Gå til innhold

Betale for LOTRO, er det verdt det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Last ned en trial fra denne siden. Det er bare en 7 dagers trial, men regner med at du i ettertid kan registrere kortet og betale for det.

 

Klienten er forøvrig 7 Gb stor vel og merke.

 

Ikke last ned den mindre 4 Gb versjonen fra den offesielle siden (lotro.com) for det er US versjonen og Turbine har gjort noe ufattelig dumt der, for du kan ikke registrere og betale for en konto der om du er fra EU.

Lenke til kommentar
det var poenget med gamle spill ;)

 

Jeg driter i grafikk, bokstavelig talt. Jeg har vokset opp i en periode hvor 8 bit var sett på noe av det beste du kunne oppdrive, så kom 16, så kom Carmack med sine spill. Du skjønner hvor jeg vil jeg, tror jeg.

 

Og det var hele teksten. Vennligst sett ting i helhet og ikke bruke ctrl+c ctrl+v metoden for aktivt i forumet for ettertiden.

Lenke til kommentar
det var poenget med gamle spill ;)

 

Jeg driter i grafikk, bokstavelig talt. Jeg har vokset opp i en periode hvor 8 bit var sett på noe av det beste du kunne oppdrive, så kom 16, så kom Carmack med sine spill. Du skjønner hvor jeg vil jeg, tror jeg.

 

Og det var hele teksten. Vennligst sett ting i helhet og ikke bruke ctrl+c ctrl+v metoden for aktivt i forumet for ettertiden.

det var bare det jeg "quotet" som var relevant for sammenhengen. så lenge jeg ikke trikser med teksten, noe jeg ikke gjorde.

Lenke til kommentar
Last ned en trial fra denne siden. Det er bare en 7 dagers trial, men regner med at du i ettertid kan registrere kortet og betale for det.

Det er dessverre feil. Når trail perioden din er ferdig, så må du ut å kjøpe spillet, alt du trenger er retail key'en, for klienten har du allerede. Dette er en dårlig løsning. Når du først får klienten online, hvorfor ikke muligheten til å kjøpe en retail key også :( Så må du oppdatere kontoen din fra trail til retail osv.

 

Bruk de europeiske lotro sidene til å laste ned trailen, så er du sikker på at det meste bør fungere som forventet hvis du ønsker å fortsette etter at trailperioden er ferdig. http://www.lotro-europe.com

 

Og en liten kommentar til grafikk saken. God grafikk gjør stortsett ett bra spill bedre, men dårlig grafikk gjør ikke nødvendigvis ett bra spill dårligere. Men alt slik er subjektivt, og blir opp til hver og en å avgjøre.

 

Om WoW vs Lotro, dette blir også opp til hver enkelt å avgjøre om hvilken som er "best". Det er ganske like spill, og de må regnes å være direkte konkurenter. Det er selvfølgelig forskjeller, og det er disse små forskjellene som gjør om det ene eller andre faller mest i smak hos spillerene. Jeg foretrekker Lotro fremfor Wow, men jeg spilte WoW fra public beta og 6-7 månder etter lansering, har kun ca 3 månder på baken i Lotro. Så det er jo en mulighet for at jeg blir like lei Lotro som jeg ble Wow, etter like lang tid.

Eneste måten å finne ut av hva som passer deg best er å prøve, og med en gratis prøve periode er det jo ingenting å tape, bortsett fra litt tid.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

For å si det kort og greit (og litt off-topic, håper dere har meg unnskyld denne gangen). Jeg jobbet på en barne- og ungdomsskole en stund og diskuterte spill med noen elever. En av de idiotene.... jeg mener elevene påsto hele tiden at Metal Gear Solid 3 på PS2 er lang bedre enn Metal Gear Solid på PS1 fordi grafikken er bedre. Jeg gjentok flere ganger at MGS1 er mye bedre fordi det har bedre karakterer, bedre historie, bedre bosser og så videre og så videre og så videre, men han nektet å høre etter. Etter en stund godtok noen av de andre forklaringen min, men ikke alle.

