Gå til innhold

Betale for LOTRO, er det verdt det?


Anbefalte innlegg

Er han? Ops, beklager. Er ganske lenge siden jeg leste boken, og har hørt svært mange klage over akkurat den delen med den "døde" Witch King i spillet. :blush:

 

Han "døde" ikke akkurat, men det er riktig at han "forsvant" da Sauron ble "drept" av Islildur. Men han kom tilbake og grunnla Kongedømmet Angmar. Han ble igjen nedkjempet senere ved Battle of Fornost, og flyktet da til Mordor. Etter dette ledet han Nazgûlene og tok over Minas Ithil, som senere ble kjent som Minas Morgul. Alle som har sett Return Of The King husker sikkert at da Frodo, Sam og Gollum klatret opp trappen (snarveien til Mount Doom), satt han på "dragen" og ledet styrkene mot Osgiliath.

Takk for svar:) beggyner å forstå enn del uten selv å spillt det:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dvs gå dit, kverk dem, gjenta til det kjedsomme.

Det er en del av disse, men jeg syntes fortsatt de er litt bedre enn i WoW. I Lotro så er gjerne grunnen til at du må ut å kverke dem gjerne knyttet opp i mot historien. Er gjerne orcer, gobliner, hillmen eller andre allierte med Angmar som skaper faenskap rundt om som har behov for litt rumpe sparking. Er også unntak fra dette, men det er ikke så mange jeg har irritert meg over.

De som er værst er deeds, for du må først kverke f.eks 120 stk for å få en tittel, så 240 stk for selve traiten, og det er ingen god grunn til å du skal gjøre det. Dette er ett eksempel fra ca deed nivå 5, nivå 1 er gjerne 20/40 så det er ikke så ille. Er jo andre deeds som ikke handler om kverking, men som Champion så er ikke alle de så nyttig for meg :thumbdown:

 

Syntes også det er en god blanding av solo og fellowship quests, er i alle fall nok av dem.

Lenke til kommentar
Han "døde" ikke akkurat, men det er riktig at han "forsvant" da Sauron ble "drept" av Islildur. Men han kom tilbake og grunnla Kongedømmet Angmar. Han ble igjen nedkjempet senere ved Battle of Fornost, og flyktet da til Mordor. Etter dette ledet han Nazgûlene og tok over Minas Ithil, som senere ble kjent som Minas Morgul. Alle som har sett Return Of The King husker sikkert at da Frodo, Sam og Gollum klatret opp trappen (snarveien til Mount Doom), satt han på "dragen" og ledet styrkene mot Osgiliath.

 

Som Sauron mistet han fysisk form når Bara-Dûr falt men som ved Numenor's fall overlevde "sjelen" til Sauron (som Maia overlevde Sauron Numenor's fall til tross for at det var Illuvatar som sørget for Numenor's fall grunnet Ar-Pharazon's åpne kamp mot Valaene).

 

Snarveien var forøvrig ikke til Mount Doom (Amon Amarth) men til Pass of Cirith Ungol hvor Shelob (mest sannsynelig en slektning av Ungoliant) voktet.

 

Var det forøvrig ikke feil av filmen å sette The witch-king of Angmar på en "åtsel" fugl, red ikke han i strid i front av troppene? Mener å huske det fra boken.

Lenke til kommentar

Vel jeg har spillt begge spillene til maks lvl og du får høre hva jeg syns.

 

 

wow

 

+ masse spillere

+ masse å gjøre

+ utmerket pvp system

+ mere skillbasert

+ alltid lett å skaffe grupper til alt mulig

+ MYE MYE MYE kulere figurer- bosser og vesener.

mye mere humor

 

 

- ufattelig mye grinding

- tar lang tid å levle

- alle og en vær kan ikke gjøre pve raid instancer raiding tar for mye tid

- mye kids og idioter

- avhengigshets skapende

 

 

lotro

+ utmerket grafikk

+ morsomere instancer

+ morsomere oppdrag

+ vakkere miljøer

+ utrolig koslige spillere

+ du kan oppleve raiding content som causual spiller siden raiding er veldig mye enklere her enn i wow

 

- liten community

- lite solo content når du når maks lvl

- alle spillerene er nesten like gode gearwise når de når maks lvl, ingen å se opp til liksom:P

- Utrolig kjedelige spillefigurer nesten alle ser like ut , derfor sluttet jeg å spille.

-plagsomt mye løping

 

 

Jeg ville si wow er bedre, på de aller aller fleste omeråder. men lotro er også ett utrolig bra spill. mye bedre for causual spillere man blir ikke avhengig.

Lenke til kommentar
- alle spillerene er nesten like gode gearwise når de når maks lvl, ingen å se opp til liksom:P

- Utrolig kjedelige spillefigurer nesten alle ser like ut , derfor sluttet jeg å spille.

