Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thailand er og blir et sært land.

 

Thailandsk selskap ansetter flyvertinner med baller

Med sært håper jeg du mener "foran oss når det gjelder likestilling, og et godt eksempel for andre". Kvinner, homofile, svarte, transseksuelle, de får sakte men sikkert rettighetene hvite menn har hatt siden dag 1. Som medlem av den heldige gruppen som slipper mye pes så velger jeg å avstå fra å kalle land for sære fordi de gjør noe så positivt.

Og med foran oss, så håper jeg du mener bak oss. Vi gir jobber til hvem som helst uten å nødvendigvis reklamere med det. I det man roper ut "Se så flinke VI er med likestilling da!", så sier man egentlig at man gir noen jobb bare fordi de er utenom normer. Dermed blir dette mer diskriminering enn noe annet.
Lenke til kommentar

Med sært håper jeg du mener "foran oss når det gjelder likestilling, og et godt eksempel for andre". Kvinner, homofile, svarte, transseksuelle, de får sakte men sikkert rettighetene hvite menn har hatt siden dag 1. Som medlem av den heldige gruppen som slipper mye pes så velger jeg å avstå fra å kalle land for sære fordi de gjør noe så positivt.

Er det galt av meg å syntes at transvestitter burde få hjelp til å holde seg til det kjønnet de er ment for? Altså, at hvis en mann er født inn i en kvinnes kropp, få hjelp til å bli mann.

 

Jeg syns det blir feil når "ladyboys" (menn som kler seg ut som kvinner) kan få jobb som kvinner, når de fortsatt er registrert som menn. Hadde de vært registrert som kvinner, hadde det ikke vært noen sak.

Lenke til kommentar

Er det galt av meg å syntes at transvestitter burde få hjelp til å holde seg til det kjønnet de er ment for? Altså, at hvis en mann er født inn i en kvinnes kropp, få hjelp til å bli mann.

 

Jeg syns det blir feil når "ladyboys" (menn som kler seg ut som kvinner) kan få jobb som kvinner, når de fortsatt er registrert som menn. Hadde de vært registrert som kvinner, hadde det ikke vært noen sak.

Hvem er du til å bestemme hvilket kjønn noen er ment for? Enn om de liker å være det de er da? For min egen del kan godt mannfolk i drag være flyvertinner for alt jeg bryr meg
Lenke til kommentar
Hvem er du til å bestemme hvilket kjønn noen er ment for?

Jeg har ikke sagt at jeg skal bestemme hvilket kjønn de er ment for. Jeg sa at det var noe de burde bestemme selv.

Og om de trives med hva de er, så har de ikke lov til det, i din mening?

 

Jeg ville ikke jobba foran hanhuderre for å si det slik :p. Skummelt å ha en slik en bak seg

Hvorfor det? :p
Lenke til kommentar

Thailand er og blir et sært land.

 

Thailandsk selskap ansetter flyvertinner med baller

Med sært håper jeg du mener "foran oss når det gjelder likestilling, og et godt eksempel for andre". Kvinner, homofile, svarte, transseksuelle, de får sakte men sikkert rettighetene hvite menn har hatt siden dag 1. Som medlem av den heldige gruppen som slipper mye pes så velger jeg å avstå fra å kalle land for sære fordi de gjør noe så positivt.

Og med foran oss, så håper jeg du mener bak oss. Vi gir jobber til hvem som helst uten å nødvendigvis reklamere med det. I det man roper ut "Se så flinke VI er med likestilling da!", så sier man egentlig at man gir noen jobb bare fordi de er utenom normer. Dermed blir dette mer diskriminering enn noe annet.

"Ladyboys er ikke utsatt for mye diskriminering i Thailand, men offisielt blir de ikke ansett som kvinner, og ID-kortene deres fastslår at de er mannlige, skriver Reuters."

 

Dvs at de beveger seg i riktig retning for Thailand, et land med en del transseksuelle, og derfor er det bare riktig at det annonseres. Nå skal det være sagt at skryten min var egentlig rettet til selskapet som gjorde noe resten av landet ikke gjør, og ikke Thailand som land som (som du sier) ligger litt bak her.

Lenke til kommentar

Vel, det er ikke helt riktig. Det var 2007 for deg siden det var da du var på den alderen. For meg var det 2003/04, for mange her inne er det akkurat nå. Så lenge vi alle kommer forbi det stadiet så er det jo greit, man trenger den perioden av "æsj, homo" akkurat som man før det hadde "æsj, jenter".

 

That said, er Mikkel 22 år gammel så har vi et problem. ^^

Lenke til kommentar

Er det galt av meg å syntes at transvestitter burde få hjelp til å holde seg til det kjønnet de er ment for? Altså, at hvis en mann er født inn i en kvinnes kropp, få hjelp til å bli mann.

 

Jeg syns det blir feil når "ladyboys" (menn som kler seg ut som kvinner) kan få jobb som kvinner, når de fortsatt er registrert som menn. Hadde de vært registrert som kvinner, hadde det ikke vært noen sak.

Hva om de trives med å være kvinner med utovertiss da? Jeg tror ikke f.eks Terje Schröder har lyst til å bli kvinne fysisk selv om han har på seg kjole. Hvorfor kan ikke transpersoner bare få lov til å trives som transpersoner om de vil det?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...