Gå til innhold

Harry Potter Og Føniksordenen - Seriens Unødvendige Bok


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal en av bøkene absolutt være uviktig holder jeg heller en knapp på Mysteriekammeret jeg for min del. :)

What? Den er jo viktig med hensyn til

 

alt om horcruxene/malacruxene og det at han ødelegger dagboka er viktig for at han skal kunne drepe Voldemort til slutt

 

Jeg skjønner ikke helt hva som er så unødvendig med den?

Og jeg synes 5'eren er viktig, selv om den kanskje er litt drøy. Men Rowling har klart å beskrive situasjonen på Hogwarts/Galtvort og i resten av magisamfunnet meget bra! At departementet ikke har styring, at Voldemort er tilbake, selv om mange velger å ikke tro på det: det bygges opp til en krig her. Og i tillegg har Rowling klart å få frem alt sinnet i Harry, og beskrevet ungdomstiden bra - noe som er en vanskelig oppgave.

Den siste boka synes jeg var enda bedre enn femmeren - kanskje den beste i serien? Og det at hun har klart å få en så verdig slutt er utrolig bra jobba! Det er ikke noen lett oppgave! GO ROWLING! Hun er en fantstisk forfatter.

Lenke til kommentar

En ganske stor grunn til at jeg elsker Harry Potter, er hvordan jeg selv så inderlig skulle ønske at jeg kunne være på Galtvort (samme hvor barnslig det høres ut). Høres så utrolig spennende ut, å utforske osv.. :p Så det gjorde ingenting for meg at Føniksordenen var lang, jeg nøt hver side av den.

 

Faktisk, det første jeg tenkte da jeg leste slutten på bok 6, om at Harry ikke skulle komme tilbake til Galtvort, var at det måtte bli en nedtur. "Halve poenget er jo Galtvort!!"

Men the Deathly Hallows ble jo lett den beste boka allikevel.

Lenke til kommentar

Ja, er så enig med deg^^

For 3-4 år siden, da jeg ble 11, gikk jeg hele sommeren og ventet på brev fra galtvort, akkurat som småunger venter på nissen :) Og jeg var sikker på at mye av sjarmen med potter-bøkene ville forsvinne da de ikke lengre skulle tilbake til galtvort... Men 7'er ble sykt bra ^^

Lenke til kommentar

Jeg synes den femte boka er den dårligste av dem i serien, men den er absolutt ikke unødvendig. Man blir jo kjent med en del dødsetere, som Bellatrix Lestrange, som har stor betydning videre. Grimmoldsplace er også ganske viktig, og Sirius er mye med i boka og filmen i forhold til den fjerde filmen. Det var den dårligste filmen av dem - men den femte filmen var jeg ganske imponert over.

 

Occlumency og samtalene med Dumbledore er jo også ganske sentralt i den femte boka. Jeg husker jeg synes kapittelet med tilbakeblikket - hvor Harry ser foreldrene sine og Snape på Hogwarts var utrolig bra. Synd det ikke var så mye med i filmen.

 

Ellers synes jeg den sjette boka er den beste av dem alle. Den boka som handler mest om Voldemort/ Tom Riddle, og tilbakeblikkene og horcruxene som er det mest spennende. Avlsutningen på serien var også helt genial syntes jeg.

 

Lenge lever Rowling :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...