-

nå er det jo 2 raidets for hver klasse som er utrolig kule. i tillegg til 1 reputation/item leverings set + alt craftet og enkeltitems. mange å se opp til ;)

Lenke til kommentar

Når det gjelder Witch King er det svært lenge siden jeg leste boken (faktisk tretten år siden), og jeg sovna i den første filmen. Så etterhvert de to siste, men mest for å kunne si jeg har sett dem. (lånte dem av søstra mi). Men spør meg om noe fra Dragonlance. derimot... ;)

 

Når det gjelder "gå dit, drep dem osv" er det i mine øyne fint like viktig hvorfor man gjør det. Ta for eksempel hun der dama i som ble kidnappa av goblins i The Shire. Jeg skulle hente paraplyen hennes (har glemt hvorfor), men ble advart mot å gå alene. Jeg lette en stund etter noen som kunne hjelpe, og endte opp med å hjelpe noen som gjorde questene før denne før vi tok fatt på oppgaven med paraplyen. Vi surret litt rundt omkring i byer og sånt for å crafte litt og få bedre våpen, så når vi endelig fant paraplyen hadde jeg for lengst glemt hvem som ville ha den og hvorfor. Dessuten reddet vi en sau der oppe, men den hadde jeg for lengst glemt var en quest. Historen er fint like interessant når man ikke gidder følge quest etter quest etter quest.

Deedsene var morsomme i begynnelsen, og jeg presterte å drepe tretti snegler i sumpen i The Shire før de ble oppdatert i en patch og respawna hele tiden. Det tok over en time bare å finne fem av dem, så tenk dere tretti! Det er derimot ingenting mot å finne spøkelser jeg kunne drepe for en deed. Drepte ett, fikk en deed og så jeg manglet... 119. Hmpf. Etter lang tid var jeg nede i ca åtti igjen, men gikk ganske lei. Hadde jeg drept alle 120 hadde jeg bare fått en ny deed og beskjed om å drepe 240 av dem. Bra idé, lite gjennomtenkt.

I tillegg har vi det der med at samtlige crafting classer mangler en svært viktig komponent for å få spillere til å handle med hverandre. Det er jo genialt i utgangspunktet, men nesten hver eneste spiller jeg traff har alternative karakterer de kun bruker for å få den siste komponenten de trenger. Det blir jo litt meningsløst da.

 

Men for all del, jeg har vurdert å begynne med LotRO igjen siden AoC ikke kommer før om lenge, og WH er utsatt i mange måneder. Det er definitivt favoritt MMORPG'et mitt.

Lenke til kommentar
Håper virkelig lotro er bedre enn wow ellers blir jeg ganske skuffet=/

Hva som er bedre blir ganske subjektivt. Det er ganske like spill. Så jeg foreslår at du prøver 7 dagers trailen hvis den gjelder enda. Hvis du da liker det så må du ut å kjøpe spillet, men kan fortsette der hvor du slapp i trailen.

 

http://www.lotro-europe.com/

Ja får vell kanskje prøve de3t da :new_woot:

 

Stor takk til alle svar har hjelpt meg mye i valg av spill :thumbup:

Lenke til kommentar
Grafikk messig:

WoW er noe som kommer rett ut av Disney Channel og passer bra for de som liker tegnefilm (småunger)

LOTRO derimot er mere realistisk og mye bedre grafik og gir derfor en bedre spill oplevelse..

Valget er enkelt, LOTRO FTW

Var akkurat ikke noen god forklarelse siden jeg var veldig fornøyd med wow innenfor character valg osv, men om LOTRO er bedre på dette er det sikkert veldig bra--

Lenke til kommentar
Grafikk messig:

WoW er noe som kommer rett ut av Disney Channel og passer bra for de som liker tegnefilm (småunger)

LOTRO derimot er mere realistisk og mye bedre grafik og gir derfor en bedre spill oplevelse..

Valget er enkelt, LOTRO FTW

Var akkurat ikke noen god forklarelse siden jeg var veldig fornøyd med wow innenfor character valg osv, men om LOTRO er bedre på dette er det sikkert veldig bra--

hva har caracter valg med grafikken å gjøre?

Lenke til kommentar
Grafikk messig:

WoW er noe som kommer rett ut av Disney Channel og passer bra for de som liker tegnefilm (småunger)

LOTRO derimot er mere realistisk og mye bedre grafik og gir derfor en bedre spill oplevelse..

Valget er enkelt, LOTRO FTW

 

Grafikken i WoW er en grafikkstil som man får frem med Cel-Shading. Det er derfor riv ruskende galt å si at WoW er for småunger (selv om enkelte oppfører seg slik, men de finner du i LOTR og).

 

Grafikk er forøvrig ikke synonymt med spillopplevelsen. Bare se på The legend of Zelda: The wind waker før du utaler deg igjen. Eller kanskje Team Fortress 2? Cel-shading i begge spillene.

