Gå til innhold

Betale for LOTRO, er det verdt det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vill gjerne vite om det er verdt pengene å begynne å spille LOTRO??

 

I forhold til WOW OSV, vill helst ikke ha korte svar med at f.eks LOTRO er best wow suger. vill ha litt lengere svar som forkalrer HVORFOR!!!

 

 

vel det blir bare å gå over til wow i tolkiens verden syns jeg, det spillet er lite orginalt, men fortsatt for å ikke gi bare negative inntrykk her så er det et veldig deilig spill på en måte, man kjenner igjen ting fra boka...ja fra boka og ikke filmen....her er faktisk Tom Bombadil med feks. spillet har masse spennende events og sånn som gjør det verdt å prøve hvertfall, jeg vil ikke si at det suger dog jeg syns det finnes bedre spill :)

Lenke til kommentar
Men sånn mellom wow og lotro da?? hva ville du valgt?

 

Lotro, det er et spill med mye innhold, noe jeg syns wow manglet litt av...gikk litt for mye på epix her og epic meg der, dette spillet har mer innhold syns jeg.

Ok takker for svar:), får vell kanskje prøve LOTRO da om jeg ikke skal vente til AOC kommer ut

Lenke til kommentar

Nå har jeg spillet WoW i noen månder og LOTR har jeg bare trial tiden på baken men her er min erfaring i alle fall.

 

Selve kampsystemet er veldig likt WoW sitt og er egentlig et standard RPG oppsett med bag slots, quick slots og de forskjellige informasjonsvinduene. Om du er kjent med WoW sitt interface er det mye som du blir å kjenne igjen i LOTR i interfacet.

 

Gameplaymessig er det og veldig likt WoW. WASD styring og bruk av musepeker for å klikke på de du skal angripe.

 

Oppdragene derimot føler jeg er litt dypere i LOTR i forhold til WoW. LOTR har en mye bedre quest range enn WoW, der WoW føler jeg for det meste besto av å springe halve verden rundt å kverke X antall monster, med enkelte untak å springe verden rundt å hente en item. LOTR oppdragene var litt mer variert syntes jeg.

 

Min mening vel og merke :)

Lenke til kommentar

Har spillt både WoW (ca et halvt år) og LOTRO (spiller nå).

Her er mine korte, men informerende meninger :p :

 

LOTRO:

-Fantastisk grafikk

-Nydelig verden (liker du Tolkien/LOTR og har lest bøker eller sett filmene vil du bli kjempefornøyd)

-Varierte quests med gode bakgrunnshistorer

-En Epic quest line i form av "Books" som følger deg fra lvl 1 til cap (50)

-Virker for meg som om det har et mere "voksent" community

 

WoW:

-Veldig bra community, men dessverre en del lite "modne" spillere (fjortiser om du vil :) )

-Fantastisk humor

-Tegneseriegrafikk som ikke kan måle seg med LOTRO, men som likevel kan være morsom

-Gøyale "events", som jeg ikke har sett så mye til i LOTRO (men de finnes) ennå...

 

Mitt valg faller naturlig på LOTRO, siden jeg syns bøkene og filmene er fantastisk, og elsker grafikken! :w00t:

Lenke til kommentar

Lotro er litt mer fokusert på PvE enn PvP i forhold til WOW. Er mulighet for PvP, eller PvMP (Monster Play), men dette er låst til en sone, og du må være min lvl 40 for å delta med din normale character. Når du kommer til lvl 10 så har du mulighet til å lage en lvl 50 Monster Char. Jeg har ikke testet dette, da PvP ikke er min greie.

Er en mulighet til for PvP, og det er sparing, blir vel kun trening til PvMP ?

 

Som de andre nevner så syntes jeg questene er mye bedre enn i WOW. I WOW ble jeg rimelig lei av å løpe rundt å drepe X, eller samle Y. Er litt av dette i Lotro også, men ikke i samme grad, med unntak av en del deeds. Men historien bak er bedre, så det gjør det noe bedre.

 

Epic quest linjen gir spillet litt mer dybde, ting virker mer igjennomtenkt, og det gir en god historie. De fleste kjenner hovedhistorien, men denne går mer på deg og hvordan du hjelper til "på sidelinjen".

 

Ellers enig med det andre som er nevnt i tråden.

 

Edit:

er det 50 som er høyest lvl?? hvor lang tid tar det ca å komme dit da??

Jeg er nå lvl 45, har brukt ca 2-3 mnd. Vet ikke hvor mange timer det har tatt, har spillt 0-x timer hver dag.

Lvl har ikke vært noe jeg har tenkt så mye på når jeg har spillt, ting har vært ganske bra balansert og fremdriften god. Flere ganger så har jeg gått opp en lvl uten å merke det...

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
Lotro er litt mer fokusert på PvE enn PvP i forhold til WOW. Er mulighet for PvP, eller PvMP (Monster Play), men dette er låst til en sone, og du må være min lvl 40 for å delta med din normale character. Når du kommer til lvl 10 så har du mulighet til å lage en lvl 50 Monster Char. Jeg har ikke testet dette, da PvP ikke er min greie.

Er en mulighet til for PvP, og det er sparing, blir vel kun trening til PvMP ?

