Gå til innhold

Netshop Julekalender - Xbox 360 m/HDMI uten HDMI


Anbefalte innlegg

Jeg mener også man burde kunne kreve levering. Det er ikke umulig å skaffe produktet. Dette skal netshop ta på sin kappe. Så langt det er mulig kan man kreve at netshop enten dekker mellomlegget, eller kjøper inn og leverer varen. Jeg er hvertfall langt fra fornøyd med netshop i denne saken.

 

Billigste nettshop som selger med hdmi nå har den til 2899. Frakt er også et tema her. Netshop har gjordt feilen og bør dekke frakten. Når jeg snakket med netshop i dag sa de at andre som hadde en fungerende konsoll uten hdmi hadde blitt tilbydt 300kr. Men i mitt tilfelle ville de heve kjøpet. De er en bedrift, de KAN IKKE HEVE KJØPET.

 

Min er uansett ødelagt og må returneres, så jeg gjør det i første omgang, men det irriterer meg at netshop skal ha fortjeneste på meg overhode når de viser slik holdning overfor kundene sine (Jeg hadde en sak med dem om samme ordre før den var mottatt og...)

 

Om de slipper unna med å returnere pengene på konsollen er alt de tjener på tilleggsutstyr og andre varer stjelte penger. De har bedrevet villedende markedsføring og vil altså da tjene penger på det. Forkastelig.

Endret av hernar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke konkludere med at de har holdt på med villedende markedsføring. Jeg velger å tro at dette var basert på en misforståelse med leverandøren.

 

Problemet ligger i at de ikke ordner opp. Å forklare at de ikke vil få inn produktet høres bare merkelig ut, om de ikke har informasjon om at produktet er trukket tilbake helt. Ellers er det slik at denne konsollen er den nye Premium og vil føres videre av Microsoft en god stund fremover. Dermed rart å påstå at de ikke vil ta den inn igjen.

 

At de ikke ordne en bestilling for å dekke kundene sinde som har fått feil, og med det minimisere kostnadene tilknyttet til dette er merkelig. Kanskje de mener at det er billigere å dekke mellomlegget på dekningskjøpet for de få som vet det går an å gjøre slik, enn å bytte alle konsollene, men da tror jeg ikke sure kunder som begrenser kjøpene sine hos dem var med i regnestykket.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Hvis Netshop har gjort feilen her og lagt ut feil varekode på web'en og tilbyr heving så må vel det være ok?

De tar jo forbehold om trykkfeil og slikt skjer innimellom. Etterhvert (hvis Netshop får konsoller fra MS) vil HDMI komme inn, men den vil nok ikke bli solgt før de har tømt lageret for den andre.

 

Anyway, Xbox 360 m/ HDMI koster ikke mer enn 2.700 kr. i butikk, så forskjellen er jo ikke så stor når frakten koster 100-150 kr.

Jeg er ikke helt inni alle lover og regler i denne sammenheng, men kan man kreve Netshop til å dekke mellomlegg hvis de viser til trykkfeil som de forbeholder seg mot og tilbyr heving av kjøpet pga. de ikke får tak i varen for øyeblikket?

Lenke til kommentar

Helt klart en omleveringssak, om ikke leverandøren til netshop har HDMI modellen inne må de rett og slett svelge stoltheten og dra til nærmeste elkjøp. Ved fjernsalg skal varedeklarasjonen være tilsvarende til produktet kjøper mottar, og i dette tilfellet, når HDMI står skrevet i fete typer i varebeskrivelsen, kunne netshop like godt sendt lecablokker.

 

Jeg synes ikke heving er ok i slike saker. Det betyr ventetid, og for i førjulstiden er dette en sannsynlig ulempe.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Er det ikke bare Xbox 360 Elite (den svarte) som har HDMI da ? Eller har plutselig MS gjort et stunt over natten og satt den på andre konsoller også ? Høres merkelig ut.

 

Hvis det er noen som syns dette var kjempetilbud, så selger Elprice.no Xbox 360 Premium til 2.200,- kroner. Til info.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke konkludere med at de har holdt på med villedende markedsføring. Jeg velger å tro at dette var basert på en misforståelse med leverandøren.

