Gå til innhold

Stenging av tråder som handler om et spill


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg lagt merke til at mange trådere der det diskuteres et bestemt spill blir stengt og man oppfordrer folk til å lage en ny tråd hvis man skal spørre om en liten ting.

Er det virkelig slik dere vil ha det? Et uoversiktlig forum der de samme spørsmålene blir stilt om og om igjen, fordi vi får x-antall flere tråder og tråder som følge av det havner flere sider tilbake selv om de knapt er en dag gamle?

Selv synes jeg løsningen med å ha en tråd der man kan spørre om det meste, som ikke fortjener en egen tråd, om et spesielt spill er super, da det gjør det hele mer oversiktlig.

Det jeg egentlig vil vite er hvorfor dere vil at vi skal ha 10-20 tråder om det samme spillet når det holder med 1, kanskje 2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det virkelig slik dere vil ha det? Et uoversiktlig forum der de samme spørsmålene blir stilt om og om igjen

La meg snu på det. Ønsker vi en enorm forumtråd på over 25-sider, hvor de samme spørsmålene blir stilt om igjen og om igjen?

 

fordi vi får x-antall flere tråder og tråder som følge av det havner flere sider tilbake selv om de knapt er en dag gamle?

Da er det bedre å bruke tid på å lære folk å bruke søkefunksjonaliteten i forumet, enn å skape uoversiktelige samletråder for hvert enkelt spill.

 

Det jeg egentlig vil vite er hvorfor dere vil at vi skal ha 10-20 tråder om det samme spillet når det holder med 1, kanskje 2?

Fordi det ikke er noe som helst galt med 10-20-tråder om det samme spillet. Det er ingenting. Og det er veldig lett å finne frem til tråden som kanskje besvarer det man lurer på, i stedenfor å måtte kikke i enorme samletråder hvor småprat og stadig nye/gamle spørsmål "forurenser" brukervennligheten.

Lenke til kommentar

Hva med å stenge trådene med en gang og ikke vente en mnd når trådene da er blitt populære??

Vikrer bare sløvt og ment som en irritasjon mot de som har vent seg til å like tråden.

 

Ta f.eks Sony forumet i dag.

TST var inne på stengetokt der i dag og stengte alt som het "Dette spillets navn tråden", men klarte faktisk og overse at de nærmeste to nærmeste trådene som omhandler akkurat det samme tema. (Spaceworlds lille reklameglipp) uten å stenge eller sette disse to sammen.

Er det bare meg som ønsker litt mer konsekvent og fornuftig regel-håndhevning?

 

Er ikke så lett alltid å vite hva som kommer til å leve og hva som blir stengt da det er helt hipp som happ hva moderatorer ser på som galt tydeligvis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9
Personlig mener jeg at det bør være to tråder om et spill.

En spørretraåd og en diskusjons tråd.

 

Uenig. Det å søke i en samle tråd gir ikke nærheten av samme resultater av hva du får når du søker i emnetittler.

Lenke til kommentar
Hva med å stenge trådene med en gang og ikke vente en mnd når trådene da er blitt populære??

Det er ikke alltid vi får med oss alt som skjer på et enormt forum med over 130 000 brukere. Tro det eller ei, men vi moderatorer og administratorer er faktisk ikke roboter, uten liv og jobb/skole å tenke på innimellom :)

 

Vi takker derfor for all rapportering og tips vi kan få på PM eller via rapporteringssystemet. Det gjør det lettere for oss å gjøre en raskere og bedre jobb.

Lenke til kommentar

Joda TST ser jo den, men er jo moderatorer å leser/skriver i spillseksjonen daglig, så at en tråd fra 6/11 ikke er observert før i dag er jo litt merkelig.

Når brukerne stor sett setter pris på trådene vil det automatisk bli mindre rapportering, så her ligger vel også litt av grunnen..

