Gå til innhold

Iphone fra usa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei alle.

Fikk nettopp vite at jeg får en usa-iphone i julegave, men den er kjøpt der borte nå og kommer sikkert med den nyeste versjonen av firmware. er det 1.2 ? uansett, hva trenger jeg for å unlocke den ?

Jeg bruker tele2.

 

//BRET

 

Google "Turbosim" og du finner eneste løsning for å bruke den med operatøren din uten fysisk inngrep på iPhonen. Koster rundt 600 kroner.

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg googlet litt rundt og ikke blitt spesielt mye klokere...

Er det noen som kan bekrefte at det funker med Turbosim på 1.1.2 versjonen?

Hva menes med OTB 1.1.2 ? Er det den versjonen som kommer med ferdiginnstalert 1.1.2 ?

Og kan jeg ringe med Turbosim eller får jeg da bare brukt ipod delen av iphone ?

 

Bret

Lenke til kommentar

Med OTB 1.1.2 menes "Out of The Box" 1.1.2, det vil si en modell som kommer med 1.1.2 fra fabrikk. På en OTB 1.1.2 modell er det foreløpig ikke mulig å åpne opp telefondelen for andre sim-kort enn AT&T. Men, som tidligere nevnt kan TurboSim brukes. TurboSim er en slags chip, som ditt sim-kort plasseres i, og når denne "chippen" settes i din iPhone på samme måte som et vanlig sim-kort, vil iPhone'n tro at du bruker et AT&T sim-kort, som igjen åpner alle muligheter i iPhone. Med TurboSim, trenger du ikke å gjøre andre inngrep enn å "jailbreake", dvs. forbigå aktiveringsdelen. Dette er for øvrig ikke vanskelig, og det finnes haugevis av guider hvordan dette gjøres på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...