Lenke til kommentar
Grafikk messig:

WoW er noe som kommer rett ut av Disney Channel og passer bra for de som liker tegnefilm (småunger)

LOTRO derimot er mere realistisk og mye bedre grafik og gir derfor en bedre spill oplevelse..

Valget er enkelt, LOTRO FTW

 

Grafikken i WoW er en grafikkstil som man får frem med Cel-Shading. Det er derfor riv ruskende galt å si at WoW er for småunger (selv om enkelte oppfører seg slik, men de finner du i LOTR og).

 

Grafikk er forøvrig ikke synonymt med spillopplevelsen. Bare se på The legend of Zelda: The wind waker før du utaler deg igjen. Eller kanskje Team Fortress 2? Cel-shading i begge spillene.

grafikken har en del å si for spillopplevelsen, spillene du nevner har en unik stil, kansje untatt TF2 som bare er middelmålig. ikke si at opplevelsen ikke hadde blitt et hakk bedre med langt bedre grafikk ;) atmosfæren i spillet

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Grafikk messig:

WoW er noe som kommer rett ut av Disney Channel og passer bra for de som liker tegnefilm (småunger)

LOTRO derimot er mere realistisk og mye bedre grafik og gir derfor en bedre spill oplevelse..

Valget er enkelt, LOTRO FTW

 

Grafikken i WoW er en grafikkstil som man får frem med Cel-Shading. Det er derfor riv ruskende galt å si at WoW er for småunger (selv om enkelte oppfører seg slik, men de finner du i LOTR og).

 

Grafikk er forøvrig ikke synonymt med spillopplevelsen. Bare se på The legend of Zelda: The wind waker før du utaler deg igjen. Eller kanskje Team Fortress 2? Cel-shading i begge spillene.

grafikken har en del å si for spillopplevelsen, spillene du nevner har en unik stil, kansje untatt TF2 som bare er middelmålig. ikke si at opplevelsen ikke hadde blitt et hakk bedre med langt bedre grafikk ;) atmosfæren i spillet

 

Det var ikke det han mente da! Han sier at grafikken ikke kan sammenlignes p.g.a grafikken i WoW og LOTRO er bygd opp på 2 helt forkjellige måter! Grafikken i WoW er ikke "dårlig", men det kan selvfølgelig virke sånn p.g.a av nettopp dette. Jeg syns grafikken i WoW er "kul" på mange måter, og kan ikke direkte sammenlignes med f.eks LOTRO.

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
Det var ikke det han mente da! Han sier at grafikken ikke kan sammenlignes p.g.a grafikken i WoW og LOTRO er bygd opp på 2 helt forkjellige måter! Grafikken i WoW er ikke "dårlig", men det kan selvfølgelig virke sånn p.g.a av nettopp dette. Jeg syns grafikken i WoW er "kul" på mange måter, og kan ikke direkte sammenlignes med f.eks LOTRO.

grafikken er kansje kul, men det er dårlig grafikk. du kommer ikke unna det.

Lenke til kommentar
grafikken har en del å si for spillopplevelsen, spillene du nevner har en unik stil, kansje untatt TF2 som bare er middelmålig. ikke si at opplevelsen ikke hadde blitt et hakk bedre med langt bedre grafikk ;) atmosfæren i spillet

 

Jeg driter i grafikk, bokstavelig talt. Jeg har vokset opp i en periode hvor 8 bit var sett på noe av det beste du kunne oppdrive, så kom 16, så kom Carmack med sine spill. Du skjønner hvor jeg vil jeg, tror jeg.

 

For å si det slik, Oblivion kan ikke måle se grafisk med Zelda: Twilight Princess, for min del. Oblivion er platt og kjedelig grafikk til tross for HDR og alt det der. Twilight Princess har en mye dypere følelse i grafikken.

 

Derfor sier jeg at grafikk ikke er synonymt med spillopplevelse. Jeg spiller fremdeles gamle, grynete NES klassikere f.eks selv om jeg har Mass Effect og tilgjengelig. Spillopplevelsen er unik for begge de 2 spillene til tross for grafikken.

 

Så LOTR online blir ikke automatisk bedre fordi du sier grafikken er bedre, det er din mening og det har du lov til å ha. Men ikke kom med bastantiteter og "fasitsvar".

 

Og jeg oppfordrer at vi fra nå av holder oss on topic om vi ikke skal få en illsint modus ratorus elite etter oss.

Lenke til kommentar
Så LOTR online blir ikke automatisk bedre fordi du sier grafikken er bedre, det er din mening og det har du lov til å ha. Men ikke kom med bastantiteter og "fasitsvar".

tar meningen din, men jeg er ganke sikker på du hadde hatt en bedre spillopplevelse med vakker grafikk. Det samme spillet med forbedret grafikk. Å sammenligne med gamle spill blir litt vagt, det var det beste den gangen, ergo det var bra grafikk ;) skal ikke kverulere videre på dette da alle har sine egne oppfatninger av hva som er bra ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...