Gå til innhold

Netshop Julekalender - Xbox 360 m/HDMI uten HDMI


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen av dere rett og slett er litt "korte"?? Dere tror vel ikke det er tilfeldig at 360 Premium nå har gått ned fra ~2800,- til ~2300,- ? Dette gjelder forsåvidt ALLE butikker. Grunnen er selvfølgelig at Premium nå har kommet med HDMI. For min del er ikke HDMI verdt de 500-600,- i forskjell i pris, men det er en annen sak.

 

At dere mener at Netshop pga. en feil på et varenummer, som vi ikke engang vet om er Netshop sin feil (var vel nevnt at de kunne ha fått oppgitt feil nummer fra leverandør), skal sponse dere med 500,- er rett og slett fjernt. At de tilbyr å heve kjøpet er rett og rimelig, men man skal ikke forvente at butikken skal gå med tap pga. en trykkfeil. Og til de som nevner at det står "med HDMI" alle plasser, det er jo ikke rart, tror dere folk sitter å skriver faktura for hånd? Varelinja hentes jo fra samme database i nettbutikk, ordreliste, faktura osv.

 

Sitat fra netshop.no:

Vi prøver å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme. Dette kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår(e) nettbutikk/annonser. Vi forbeholder oss derfor retten til å kansellere din bestilling eller del av denne dersom produktet er utsolgt/utgått. Hvis produktet er utsolgt/utgått vil du høre fra oss.

 

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når det gjelder trykkfeil så har det å gjøre med hvis de ikke kan levere varen.. eller at de har skrevet feil pris, så de kan fjerne ordren din og du får bestille på nytt med normal pris..

 

det gjelder jo selvfølgelig ikke med varer som er SENDT osv.. sier seg jo selv.

 

 

latterlig med alle som "heier" på de store butikkene når kundene faktisk bare står på kravet sitt. det er vel ikke dems feil at netshop sender feil.

Lenke til kommentar
Nei men du kan ikke vente at Netshop skal sponse deg med 500,- pga. en trykkfeil.

 

De har vel tilbudt å ta tilbake maskinene for de som allerede har fått de... Jeg mener det er en helt ok løsning.

 

-C-

 

For det første, hvor har du det fra at dette er trykkfeil? For det er det ikke. Det har JEG fått vite direkte fra netshop.

 

I tillegg er det slik at du uttaler deg på grunnlag av noe personlig, og ikke basert på lovverket, som har rot i denne diskusjonen. Og 'sponsingen' som du snakker om vet jeg ikke i det hele tatt hvor det kommer fra. Det er jo et tilbud, og SELVFØLGELIG skal det da være rimeligere enn vanlig. Hva er ellers vitsen?? Det er da ikke snakk om sponsing, men en rabatt, noe som ikke i det hele tatt urimelig utifra det som er vanlig pris. Det er en del mindre enn 25% avslag!

 

Dersom du hadde ment det var en grei løsning, så vær så god og takk ja. Vi andre som vet bedre, vi står gjerne på vårt og krever av Netshop, igjen, følger lover og regler som de har forpliktet seg til.

 

EDIT:

 

Forresten, dersom det var snakk om trykkfeil, så er det for sent så lenge ordrebekreftelsen har kommet. Da er de også forpliktet til å holde avtalt pris på bestilt vare.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Netshop sa vel at de hadde fått oppgitt feil varekode fra sin leverandør, derfor tolker jeg det som en trykkfeil.

 

"Dersom varen levert ikke tilsvarer forventninger ut ifra det som er beskrevet har kunden rett på å heve kjøpet eller få byttet til rett vare så lenge det ikke volder selger overdrevne utgifter." heter det vel sånn ca. i loven. Og jeg tør påstå at nesten 25% av varens verdi er en overdreven utgift.

 

-C-

Lenke til kommentar

Denne saken gjelder( som emnetittelbeskriver),

et for Netshop godt profilert juletilbud i form av julekalendertilbud, tydelig avertert fra deres webforside.

 

Tilbudet var greit, men ikke oppsiktsvekkende.

I senere tid har flere større aktører i markedet avertert tilsvarende tilbud på Xbox360 og PS3.

Det faller derfor ikke inn under type skrivefeiltilbud eller feilprising, når det er så nært normal markedspris

 

Mener at Xbox360 m/HDMI er standard nåfortiden (prod.serier med med Falcon chipset ( 65nm CPU) og senere -- Jasper chipset) og derfor absolutt ikke umulig å oppdrive.

 

Så det handler enkelt og greit om å faktisk motta den varen man har bestillt. Som sagt står det tydelig merket i alle ledd, hvis ikke Netshop i denne uken gått over til komplett(!)robot pakking går det an å sjekke produkt opp mot ordre når man legger det i esken.