 

Så lenge slike tråder innholder info og erfaringer setter jeg pris på de, og for min del mister de først sin verdi når de får side opp og side ned med når det kommer og hvilke butikker som har det på lager en dag før osv.

 

Edit: forslaget ble dumt...

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Jeg mener det er greit med en samletråd for spill. Det er snakk om én tråd for spillet. Lurer man på noe spesifikt kan man bruke søkefunksjonen. Kanskje finner man svar i samletråden, kanskje finner man svar i en annen tråd, ellers kan man lage en tråd der man spør. Er en samletråd upopulær forsvinner den fort. Er en samletråd populær, hva gjør vel det? Er vel bare hyggelig at folk kan diskutere løst og fast om spillet?

 

Samletråder gjør forumet MER oversiktlig spør du meg... Det gjør også stemningen på forumet mye mer "casual" enn om man bare får lov til å komme med spesifikke spørsmål. Det blir som å sitte på café og diskutere et spill vs å sitte på skolen og måtte rekke opp hånden for å få lov til å stille et spørsmål.

 

Er også irriterende at andre deler av diskusjon.no fungerer på helt annen måte. Stiller man et spørsmål i f.eks musikk forumet får man kjeft for å ikke benytte samletrådene om temaet.

 

Om noen syns TST var på tokt idag, så er litt av grunnen at etter han stengte GH3 tråden så tipset jeg han om andre tråder som også da burde være stengt. Gjorde ikke det for at jeg ikke vil at trådene skal være åpne, men hadde et lite håp om at det igjen ville skape en diskusjon om temaet. Noe det gjorde.

 

Jaja. Synd GH3 tråden forsvant. Får finne meg en tilsvarende tråd på et annet forum. Man MÅ jo ikke ha et spørsmål for å kunne ha glede av å diskutere et spill?!

Lenke til kommentar
Joda TST ser jo den, men er jo moderatorer å leser/skriver i spillseksjonen daglig, så at en tråd fra 6/11 ikke er observert før i dag er jo litt merkelig.

Skal det virkelig forventes at moderatorer leser gjennom hver eneste tråd i forumet? Det tar ikke lang tid før en tråd skyves ned fra første side. Da er det ikke alltid like lett å plukke opp slike tråder. Og når vi ikke henger hele tiden på forumet, skal det noe til å ta alt.

Når brukerne stor sett setter pris på trådene vil det automatisk bli mindre rapportering, så her ligger vel også litt av grunnen..

Det betyr ikke at tråden er nyttig sånn sett. Ikke noe særlig å finne fram til informasjon i en enorm samletråd. Når det gjelder rapporteringen er det lite nok av det fra før, så mye mindre kan det egentlig ikke bli. Vil heller si at det er et resultat at moderatorene gjør en grei jobb.

Samletråder gjør forumet MER oversiktlig spør du meg... Det gjør også stemningen på forumet mye mer "casual" enn om man bare får lov til å komme med spesifikke spørsmål. Det blir som å sitte på café og diskutere et spill vs å sitte på skolen og måtte rekke opp hånden for å få lov til å stille et spørsmål.

I enkelte situasjoner ja. Men enkelte samletråder er oppretter bare fordi en bruker ønsker å ha en stor tråd for "respekt". Og da ikke tilby noe i tråden selv. Nå gjelder det ikke alle tråder selvsagt.

 

Det er en fin balanse mellom for få og for mange samletråder. Meg selv stenger ikke alle jeg ser. Istedet prøver jeg å lukke de værste.

Er også irriterende at andre deler av diskusjon.no fungerer på helt annen måte. Stiller man et spørsmål i f.eks musikk forumet får man kjeft for å ikke benytte samletrådene om temaet.

Det er vel din plikt å sjekke forumene for informasjonstråder. Dersom det er en samletråd er det trolig grunnet at mange spør om det samme om en spesifikt ting. Og en samletråd er nyttig på den måten. Men det betyr ikke at alle samletråder er like nyttige.