 

Er grafikk virkelig så viktig for de unge i dag? Jeg vokste opp med ZX Spectrum med hele 48 kilobyte RAM og elsket den. Greit nok jeg kunne vekke hele huset når jeg lastet inn et spill (seriøst, det hørtes ut som en flyalarm kombinert med en kastrert sau i havsnød), og spillene så mildt sagt elendige ut. Et av dem var f.eks Bomber, hvor en horisontall gul linje som skulle forestille et fly fløy frem og tilbake over en rekke vertikale gule linjer som skulle forestille en by. Man trykket en knapp for å bombe husene, og målet var å lande. Enkelt og greit. Man kunne ikke fly opp eller ned, så man måtte hele tiden bombe det høyeste huset for å unngå å kræsje. Det så elendig ut og lyden var enda verre, men spillbarheten var på topp. Greit man styrte hele greia med en enkelt knapp, men det var det mest avanserte vi hadde da. Vel, ikke helt. Mr Wimpy måtte tråkke på diverse matvarer for å slippe dem ned og lage en burger (dere kjenner vel Mr Wimpy fra Winmpy-kjeden?), og man måtte passe seg for levende løk, egg og sånt.

 

Poenget er at grafikk aldri har vært en viktig del av spillene for meg, så jeg kunne like gjerne spilt Doom 1 som Crysis om jeg var interessert i FPS spill. Alt i alt er de samme spill, bortsett fra at Crysis er en smule mer avansert med den drakten og sånt.

 

Anyhow, jeg likte grafikken i WoW og gjør det fremdeles. Ørene til alvene er noen meter for lange for min del, men du verden så søte de kvinnelige gnomene er. ;) De mannlige Tauren ser utrolig kule ut, og jeg ville ikke likt å møte en av dem i en mørk bakgate selv om han liksom er en venn.

 

Grafikken i LotRO er ganske forskjellig, men den har sin sjarm den også. Greit den ser mer realistisk ut, men vi snakker om et spill der man styrer hobbiter og alver i kamp mot gobliner og illsinte edderkopper som er like store som deg selv angriper i flokk bare fordi du kom litt for nært. Hva har realisme med det å gjøre egentlig? :D

 

Helvete, nå blir jeg nesten nødt til å prøve begge spillene igjen. Hmpf.

Lenke til kommentar
Poenget er at grafikk aldri har vært en viktig del av spillene for meg, så jeg kunne like gjerne spilt Doom 1 som Crysis om jeg var interessert i FPS spill. Alt i alt er de samme spill, bortsett fra at Crysis er en smule mer avansert med den drakten og sånt.

 

Grafikken i LotRO er ganske forskjellig, men den har sin sjarm den også. Greit den ser mer realistisk ut, men vi snakker om et spill der man styrer hobbiter og alver i kamp mot gobliner og illsinte edderkopper som er like store som deg selv angriper i flokk bare fordi du kom litt for nært. Hva har realisme med det å gjøre egentlig? :D

 

Jeg har aldri sagt at grafikk er en viktig del av spillet, men det gjør faktisk spilloplevelsen bedre. Jeg har hatt det mye gøy med f.eks Pacman men alikevel var spillOPLEVELSEN bedre i LotRO, mye pga grafikk.

 

Og det andre punktet må vere det dumeste jeg har hørt... Hvem har sagt at realistisk grafikk og realistisk gameplay er det samme? Ingen av disse spillene er overhode realistisk. Selvfølgelig er det ingen som kan gå rundt å bruke f.eks magi.

Lenke til kommentar

For øvrig kan man ikke bruke magi i LotRO heller, bare så det er sagt. :D Lore-master, kanskje, men det kommer ann på hvordan man ser det.

 

Men ta nå ikke alt som blir sagt så sinnsykt bokstavelig. Jeg mente bare at grafikken er en del av opplevelsen på linje med historie, spillbarhet, lyd, quester og så videre og så videre og så videre. Guild Wars ser mye bedre ut enn WoW og LotRO til sammen, men hva hjelper det når resten av spillet er så utrolig kjedelig? EverQuest 2 ser bare brukbart ut (omtrent som WoW), men det er så mye å gjøre der at selve spillet blir langt bedre.

 

Tenkt deg LotRO med grafikkmotoren til WoW. Hadde det gjort spillet dårligere? Ja, kanskje. Man ville ikke hatt samme opplevelse av å klatre opp på toppen av den gruven i The Shire og se ut over landskapet uten noe som helst tåke eller andre begrensninger. Til tider er LotRO et svært vakkert spill, og jeg kan ofte bare vandre rundt og se på naturen uten egentlig å gjøre noe fornuftig fordi det ser så utrolig bra ut. Men hadde det sett dårligere ut hadde det i grunnen ikke gjort meg noen ting. Noen områder som Old Forest og Great Barrows er ganske kjedelige uansett hvor bra de måtte se ut, og andre områder prøver jeg å unngå bare fordi de ser så kjedelige ut. Thorin's Hall, for eksempel. Men selv om disse områdene ser så kjedelige ut er jo spillet det samme, og det er først da det viser hvor bra det egentlig er. Grafikken ser kjedelig ut, så man fokuserer heller på andre ting.