 

Hadde derfor håpet Netshop er så pass ålreite at de fullfører sin glade julestemning fra tilbudet tidlig i desember til å også levere varen før julaften...?!

Lenke til kommentar
Netshop sa vel at de hadde fått oppgitt feil varekode fra sin leverandør, derfor tolker jeg det som en trykkfeil.

 

Det er tydelig at feilinformasjon i avtalene imellom Netshop og sine leverandører ikke kan kalles trykkfeil. Og selv om vi hadde godkjent dette som trykkfeil, så er dette en bindene avtale imellom Netshop og kunde så fort man får en ordrebekreftelse. Da er den saken klar, og vi slipper vel å si noe mer om det.

 

"Dersom varen levert ikke tilsvarer forventninger ut ifra det som er beskrevet har kunden rett på å heve kjøpet eller få byttet til rett vare så lenge det ikke volder selger overdrevne utgifter." heter det vel sånn ca. i loven. Og jeg tør påstå at nesten 25% av varens verdi er en overdreven utgift.

 

-C-

 

Her er det tydelig at det er snakk om forventningene, mens i saken det gjelder er det snakk om direkte mangel. Vi klager her ikke om at Xbox'en kun støtter 720p og 1080i, og ikke 1080p, men at den mangler fullstendig HDMI funksjonalitet per avtalen.

 

I tillegg så fatter jeg ikke hva du mener med at "25% av varens verdi er en overdreven utgift". Det er ikke snakk om at den 'nesten' 25% rabatt de skulle ha på tilbudet er tap/utgift fra dems side. Du er vel klar over at de betaler en lavere pris enn det de vanligvis selger til?

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Du har visst ikke fått med deg det jeg skriver over... 360 Premium _uten_ HDMI har en vanlig pris på rundt 2300-2400,- nå. Derfor er ikke tilbudet til netshop spesiellt billig, men et normalt nettbutikk "tilbud", altså et par hundre i avslag. Du tror vel ikke at de ville solgt en maskin som er så lettsolgt som Xbox 360 til innkjøpspris tror du vel? 360 Premium _med_ HDMI ligger vel på rundt 3000,-. Noe som ville vært et avslag på 700,-. Dette er det vi i Trondheim kaller "toilldagtilbud", og som kommer et par ganger i året. Et julekalender-tilbud er sjeldent et bedre tilbud enn et vanlig "ukens tilbud"-tilbud.

 

Så det dere faktisk sitter å sier er at dere forventer at Netshop skal selge varen med tap fordi de har gjort en feil. Og jeg holder fortsatt på at dette er en trykkfeil. Fordi konsollen har ingen mangel. Det mangler ikke en HDMI port som egentlig skulle vært der. Den har ikke fallt av... Varens beskrivelse er feil i forhold til forsendelsen. Som ikke er så rart siden varen ble registrert med feil varenummer, og man kan derfor ikke regne med at feilen blir oppdaget før man får tilbakemelding fra kunde.

 

-C-

Lenke til kommentar

Forget it... fant ut av det.

Spørsmålet om dekningskjøp eller ei kan godtas her er jo om tilbudet virker ekte.

Det kan jo diskuteres... alle vet jo at konsoller nærmest gis bort fra forhandleren (= ingen fortjeneste). Det at den da blir satt ned til 2.299 kr. er jo et utrolig godt tilbud, og som vil gi butikken mest sannynlig et tap på 400-500 kr. pr. konsoll de selger.

Siden det er merket juletilbud er det jo såklart mulig at dette er riktig, men det er jo evt. FTU som må ta stilling til dette hvis det ikke kommer en løsning begge parter vil leve med. ;)

Endret av datating
Lenke til kommentar
<klippet vekk masse tull>

Fordi konsollen har ingen mangel.

Self. har den en mangel.

Hvorfor tror du di aller fleste gikk for dette tilbudet?

Nettopp p.g.a HDMI og pris self.

 

Er greit at du godtar å bli lurt,å få en vare med andre egenskaper enn det du har bestilt ..

Netshop er pliktig til å levere den varen du har bestilt.Unntak som grov feilprising kan dem nekte å levere,men da må det være så opplagt at kunden burde vite at prisen var feil.

 

At Nesthop/leverandør har driti på leggen skal ikke gå utover kjøper,men det ser ut som det er det netshop gjør mere å mere..

 

En ting til,Elprice og PS3 til 4k er langt under det andre kunne levere den for da di annonserte den.

Med det i minne så er ikke prisen på Xboxen med HDMI usansynlig.

 

Tipper netshop prøvde seg på paralell import og dreit på leggen big time.

Endret av taz
Lenke til kommentar

ChristianW prater masse svada og skulle nesten tro at han var ansatt av Netshop, men heldigvis har jeg bedre tiltro til Netshop enn det.