 

Som de andre nevner så syntes jeg questene er mye bedre enn i WOW. I WOW ble jeg rimelig lei av å løpe rundt å drepe X, eller samle Y. Er litt av dette i Lotro også, men ikke i samme grad, med unntak av en del deeds. Men historien bak er bedre, så det gjør det noe bedre.

 

Epic quest linjen gir spillet litt mer dybde, ting virker mer igjennomtenkt, og det gir en god historie. De fleste kjenner hovedhistorien, men denne går mer på deg og hvordan du hjelper til "på sidelinjen".

 

Ellers enig med det andre som er nevnt i tråden.

 

Edit:

er det 50 som er høyest lvl?? hvor lang tid tar det ca å komme dit da??

Jeg er nå lvl 45, har brukt ca 2-3 mnd. Vet ikke hvor mange timer det har tatt, har spillt 0-x timer hver dag.

Takk igjen for ett kjempe bra svar:) blir vell LOTRO på ny året da....

Lenke til kommentar

Jeg spilte både WoW og LotRO ganske mye en stund, så her er en bra sammenligning av dem fra mitt synspunkt.

 

WoW:

* Ikke akkurat "wow"... Dårlig community der få gidder spille seriøst (det blir veldig mye grinding og snakking).

* Kjedelig, utdatert grafikk

* Kjedelige quester. Alt man gjør er gå dit, drep dem, gå dit, drep dem osv

* Men når det er sagt er det noen kule klasser og raser. Jeg spilte som gnome engineer og hadde mye morro en stund. Presterte å selge to mekaniske ekorn til andre spillere, skjønt det ble en heller kort karriere. :)

* Nye områder legges kun til i ekspansjoner.

 

LotRO:

* Begynte som hobbit in The Shire og elsket det. Questene var mye mer varierte, så jeg gjorde alt fra å levere posten til å finne to idioter som lekte gjemsel og sånt. Noen "gå dit, kverk dem" quester var det selvsagt, men de var i mindretall. Problemet er at straks jeg kom ut av The Shire befant jeg meg plutselig i WoW igjen, dvs gå dit, kverk dem, gjenta til det kjedsomme. Synd, men sant. Prøvde å starte som dverg, menneske og alv, men alle har slike quester helt fra starten av en eller annen grunn.

* Grafisk er LotRO mye bedre enn WoW, selv det før de fikk støtte for DX10. (mener de har det nå, men har ikke prøvd det selv da jeg gikk lei). Dette betyr dessverre at LotRO har høyere systemkrav enn WoW, men det er verdt det.

* LotRO har bare fire raser (menneske, alv, dverg og hobbit), og alt i alt er de ganske like. Hver rase har ganske få klasser å velge mellom i tillegg, så mange spillere kan bli litt for like hverandre for min smak. Dette er ikke et stort problem, da man får ganske kule klær og våpen etterhvert som skiller seg ut.

* LotRO har en mye bedre historie enn WoW, og du møter fra tid til annen folk fra bøkene som Gandalf. Nå er det jo problemet at man møter The Witch King fra tid til annen i quester, og han var jo som kjent ikke med i boken da han døde lenge før den startet. Dette blir litt for dumt om man er opptatt av alt skal være korrekt, men for min del gjør det ingenting.

* Nye områder legges til i hver mini-ekspansjon, og lastes ned automatisk i en patch.

* LotRO lar deg spille som kylling. Bokstavelig talt. ;)

* LotRO har et meget bra community der folk er opptatte av å hjelpe hverandre og ha det morsomt sammen.

 

Hadde jeg startet nå ville jeg helt klart ha valgt LotRO. Det ser bedre ut, har en bedre historie og et mye bedre community.

Lenke til kommentar

@thecrow77:

 

"og han var jo som kjent ikke med i boken da han døde lenge før den startet."

 

Nå tror jeg du må lese Ringenes Herre en gang til, The witch king of Angmar er ingen andre enn han som stakk Frodo på Weathertop. Han er Saurons kommandant for krigføringen og han er langt fra død. The nazgûl, neither living or dead somd et står i The war of the ring.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
@thecrow77:

 

"og han var jo som kjent ikke med i boken da han døde lenge før den startet."

 

Nå tror jeg du må lese Ringenes Herre en gang til, The witch king of Angmar er ingen andre enn han som stakk Frodo på Weathertop. Han er Saurons kommandant for krigføringen og han er langt fra død. The nazgûl, neither living or dead somd et står i The war of the ring.

 

Skulle akkurat til å kommentere det, men du kom meg i forkjøpet Bear :cool:

The Witch King Of Angmar er som sagt "sjefen" for Nazgûl - "Lord Of The Nazgûl"

Lenke til kommentar
Er han? Ops, beklager. Er ganske lenge siden jeg leste boken, og har hørt svært mange klage over akkurat den delen med den "døde" Witch King i spillet. :blush:

 

Han "døde" ikke akkurat, men det er riktig at han "forsvant" da Sauron ble "drept" av Islildur. Men han kom tilbake og grunnla Kongedømmet Angmar. Han ble igjen nedkjempet senere ved Battle of Fornost, og flyktet da til Mordor. Etter dette ledet han Nazgûlene og tok over Minas Ithil, som senere ble kjent som Minas Morgul. Alle som har sett Return Of The King husker sikkert at da Frodo, Sam og Gollum klatret opp trappen (snarveien til Mount Doom), satt han på "dragen" og ledet styrkene mot Osgiliath.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...