Det samme gjelder realismen. Greit det ser bra ut med "realistiske" hobbiter og alver, men hadde det sett ut som WoW med cell-shading og alt det der hadde det i bunn og grunn vært akkurat samme spill og nøyaktig like bra. Grafikken er viktig, men slettes ikke avgjørende. Selv foretrekker jeg Half-Life i stedet for Half-Life 2 fordi det har en bedre historie og bedre spillbarhet, selv om det naturligvis ser dårligere ut. Team Fortress 2 ser elendig ut, men likevel er det et av favorittspillene mine. Hvordan tror du forresten TF2 ville vært med realistisk grafikk sånn de planla i begynnelsen? Spillbarheten ville vært akkurat den samme, så det er en stor sjanse for at det ville blitt minst like populært som det er nå.

 

Poenget er at "realistisk grafikk" vs "cell-shading" i grunn er en meningsløs diskusjon. Da kan man jo like gjerne diskutere hva som er den beste filmen av den første Teenage Mutant Ninja Turtles og TMNT basert kun på hvordan de ser ut. Den første er med ekte skuespillere, den andre er dataanimert. Selv elsker jeg begge to, men det har ingenting med saken å gjøre. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sagt at grafikk er en viktig del av spillet, men det gjør faktisk spilloplevelsen bedre. Jeg har hatt det mye gøy med f.eks Pacman men alikevel var spillOPLEVELSEN bedre i LotRO, mye pga grafikk.

 

Og det andre punktet må vere det dumeste jeg har hørt... Hvem har sagt at realistisk grafikk og realistisk gameplay er det samme? Ingen av disse spillene er overhode realistisk. Selvfølgelig er det ingen som kan gå rundt å bruke f.eks magi.

 

OK, en gang for alle, det utsagnet er så individuelt som det lar seg gjøre. At det bedrer spillopplevelsen for din del vil ikke med andre ord si at det gjør det for min del. Du kan ha det slik at du må ha bra grafikk for å få en god spillopplevelse, jeg trenger ikke nødvendigvis god grafikk for å ha en god spillopplevelse.

 

Det er forskjell fra person til person.

Lenke til kommentar
Jøss fikk lyst til å spille LOTRO jeg og, siden vi allerede prater om det, hvor mye koster det???

 

Jeg ga 449,- for retail versjonen i butikk, jeg skulle ha det den dagen så jeg tok det jeg fant. Ser ut til at de har dumpet prisen en del i løpet at de siste månedene, https://prisguiden.no/product.php?productId=9764, komplett.no selger til 99,- som er det billigste i følge prisguiden, og inkluderer en måned med spille tid,

 

Abonnement varrierer litt etter hvor mye du kjøper i slengen

Fra http://www.lotro-europe.com/faq.php?type=Billing#Billing

Euro:

12.99 – 1 month

 

35.97 – 3 month

 

65.94 – 6 month

 

119.88 – 12 month

 

€12.99 = ca 100 kr, €119.88 = ca 960 kr (ca 80 kr/mnd)

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en 23 tommers widescreen skjerm til kr 500... :thumbs: Nå var den jo brukt, ikke flatskjerm og har en liten strek tvers over skjermen når det er mørke bilder, men alt i alt en meget brukbar skjerm. Man kan jo ha flaks til tider.

 

For øvrig gikk jeg rett inn i Spaceworld, så LotRO da den akkurat var kommet ut, plukket opp boksen, betalte og gikk hjem for å spille. Har ikke angret et sekund. Dette er tredje gang noensinne jeg bare kjøper et spill uten å engang sjekke bak boksen først. De to andre var Doom 3 og Predator: Concrete Jungle på PS2. Synd Predator-spillet var ganske elendig, men man var jo Predator... Synd alle andre også var det, men, men.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en 23 tommers widescreen skjerm til kr 500... :thumbs: Nå var den jo brukt, ikke flatskjerm og har en liten strek tvers over skjermen når det er mørke bilder, men alt i alt en meget brukbar skjerm. Man kan jo ha flaks til tider.

 

For øvrig gikk jeg rett inn i Spaceworld, så LotRO da den akkurat var kommet ut, plukket opp boksen, betalte og gikk hjem for å spille. Har ikke angret et sekund. Dette er tredje gang noensinne jeg bare kjøper et spill uten å engang sjekke bak boksen først. De to andre var Doom 3 og Predator: Concrete Jungle på PS2. Synd Predator-spillet var ganske elendig, men man var jo Predator... Synd alle andre også var det, men, men.

Betalte 2100 for skjerm+ram men nå er det snart jul vettø :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...