Gå til innhold

Harry Potter Og Føniksordenen - Seriens Unødvendige Bok


Anbefalte innlegg

315791.jpeg

 

Synes denne boka har vært en av de kjedeligste bøkene, dog jeg koste meg når jeg leste den i håp om at det skulle skje noe spennende.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

Bortsett fra at Sirius døde, Harry fikk vite spådommen og noen andre opplysninger + Humlesnurr oppdager den spesielle koblingen mellom Harry og Voldemort

 

Men i ettertid tenkte jeg, kunne egentlig ikke alt kommet opp i bok 6?

 

Er det flere som er enige med meg? Hvis ikke kom med svar på hvorfor denne boken var nødvendig mht. seriens historie. :)

Må si at 6-7 er de 2 beste IMO.

Endret av Del1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, så klart den ikke er uviktig, særlig pga det du slev skriver i spoilertaggen. Dette er jo helt grunnleggende for resten av serien, helt ned til siste slutt av boka. Spådommen og linken mellom Harry og Voldemort er rene grunnsteiner for den videre handlingen. Vi blir i tillegg kjent med flere arenaer som tas opp senere, som Sirius sitt hus og Magidepartementet, det er heller ikke uviktig. Vi blir også kjent med Luna, som blir en viktig person (sammen med faren) i siste bok.

 

Uenig altså.

Lenke til kommentar

w00t? nei er uenig med deg også.

Slutten på 7'ern er verdig, sett hvor vanskelig oppgave det er å avslutte en sånn serie. Hvordan synes du det skulle sluttet?

Føniksordenen er en bra bok,om en litt for langvarig, kanskje. Men mye viktig skjer. Man får svidd det inn i hjernebarken hvordan magidepartementet egentlig er, alt sinnet som Harry etterhvert sitter inne med (hvor ble det av det i filmen?) og føniksordenen i seg selv, of course. Tenk om hun skulle pakket alt det der inn i 6'ern? Da ville det blitt en dårlig bok.

Endret av Spöka
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig (det i spoiler) kunne skjedd i bok 6, som Spöka sa, 5 var for langvarig... Og jeg tenker ikke at alt av nr 5 kunne blitt "stappa" oppi nr 6, det hadde jo så klart blitt for dårlig... Men hvis hovedinnholdet kunne blitt med i 6 hadde det gått greit, min mening hvertfall

Lenke til kommentar

Ja og alt det som Fred og Frank/George finner på... som ikke ble med i filmen. Jeg gleda meg skikkelig til sumpen i korridoren i 5. etage eller hva det nå var xD og alt tullet, ikke bare den mer eller mindre svake avslutningen deres i filmen. Filmene blir rett og slett bare dårligere og dårligere. 5'ern tok kaka. de som ikke har lest bøkene har mest sansynelig ikke skjønt en dritt av 3. og 5. filmen. Men jaja. Vi hardcore potterfans får bare leve videre og håpe at serien gjenoppstår om tjue år eller noe, og at de lager filmene på nytt.

Lenke til kommentar
Ja og alt det som Fred og Frank/George finner på... som ikke ble med i filmen. Jeg gleda meg skikkelig til sumpen i korridoren i 5. etage eller hva det nå var xD og alt tullet, ikke bare den mer eller mindre svake avslutningen deres i filmen. Filmene blir rett og slett bare dårligere og dårligere. 5'ern tok kaka. de som ikke har lest bøkene har mest sansynelig ikke skjønt en dritt av 3. og 5. filmen. Men jaja. Vi hardcore potterfans får bare leve videre og håpe at serien gjenoppstår om tjue år eller noe, og at de lager filmene på nytt.

Vi får håpe det, men de gjør vel som med Star Wars filmene og bare oppgraderer de litt...

Lenke til kommentar
Bok 5 er liksom hele oppladningen og begynnelsen på alt som skjer i bok 6 og 7. Den er ikke unødvendig, bare litt langtekkelig til tider. Den er jo morsom da synes jeg. Uffert lol!

 

Second that. Jeg synes faktisk det er den beste boka, etter 7`eren (som forresten var helt utrolig bra).

 

Filmen derimot.. Jeg blir så skuffet. Her har de en helt fantastisk historie, men allikevel klarer det å gjøre en dårlig film ut av det. Det synes jeg forresten om de andre filmene også, stort sett. Det blir for barnslig, på en måte. For ikke å snakke om alt de klipper bort, Føniksordenen føltes bokstavelig talt som et sammendrag for meg, Frustrerende!