Får finne meg en tilsvarende tråd på et annet forum. Man MÅ jo ikke ha et spørsmål for å kunne ha glede av å diskutere et spill?!

Om det er noe du ønsker å diskutere er det vel en smal sak å opprette en tråd om det gjeldende emnet. Ingen som har sagt at du trenger et spørsmål for å opprette et emne. Enkelte samletråder tar unna for veldig populære spill/saker/informasjon. Men når dette er over fører samletråder til lite nytte.

Lenke til kommentar

Tråden jeg siktet til TCi var COD4 tråden i Sony forumet som ble opprettet 06/11 og som når den ble stengt hadde 370 innlegg.

Det vil vel si ca 16 innlegg dagen i gjennomsnitt, så at den har vært lenge borte fra forsiden tviler jeg på.

Når det også ble klart at det begynte med stenging av en Guitar Hero tråd og en derfra da tipset om at de andre likedan burde få samme skjebne skjønner jeg ikke hva du prøver å komme frem til.

 

Har ikke klagd på annet enn at det da virker som veldig tilfeldig når og om tråder stenges..

Lenke til kommentar
Tråden jeg siktet til TCi var COD4 tråden i Sony forumet som ble opprettet 06/11 og som når den ble stengt hadde 370 innlegg.

Det vil vel si ca 16 innlegg dagen i gjennomsnitt, så at den har vært lenge borte fra forsiden tviler jeg på.

Når det også ble klart at det begynte med stenging av en Guitar Hero tråd og en derfra da tipset om at de andre likedan burde få samme skjebne skjønner jeg ikke hva du prøver å komme frem til.

 

Har ikke klagd på annet enn at det da virker som veldig tilfeldig når og om tråder stenges..

Jeg kan ikke svare for andre. Men jeg har selv vurdert å stenge den tråden tidligere, men valgte å ikke gjøre det. Dette var mest grunnet at den var feilplassert og vi hadde en ligndende tråd. Da den var i Sony-forumet, valgte jeg å la den ligge så lenge. Siden da har jeg glemt av den.

 

Uansett er det heller ikke alle moderatorene som besøker alle underforum. Derfor trenger vi rapporter.

 

Ganske forståelig, da den ikke gir forslag for debatt, det er bare en tråd laget uten noe behov i fra starten av.

Lenke til kommentar

Vel, jeg foretrekker faktisk èn samletråd for Final Fantasy enn 4-5 separate tråder om spørsmål relatert til Final Fantasy-spill, i og med at det IMO gjør forumet mer ryddig. Eventuelt, om moderatorene ønsker å slette Final Fantasy-tråden, hvorfor ikke bare lage et eget subforum på Mest Omdiskuterte, så kan alt FF-relatert flyttes dit?

Lenke til kommentar

Jeg syns den regelen her må være en av de dummeste på dette forumet. Ikke regelen i seg selv, men det at dere ikke følger den opp.

 

Eks: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=863496&hl=

 

Eks 2: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=845894&hl=

 

Når de begge to har rukket å nå 10 sider, og da blir stenget. Det blir bare dumt.

 

Men, dere sier også at det blir altfor problematisk for nye brukere å finne fram i disse trådene.

 

Det er ikke det. Du går inn, spørr, og får faktisk ganske fort svar. For dette er en tråd mange har i "mine innlegg."

 

Takk.

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Forventer ledelsen at reglene dems skal følges kreves det konsekventhet fra dem for at brukerne skal ta det seriøst.

Derfor enten steng eller la alle samletråder leve, og FF tråden for å ta for et eksempel er et godt sted å starte..

 

Dere har ingen gode eller logiske forklaringer, så fortsatt virker det bare som hipp som happ, og kanskje om moderator følger med selv i tråden for om de blir stengt.

Flere av tidligere samletråder, stengt eller ikke, er jo moderatorer noen av de mer aktive til å delta i, så svaret ligger nok litt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...