Gå til innhold

Asus Dødaren er endelig her.. Foxconn Mars! +101k 1 3dmark 01


Anbefalte innlegg

Har nå testen Foxconn Mars gjennom en periode, og konklusjonen er klar... Dette er det første kortet jeg virkelig føler går alle Asus sine kort en høy gang når det kommer til overklokking.

Kortet her ikke Coldbug, en mengde features, plenty med Volt å gi, samt at det bare "funker"

Min nåværende qx9650 ville ikke en tøddel over 5750MHz med Asus P5E3 WS kortet mitt, men med Mars så kjørte jeg fint 5830MHz....

Her er hva jeg og Håkon (DP) gjorde i kveld.... (Hver for oss, med 70 liter Nitro på deling)

Gratulerer til Håkon som ble først i verden over 100 k i 3D mark 01 med Conroe prosessor.

 

 

Her er mitt resultat:

 

validering

 

10101.jpg

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må innrømme at det var en smule surt at du faktisk tok 100k 1 time før meg, men men ;) Var god stemning i dag, disse Foxconn kortene er bare helt RÅE.. er som Sturla sier: "de bare funker".. rett og slett.

 

Alt fra Performance level i bios til spenninger man egentlig ikke trenger, hehe.. Bootet rett opp på -140 grader selv, null problem! Fortsetter Foxconn med å lage sånne kort.. ja, da blir jeg fast kunde, so long asus...!

 

Ser ut som du må ta en lite rerun Sturla, trenger 2000 poeng til på samme klokken - minst! Uansett, kudos til deg med norgesrekord i 01!!!! Vi sees, og talas.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Helt utrolig, tror jeg må få tak i noen rør eller fasekjøler (PM anyone?), dette kortet ser veldig lovede ut. Når det gjelder om foxconn kommer til å forsette å lage slike kort, så må jeg tippe ja. Dette kortet er jo det første kortet i Quantum-serien, en serie spesielt beregnet på entusiaster og overklokkere, og det er jo liten tvil om at de har startet sterkt i alle fall. Og dp, jeg må jo si det er "litt" forskjell på prosessorene dere brukte :roll:

 

Foxconn deler forresten ut scholarship (dvs. sponsing av heftig hardware og penger til LN2 og likn.) til overklokkere. Kansje det kunne vært en ide å søkt på dette om noen leter etter sponsorer.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Er det http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=91056 det snakkes om?

Eller er det en nyere versjon?

Thats the one..

Noen tanker om hvor godt heatpipesystemet er dersom man vannkjøler?

Duger det uten vifter, eller bør det evt byttes ut med vannblokker?

Planen er å klokke en QX9650 til rundt 4000 MHz for 24/7.

Men vil jo selvsagt også teste å se hvor høyt jeg kan få den benchable.

Lenke til kommentar

Her er noen bilder fra gådsdagens benchsession

 

Min rigg med den nyutviklede "Stoolcan" 3 kg med rent kobber- Sinnsyk ytelse.. med dette røret kan jeg senke temp lynkjapt, mens røret siger sakte sakte nedover... utrolig legg å hode riktig temp.

 

min rigg.. 101k i 3d mark 01

 

DSC_0021.jpg

 

annen vinkel

 

DSC_0025.jpg

 

DSC_0023.jpg

 

Her er Haakons 100k Conroe rigg..

 

DSC_0027.jpg

 

dprig.jpg

 

 

DP først i verden over 100k med conroe

 

100kdp2.jpg

 

Jeg har nå snakket med flere, og vi skal nå bruke Haakon som posterboy... :!: 100k 01 done...

DSC_0043.jpg

 

Det beste tallet av alle står nederst til høyre i skjermbildet..

Haakon sin rigg..

DSC_0026.jpg

 

Sønnen min våknet opp mens vi holdt på, men holdt ikke ut lenge.. entusiasmen for hva som skjedde på kjøkkenet var lunken...

 

DSC_0047.jpg

Lenke til kommentar
Herlige resultater gutter ;)

en ting jeg lurte på angående hk'et, har det støtte for sli? :ohmy:

 

Nei, P35 chipsettet støtter kun CF, men da bare 1x16 + 1x4 i pciexpressportene, synd for i CF vil du ikke kunne dra fullt ut av kortene, gjelder benching, i gaming vil du ikke merke så mye til det. IX38 chipsettet har full CF støtte, 2x16x baner på pciexpress.

 

Sli har vist vært mulig med modifiserte drivere, men jeg er usikker, har ikke prøvd selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...