Gå til innhold

PS2 spill funker ikke. Trenger hjelp!


celidog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke Bosnia i Europa da? Og de bruker jo heller ikke SECAM. I tillegg bruker de samme type PAL som Norge. Gå til en kompis og prøv spillene hos ham, siden jeg tror det er noe med PS2'en din og ikke spillene.

 

Hvis spillene ikke virker, kan det være som i en artikkel jeg leste på wikipedia: Hvis du har PS2slim eller en tidlig modell av den vanlige er det mulig at den ikke leser spillene hvis de ligger på en dual-layer DVD. Samme problem ligger på eldre slim hvis det er kommet støv under dem. Sjekk dette først før du drar til kompisen din.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Er ikke Bosnia i Europa da? Og de bruker jo heller ikke SECAM. I tillegg bruker de samme type PAL som Norge. Gå til en kompis og prøv spillene hos ham, siden jeg tror det er noe med PS2'en din og ikke spillene.

 

Hvis spillene ikke virker, kan det være som i en artikkel jeg leste på wikipedia: Hvis du har PS2slim eller en tidlig modell av den vanlige er det mulig at den ikke leser spillene hvis de ligger på en dual-layer DVD. Samme problem ligger på eldre slim hvis det er kommet støv under dem. Sjekk dette først før du drar til kompisen din.

 

 

Jo, bosnia er i europa.

 

Jeg har den aller gamleste playstation 2'en. Kjøpte den samme dag som ps2 kom ut :)

Alle anne spill funker som regel greit.

 

Men disse spillene som hun har kjøpt til meg, de føles så falske ut.. en eller annen grunn.

Her er noen av de grunnene:

 

-TYNNE kover til spillet!

-Plakatan rundt koveret ser kopiert ut.

-Disken ser CD-brent ut. (Ikke av flammer-.-..)

Det er vel de grunnene, men kanskje det bare er sånn kover og rare ting der henne.. =p

Lenke til kommentar

Det er ikke bare bare å kjøpe en chip. Den må loddes inn i maskinen også. Og da ryker garantien + at du sikkert må ha hjelp av en kyndig kar med loddebolt. Finnes masse steder online du får kjøpt sånne. De er ulovlige, akkurat som piratkopier du kjøper i utlandet.

 

I øst-europa og russland er 90% av spill som selges på gata eller i butikker piratkopier. Det er egne piratfabrikker som brenner plater og sender ut i markedet, så de seriøse nesten blir konkurrert ut (fordi piratkopier er 10 ganger billigere enn orginalspill).

 

Myndighetene har en million andre ting og tenke på (krig, sultkatastrofer osv) at ingen bryr seg om piratene. Det er ikke sånne pirater som vi kjenner til som laster opp noen filer på pirate bay i ny og ne.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvis du kjøpte PS2 på release, er nok garantien gått ut for evigheter siden. Reklamsjonen gikk vel nylig ut også hvis du fikk maskinen på release. Men hvis du så at spillene var brente, hvorfor spørre her egentlig? Obviously tar ikke PS2 brente spill uten modifiseringer...

 

Uansett, en chip koster vel vanligvis ca 200kr, tror jeg.

Lenke til kommentar
Er ikke Bosnia i Europa da? Og de bruker jo heller ikke SECAM. I tillegg bruker de samme type PAL som Norge. Gå til en kompis og prøv spillene hos ham, siden jeg tror det er noe med PS2'en din og ikke spillene.

 

Hvis spillene ikke virker, kan det være som i en artikkel jeg leste på wikipedia: Hvis du har PS2slim eller en tidlig modell av den vanlige er det mulig at den ikke leser spillene hvis de ligger på en dual-layer DVD. Samme problem ligger på eldre slim hvis det er kommet støv under dem. Sjekk dette først før du drar til kompisen din.

 

 

Hvor i granskauen får du slikt i fra ?

 

ALLE Playsation2 & Two (den lille) leser spill på CD, DVD5 eller DL.

 

Har montert chip i PSX, Playstion2 & Two. Siden de kom ut.

 

Send meg en PM så skal jeg ordne maskinen for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...