Gå til innhold

Hvem vant LCD-TV?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, syntes det var ganske rart det "HDready spørsmålet".

Projektoren min, ble anonsert som HDready, men har ikke HDMI eller DVI, men derimot VGA!

 

Er det firmaet som lagde projektoren som har feilinformert, eller har definisjonen av "HDready" blitt endrett. Projektoren er tross alt litt gammel.

:hmm:

 

EDIT: Gratulerer med ny TV ja ;)

Endret av Unox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hmm, syntes det var ganske rart det "HDready spørsmålet".

Projektoren min, ble anonsert som HDready, men har ikke HDMI eller DVI, men derimot VGA!

Hvis ikke prosjektoren din ikke har noen av disse inngangene, har du heller ikke mulighet til å mate den med HD-materiale.

Lenke til kommentar
Joda, kan fint spille av hd filmer via vga. Men når det kommer til HDCP produkter, så

er det vel værre.

 

Du kan spille de av med vga ja, men bildet blir skalert til riktig størrelse. VGA støtter ikke widescreen.

I HD standard ligger det også støtte for minst 1280x720 (16:9) progressivt. (såkalt hd-ready).

Lenke til kommentar

Tror du tar litt feil der. Ingenting som hindrer meg i spille av en HD film via min vga utgang i hvilken som helst oppløsning.

Kompis av meg kjørte pc inn på vga på hd tv, og når han da spillte av 720p filmer så kom tv automatisk i 720p modus slik den skal. Samme skjedde da han brukte dvi. Dvi var jo bedre

på selve bildekvaliteten, men var akkurat samme oppløsning.

 

edit:

forskjellen er egentlig bare analog vs digital.

Endret av Jon Ivar
Lenke til kommentar
Tror du tar litt feil der. Ingenting som hindrer meg i spille av en HD film via min vga utgang i hvilken som helst oppløsning.

Kompis av meg kjørte pc inn på vga på hd tv, og når han da spillte av 720p filmer så kom tv automatisk i 720p modus slik den skal. Samme skjedde da han brukte dvi. Dvi var jo bedre

på selve bildekvaliteten, men var akkurat samme oppløsning.

 

edit:

forskjellen er egentlig bare analog vs digital.

 

Grunnen er jo enkel. HDCP må ligge inne på selve filmen for at den skal hindre. Og det er ikke tatt i bruk enda på HD DVD eller Blu-ray. Ligger det ikke inne på platen at den skal sjekke, så gjør den ikke det. Da er det fritt frem å bruke analoge utganger med HD oppløsning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nettop, akkurat som jeg nevnte tidligere. Uten HDCP så kan man bruke hvilket som helst signal.

T.o.m. scart kabel kan vise 1920x1080 på skjerm.

 

At båndbredden i kabelene er der er jo jo enig i, men problemet er at om du feks bruker vga inngangen på en lcd-tv, låses de til standard vga oppløsninger (hvertfall med de tvene jeg har vært borte i). På min tv blir tvunget til å bruke 1024x768 (kan kjøre på 1280x1024, men den vertikale linja blir skalert) med vga inngangen, selv om tven støtter 1376x768. Det var poenget mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...