 

Det er irrelevant om de utfører den villedende markedsføringen med vilje eller ikke. At Netshop har fått feil info av MS er ikke vårt problem for å si det enkelt. Om Ms har lovet netshop konsolen med HDMI til en viss pris er det opp til dem å kreve det der. Vi som forbrukere står sterkt i å kreve fullbyrdelse av salget. Så enkelt er det faktisk.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke konkludere med at de har holdt på med villedende markedsføring. Jeg velger å tro at dette var basert på en misforståelse med leverandøren.

 

Det er irrelevant om de utfører den villedende markedsføringen med vilje eller ikke. At Netshop har fått feil info av MS er ikke vårt problem for å si det enkelt. Om Ms har lovet netshop konsolen med HDMI til en viss pris er det opp til dem å kreve det der. Vi som forbrukere står sterkt i å kreve fullbyrdelse av salget. Så enkelt er det faktisk.

 

Hvis du leser resten av mitt innlegg ser du at jeg har sagt det samme. Det du siterer over er svar av meg på din kommentar om at Netshop driver med villedende markedsføring, noe som tolkes som å være gjort med vilje for å trekke kunder inn med tilbudet. Da det ikke kan påvises til slik hensikt i denne saken, er det irrelevant å kommentere det vel. ;)

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Dette her er ikke en sak som gjelder forbrukerkjøpsloven og angrefrist, men Kjøpsloven...

 

Du kan ikke bare finne setninger du ønsker fra vilkårlige lover som det passer deg.

 

For forbrukerkjøp gjelder Forbrukerkjøpsloven.

Forbrukerkjøpsloven er en spesialisering som gir forbrukere flere rettigheter som kjøpsloven ikke gir dem. Den gjelder kun ved kjøp mellom en forbruker og en profesjonell part.

 

Kjøpsloven gjelder ved alle kjøp og salg i kongeriket.

Lenke til kommentar

sjekket netshop.no idag

nå ligger jo xbox360 med HDMI inne igjen til mulig levering på torsdag 13 des,

 

Xbox 360 Spillkonsoll, Premium m/ HDMI

20GB, 1 trådløs håndkontroll, headset Ubekreftet

13-12-2007 2 995,-

 

da stemmer det jo ikke når kundeservice fortalte meg igår at netshop ikke kan få tak i modellen

 

er det faktum at prisen er kr2995 som gjør at de ikke vil holde juletilbudet lenger?

synes dette er svakt av netshop

Lenke til kommentar

Det er mistanken min at tilbudet til 2295 var basert på feil informasjon og at de tapte penger. Om de da sendte den uten HDMI slik at de da ikke tapte penger kan vi bare spekulere om.

 

Uansett har de en forpliktelse. Det er jo selvfølgelig litt synd om de da taper penger på denne tabben, men måten de har håndtert kundene sine i denne situasjon er egentlig forferdelig.

 

Jeg har sendt mail til dem og forklart at jeg skal gå til dekningskjøp og kreve erstatning. De har ennå ikke svart. Jeg har også sagt til dem at det er dumt å la det gå slik om de har mulighet til å ordne opp selv. Da er det mer fornøyde kunder og mindre tap. Jaja, gir jeg Netshop en sjans igjen og blir det slik. De har ikke lært noen ting siden sist.

Lenke til kommentar
Dette her er ikke en sak som gjelder forbrukerkjøpsloven og angrefrist, men Kjøpsloven...

 

Du kan ikke bare finne setninger du ønsker fra vilkårlige lover som det passer deg.

 

For forbrukerkjøp gjelder Forbrukerkjøpsloven.

Forbrukerkjøpsloven er en spesialisering som gir forbrukere flere rettigheter som kjøpsloven ikke gir dem. Den gjelder kun ved kjøp mellom en forbruker og en profesjonell part.

 

Kjøpsloven gjelder ved alle kjøp og salg i kongeriket.

 

Veldig feil. Dette er et forbrukerkjøp som dekkes av forbrukerkjøpsloven. Før ble slike kjøp bare dekket av kjøpsloven, men nå gjelder _bare_ forbrukerkjøpsloven. Men på en annen side, denne er jo ment for å gi bedre beskyttelse enn kjøpsloven. Likevel kan man ikke dra paragrafer ut av kjøpsloven i et slikt tilfelle.

