Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg faen meg forbannet på NAV, Jeg hadde sagt til de at jeg ønsket % trekk på attføringen mens de mente tabell var best å at jeg ville gå i 0. Fikk ligningen i dag, skyldig 18000kr :mad: :mad:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ouch, kim. Fikk ikke du smell i fjor også?

I fjor skulle jeg ha rundt 6000kr pga pendling mellom Alta og Tromsø i 2008.

Endte opp med en baksmell på 300kr som ikke er så ille.

 

Jeg sender regningen til NAV, de som sa jeg skulle gå i 0.

Skrevet

Gruer meg til å åpne konvolutten når jeg kommer hjem jeg også. Første år med tabelltrekk, så. Krysser fingra.

Da er vi to. Men det gikk heldigvis bra for min del.

 

Ih. jeg har fått orange cakes og bonaqua silver. :love:

Skrevet

Ouch, kim. Fikk ikke du smell i fjor også?

Jeg sender regningen til NAV, de som sa jeg skulle gå i 0.
Latterlig at de skal holde på slik egentlig med folk som allerede er i systemet og ikke bedriver "forebyggende" arbeid og prøver å forhindre at man ikke skal sitte igjen med restskatt på masse tusen kroner.

 

Trenger ikke å vente på posten hvis du har altinn-koder som fungerer..

Skrevet

altinn ?

https://www.altinn.no/no/

 

Altinn er en nettportal og en teknisk plattform for å levere elektroniske skjemaer til det offentlige, men tilbyr også andre elektroniske tjenester, som meldinger fra det offentlige og innsynstjenester i offentlige registre. Selvangivelsen (både for næringsliv og privatpersoner) er den mest brukte tjenesten i Altinn.

 

Altinn kan ses fra forskjellige perspektiver:

Sluttbrukerperspektivet

Den offentlige internettportalen www.altinn.no, der næringslivet får tilgang til elektroniske skjemaer og tjenester og informasjon om regelverk. Profesjonelle brukere vil forholde seg mer til Altinn som en web services-tjeneste (ws.altinn.no), der de kan sende inn data direkte fra sine egne datasystemer (se liste over datasystemer med integrasjon mot Altinn).

 

Organisatorisk perspektiv (samhandlingsperspektiv)

Et tverretatlig samarbeid for å redusere næringslivets skjemabyrder overfor det offentlige

 

IT-perspektiv (samhandlingsperspektiv)

En «verktøykasse» offentlige etater kan bruke for å produsere elektroniske skjemaer og tjenester overfor både næringsliv og privatpersoner

 

Kort om Altinns historie

 

Det var Skattedirektoratet, Statistisk sentralbyrå og Brønnøysundregistrene som startet samarbeidet om en felles innrapporteringsløsning rundt årtusenskiftet. I første omgang ble det etablert den såkalte «Avgiverløsningen», som var en enkel, meldingsbasert tjeneste. Samtidig jobbet etatene videre med Altinn-prosjektet.

 

Altinn-portalen ble åpnet 4. desember 2003 av daværende nærings- og handelsminister Ansgar Gabrielsen og finansminister Per-Kristian Foss. Forvaltningen av Altinn-løsningen ble i mai 2004 overlatt til Brønnøysundregistrene, som har bygget opp en stab som har ansvar for drift og videreutvikling av Altinn og brukerstøttetjenesten Altinn brukerservice.

 

Per februar 2009 deltar 23 statlige etater/tilsyn og en kommune i Altinn-samarbeidet

Skrevet (endret)

Er du smart registrerer du telefonnummeret ditt i profilen på altinn, så trenger du aldri ark med pin-koder på mere. Da sendes midlertidig passord automatisk til mobilen når du skriver personlig brukernavn og passord..altinn brukes til bl.a. lånekassen og skatteetaten. Passordet utgår etter bruk.

Endret av Bytex
Skrevet

Er du smart registrerer du telefonnummeret ditt i profilen på altinn, så trenger du aldri ark med pin-koder på mere. Da sendes midlertidig passord automatisk til mobilen når du skriver personlig brukernavn og passord..altinn brukes til bl.a. lånekassen og skatteetaten. Passordet utgår etter bruk.

Yes, det er sweet, men det kipt hvis en ikke husker hvilket passord en hadde :\

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...