 

Jeg kjøper filmene av prinsipp, "alt" med Harry Potter er bra :p

Lenke til kommentar
Vi hardcore potterfans får bare leve videre og håpe at serien gjenoppstår om tjue år eller noe, og at de lager filmene på nytt.

 

Ja, det hadde vært bra =) Evt. kunne de laget noe extended versions av filmen, slik de gjorde med Ringenes Herre. Det er jo selvfølgelig utelukket nå da.

 

Det er så mye som ødelegger. Danielle Radcliffe gjør ingen super jobb som Harry Potter, kanskje mest fordi han generelt ikke er en veldig god skuespiller. Galtvort forandrer seg fra film til film. Katie Leung var langt ifra så fin som jeg forestilte meg Cho :p +++

 

Btw, hva tenker dere om Bonnie Wright (Ginny) og utseende? Hu blir jo beskrevet som veldig pen i de siste bøkene, men Bonnie er vel ikke så veldig pen.. ?

Lenke til kommentar
Vi hardcore potterfans får bare leve videre og håpe at serien gjenoppstår om tjue år eller noe, og at de lager filmene på nytt.

 

Ja, det hadde vært bra =) Evt. kunne de laget noe extended versions av filmen, slik de gjorde med Ringenes Herre. Det er jo selvfølgelig utelukket nå da.

 

Det er så mye som ødelegger. Danielle Radcliffe gjør ingen super jobb som Harry Potter, kanskje mest fordi han generelt ikke er en veldig god skuespiller. Galtvort forandrer seg fra film til film. Katie Leung var langt ifra så fin som jeg forestilte meg Cho :p +++

 

Btw, hva tenker dere om Bonnie Wright (Ginny) og utseende? Hu blir jo beskrevet som veldig pen i de siste bøkene, men Bonnie er vel ikke så veldig pen.. ?

Enig i alt du sier. :)

Har ikke Harry grønne øyne? Radcliffe har jo blå øyne og han bruker da ikke grønne linser i filmene? Det har jeg irritert meg over. Alle sier liksom at "Å Harry du ligner sånn på faren din, men du har din mors øyne...". Lol...

Lenke til kommentar

Skjelden jeg er så enige med noen anietsoj. Synes også femmeren var en skikkelig høydare, men nummer sju har jeg ikke ord for engang.

 

Jeg var faktisk også skuffet over at disse to snuppene ikke innfridde forventningene. Ginny skulle vel ikke være veldig pen de første årene mener jeg å huske, men skulle så slå til å bli en av de alle snudde seg etter. Hun var ikke mye å slå øynene opp for her, og det skuffet meg. Mye kunne ha blitt fikset med sminke etc her vil jeg tro. Cho var heller ikke den jeg forestilte meg, det må da finnes penere asiatiske ungjenter i øyriket?

 

Men nå sporer vi vel vi vel litt av her ser jeg, får holde oss til topic videre kanskje.

Lenke til kommentar
JA, 3-filmen var en nedtur, men jeg har likt den bedre etter å ha sett den et par ganger. Den er bare dårlig forklart, så man skjønner ikke hva som skjer. 5-filmen er... det mangler rett og slett for mange scener! Den er forklart bedre, men det mangler så utrolig mye!

Synes alle filmene har vært ganske dårlige bortsett fra den første. Det må være den beste av filmene hvertfall, til nå. Men jeg tviler om at de 2 neste blir så veldig mye bedre.

 

5-ern var faktisk ikke så ille, men ja, 3-ern var en STOR nedtur. Alt gikk for fort fram, tenk på de som ikke har lest boka.

Lenke til kommentar

Er enig med mange her med at den aldeles ikke er unødvendig. Kommer jo en del informasjon, og vis man kan glemme flere av de "håpløse" harry-scenene der'n forbanner gud og hvermann, er det veldig mye bra her. Skulle dette ha kommet i neste bok, så ville den blitt for stor og omfattende, greit at det blir "tatt litt med ro" så folk får med seg hva som skjer. Uansett, det skulle jo være 7 bøker, så noe måtte jo Rowling fylle året med

Lenke til kommentar

Haha, "seriens unødvendige bok", jeg føler det helt motsatt. Føler dette er en av de viktigste bøkene i serien, om man overhode kan velge noen som er mer viktig enn de andre. Her blir selve grunnlaget lagt for mye av det som spiller de viktigste rollene videre. I tillegg er denne boka den lengste, og dermed også den der man virkelig får et innblikk i alt som skjer.

Trådstarter: Du sier at bok 6 og 7 er de beste og "viktigste" i serien. Vel, ingenting i disse to bøkene hadde vært noe hadde det ikke vært for bok 5.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...