 

Quoter fra forbrukerportalen.no om Kjøpsloven (Lov om kjøp):

 

Loven gjelder for kjøp foretatt før 1. juli 2002. For kjøp som er foretatt etter 1. juli 2002 gjelder forbrukerkjøpsloven dersom du handler som privatperson av en yrkesselger. Forbrukerkjøpsloven gjelder også når du kjøper fra en privatperson som bruker en profesjonell mellommann, for eksempel ved bruktbilkjøp i forretning. Kjøp mellom to privatpersoner, uten bruk av profesjonelle medhjelpere, reguleres ellers av kjøpsloven.
Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar

Har akkurat fått mail tilbake av dem etter min henvendelse om å gå til dekningskjøp. Den lyder slik:

 

"Vi ønsker å ordne opp ved å gi deg mulighet til å returnere produktet med kreditering av kjøpssummen."

 

Jeg sendte mail tilbake, men følte meg så ignorert da tema om dekningskjøp og erstatning var omgått at jeg ringte dem igjen.

 

De kjente ikke til mulighet til erstatning av mellomlegg ved dekningkjøp, men tror han skjønte mer da jeg tok opp at varen hadde en mangel som ikke de var villig til å ordne selv. Da må man gå utenom og få mangelen ordnet på annen viss og kreve erstatning.

 

Han diskuterte ellers at de selvfølgelig skal få tak i varen selv og ordne opp om dette er mulig, og venter på tilbakemelding fra leverandøren om feilleveransen.

 

Han skal ta kontakt med meg (og en til som ringte og pratet med ham i dag) når han har hørt med leverandøren.

Lenke til kommentar
Dette her er ikke en sak som gjelder forbrukerkjøpsloven og angrefrist, men Kjøpsloven...

 

Du kan ikke bare finne setninger du ønsker fra vilkårlige lover som det passer deg.

 

For forbrukerkjøp gjelder Forbrukerkjøpsloven.

Forbrukerkjøpsloven er en spesialisering som gir forbrukere flere rettigheter som kjøpsloven ikke gir dem. Den gjelder kun ved kjøp mellom en forbruker og en profesjonell part.

 

Kjøpsloven gjelder ved alle kjøp og salg i kongeriket.

 

Veldig feil. Dette er et forbrukerkjøp som dekkes av forbrukerkjøpsloven. Før ble slike kjøp bare dekket av kjøpsloven, men nå gjelder _bare_ forbrukerkjøpsloven. Men på en annen side, denne er jo ment for å gi bedre beskyttelse enn kjøpsloven. Likevel kan man ikke dra paragrafer ut av kjøpsloven i et slikt tilfelle.

 

Quoter fra forbrukerportalen.no om Kjøpsloven (Lov om kjøp):

 

Loven gjelder for kjøp foretatt før 1. juli 2002. For kjøp som er foretatt etter 1. juli 2002 gjelder forbrukerkjøpsloven dersom du handler som privatperson av en yrkesselger. Forbrukerkjøpsloven gjelder også når du kjøper fra en privatperson som bruker en profesjonell mellommann, for eksempel ved bruktbilkjøp i forretning. Kjøp mellom to privatpersoner, uten bruk av profesjonelle medhjelpere, reguleres ellers av kjøpsloven.

Jeg beklager, du har helt rett.

Jeg trekker alle mine påstander.

Jeg hadde faktisk ikke fått med meg at kjøpsloven §1 nå unntar forbrukerkjøp fra kjøpsloven (på godt og vondt) og antok i vanvare at forbukerkjøpsloven var et tillegg og ikke en erstatning.

Lenke til kommentar

Mener dette ikke er en liten glipp,

da det TYDELIG står i Juletilbudet, på ordrebekreftelse, pakkseddel og i faktura at dette gjelder en modell "Xbox360 Premium m/HDMI" (Netshop sin egen definisjon av vare på disse steder)

Ingen steder har det vært mulighet for missforståelse av type modell.

 

Hvis man ønsker Xbox (og HD dvdspilleren) koblet opp mot et kvalitativt hjemmekino anlegg er HDMI varianten et VESENTLIG aspekt.

Det er HDMI modellen man bestiller ved fjernkjøp, altså nettbutikk (med alt hva det innebærer av styr; bestilling, nettbetaling m kodebrikker, frakt og ev. returproblemer som nå, i forhold til å svippe innom nærbutikk typ Elkjøp og få vare med en gang og få gjort en ev feilleveranse retur like kjapt).

Derfor er det vesentlig att nettbutikken skaffer varen man har brukt tid på å bestille, vente på og ligger ute med penger på.

 

(og det er vel egentlig ikke så vansklig å finne frem denne HDMI utgaven med litt velvilje til de 20-30 som bestilte den?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...