 

Har 360 fra før, og vurderte å kjøpe denne nettopp pga at den hadde HDMI, men valgte å avstå - og det er jeg glad for nå. Selvsagt må Netshop rydde opp her. At de kjørte et rimelig bra tilbud spiller ingen rolle - Elkjøp (samt et par andre kjeder) har bl.a. kjørt 360 Core til 1495,- - samt Premium til 2295,-, og muligens enda billigere, og dette er lenge siden.

 

At Netshop kjører et tilbud som er 700kr eller da drøye 23% billigere enn normal utsalgspris kan neppe regnes som et superfantastisk tilbud som burde vært for godt til å være sant.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor du mener grensen for grov feilprising går, men 700,- av en vare på 3000,- må vel nærme seg?

 

Og det går heller ikke ut over kjøper så lenge Netshop har tilbudt seg å heve kjøpet og ta tilbake varen. Uansett hva folk syter om nettbanker og tid og ræl... Så lenge kontantflyten går i null så har en ikke tapt noe.

 

Og nettopp pga. HDMI og pris burde folk skjønt at det var en feil i tilbudet. Netshop er en dyr webshop, så at de plutselig skulle leke julenisse og selge en såppas salgbar konsoll som 360Premium/HDMI med tap er ikke réellt.

 

Sitat fra lovdata.no:

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

 

Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.

 

Siden "mangelen" ikke kan repareres, er omlevering det eneste valget. Og omleveringen vil i dette tilfelle "volde selger urimelige kostnader".

 

-C-

 

Edit:

ChristianW prater masse svada og skulle nesten tro at han var ansatt av Netshop, men heldigvis har jeg bedre tiltro til Netshop enn det.

 

Vel.. Nå er det ikke jeg som kommer med usaklige personangrep.

 

Og du sa det jo selv... Premium til 2295,-. Dette er "gammel" Premium, uten HDMI. Og begge tilbudene er etter "globale" prisreduksjoner. Core er en utgått modell, akkurat som Premium uten HDMI.

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Det er ikke GROV feilprising når det er et TILBUD. Dette forventes nemlig (kanskje ikke i din verden) å være, ja du leser riktig: *billigere* enn ordinær utsalgspris.

 

Eksempel på grov feilprising er da Elkjøp solgte PS2 til 10kr, (og faktisk lot flere kjøpere få konsollen for den prisen.)

 

For øvrig har Netshop kjørt sterke tilbud omtrent hver dag, til langt under "normal" UkensTilbud-pris vil jeg si.

 

Bl.a. dette kameraet her: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=53621

 

I går (muligens 9. desember) kostet det 2695,- i julekalenderen. Resten av webshopsa har det til 4000kr og oppover. Dette tilbudet var faktisk på 1300kr, eller 32,5% om du vil. Så nei, det var absolutt INGEN grunn til å tro at tilbudet var feilpriset.

 

Og omlevering? Urimelige kostnader? De må jo uansett dekke kostnadene for retur av produktet, så deres "urimelige" ekstrakostnad er da frakten av ny 360. Oi, 80 kroner - urimelig! Not.

 

Og LES: Vanlig til 2295,- var for lenge siden - lenge siden.. Les: Lenge. Normal pris på 360 var da i hvertfall 2995,-, om ikke høyere. Med andre ord, akkurat samme tilbud i den forstand.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

ChristianW har misforstått totalt her. Den nye Xbox 360 med HDMI var aldri tenkt å leve side om side med utgaven uten HDMI, i forskjellige prisklasser. Xbox 360 Premium med HDMI og falcon chipset erstatter den gamle premium og skal selges til samme pris, eller lavere. Utgavene på du finner på markedet nå uten HDMI, er restlager. Det produseres ikke lenger maskiner av denne typen.

 

Forøvrig er ikke 2295,- for Xbox med HDMI en spesielt fantastisk pris som Netshop selger med stort tap

 

[edit]blingset litt, utgaven jeg linket til var en annen

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar

Jeg mener at det er flere uvitende her som tenker at Netshop TAPER kr.500 ved å selge til 2300. Det er rimelig håpløst tenking her. Det er som å si at de går i null ved å selge til vanlig pris. Det er i så fall ingen vits i å drive en diskusjon med dere når deres logikk ikke stemmer.

 

I tillegg, det å si at de EGENTLIG mente å selge utgaven UTEN HDMI, begrunnet ved at den har nå en vanlig pris på rundt tilbudsprisen, er helt på jorda. Netshop driver ikke med juletilbud til vanlig pris.

 

Nå synes jeg at folk skal tenke seg om før de uttaler seg. Jeg synes også at dere skal slutte å snakke om saken som om dere vet om den ved å beskrive problemet som trykkfeil, når det er langt fra sannheten. Netshop MENTE at det var HDMI utgaven som skulle ut på tilbud. Det har de selv fortalt meg. Det er best da å slutte å motsi faktene i saken.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...