Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm får meg til å vakle litt det anandtech sier her:

GT200 is, the GeForce GTX 280 is simply overpriced for the performance it delivers. It is NVIDIA's fastest single-card, single-GPU solution, but for $150 less than a GTX 280 you get a faster graphics card with NVIDIA's own GeForce 9800 GX2. The obvious downside to the GX2 over the GTX 280 is that it is a multi-GPU card and there are going to be some situations where it doesn't scale well, but overall it is a far better buy than the GTX 280.

 

Even looking to the comparison of four and two card SLI, the GTX 280 doesn't deliver $300 more in value today.

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3334&p=22

 

Vi fikk jo et ekstremt hopp i spillytelse med 8800GTX, men det er jo ikke tilfelle nå :/

The availability of cheaper faster alternatives to GT200 hardware is quite dangerous for NVIDIA, as value does count for quite a lot even at the high end. And an overpriced high end card is only really attractive if it's actually the fastest thing out there.

 

GTX260 er dog noe mer lovende.. meen alikevel ikke overbevisende... Man får jo 2 stk 8800GT til 1900,-

The GeForce GTX 260 is a bit more reasonable. At $400 it is generally equal to if not faster than the Radeon HD 3870 X2, and with no other NVIDIA cards occupying the $400 pricepoint it is without a competitor within its own family. Unfortunately, 8800 GT SLI is much cheaper and many people already have an 8800 GT they could augment.

 

Og som flere sier...

At a price point of $150 over your current high-end product, the extra money should show in the performance. From what Anandtech has shown us, this is not the case.

 

 

Hmm *tenkeboksen*

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Synes folk tar helt av for veldig lite igrunn.

Har lest hele Anandtech reviewen og kan ikke si annet enn at kortet er latterlig overpriset.

 

Greit nok at det er dyrt å produsere, men alle tegn tyder på at Ati har en vinner på gang til en MYE billigere penge i 4870.

 

Jeg har bare hatt Nvidia frem til nå, men jeg synes 4500 kr er for drøyt for ytelse som blir slått av 9800gx2 i 9 av 10 tilfeller til 1200 kr mindre..

 

Når man i tillegg tar i betrakning hvor mye watt kortet drar ved load, så synes jeg det rett og slett er et dårlig kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...