter for å spare kostnader og nå sender de i stedet folk fra Trondhjem for å fikse problemene de ikke får fikset via telefon / epost.

 

/rant

Lenke til kommentar

Jeg tror du har en vrangforestilling om at du er en så sær og rar type som ikke passer til noen jobber annet enn sære ting som riksantikvar eller bibliotekar. Jeg tror ikke du er hverken dummere eller mere evneveik til å lære ting enn alle andre. Du må bare komme ut av den bobla di.

Jeg vet at jeg - om jeg overkommer problemene mine - kan jobbe med andre ting enn antikvar, bibliotekar, arkivar, filolog o.l., og det selv uten den korrekte utdannelsen, men jeg vet også at jeg ikke overkommer problemene mine på 1-2-3.

 

Samt at om jeg ikke har en interessant jobb, så får jeg ikke meg selv til å møte opp i lengden, da jeg ikke ser vitsen i å gjøre noe jeg ikke er interessert i å gjøre, selv om det er for min egen overlevelse og for at jeg ikke skal ende opp kronisk trygdesnylter.

 

Det er litt på samme måte som at jeg ikke helt ser vitsen med small talk. Hvorfor prate for å prate når man like greit kan holde kjeft?

Lenke til kommentar

smalltalk er jo så viktig å kunne Smurfen :!:

Si noe når man har noe og si er en grei regel-

Bah, hver sin mening. Jeg ser ikke vitsen med det for fem flate øre.

Jeg finner det slitsomt i lengden.

 

At man ikke klarer å snakke i gruppesamtaler, og svarer bare på direkte spørsmål, er jo ikke aspergers. Det er bare lav sosial intelligens. Sliter med det samme selv, men ikke fullt så mye nå som før.

Jo takk, jeg vet at det ikke er Asperger, men det kan være en del av det.

 

 

 

Uansett, jeg visste at dere bare kom til å kalle meg hypokonder o.l.

Jeg tror ikke dere hadde trodd på meg om jeg så kom drassende med journalen min i PDF-form og en filmatisert bekreftelse fra tre psykologer og to leger.

 

Jeg stikker i alle fall på butikken, må kjøpe ingredienser til middag.

Lenke til kommentar

Jeg mente det ironisk smurfen angående smalltalk.

Jeg har aldri trodd du er hypok. og jeg tror på det du sier:)

 

Ikke at det er noe trøst, men det å få folk til og tro på diagnoser osv. er ikke lett alltid...ihvertfall ikke over nett, noe jeg har lært.

 

Vowels: :thumbup: venter på Tekken tag 2.

prøver og finne flere norske jeg kan spille med, spiller for det meste med amrikanere, briter og tyskere. Har noen norske, men de er lite på.

Vet ikke hvordan miljøet her i norge er på sånt.

Er ihvertfall lite konkuranser osv.( tenker på SFIV, KOF13, MK9, UMVC3 , BB osv. )

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Bah, hver sin mening. Jeg ser ikke vitsen med det for fem flate øre.

Jeg finner det slitsomt i lengden.

Mye av smalltalken foregår på det underbevisste. Det er egentlig meningsløst vrøvl det man snakker om, men blikkene, den fysiske kontakten og bevegelsene gir hjernen vår den nødvendige stimuli for å fungere optimalt sosialt. Men det er ikke alle som får det til, og der har man de som mangler sosiale skills. Det er heldigvis mulig å lære seg opp, og det er vanskelig å gjøre det, men det gir store gevinster om det blir gjort.

Jo takk, jeg vet at det ikke er Asperger, men det kan være en del av det.

Nei, egentlig ikke.

Uansett, jeg visste at dere bare kom til å kalle meg hypokonder o.l.

Jeg tror ikke dere hadde trodd på meg om jeg så kom drassende med journalen min i PDF-form og en filmatisert bekreftelse fra tre psykologer og to leger.

Er lett å diagnosere feil, fordi de ikke finner noen annen løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...