Gå til innhold

Ananas på boks farlig?


Enceladus

Anbefalte innlegg

Jeg spiser mye ananas på boks. Men bør jeg drikke den saften annanasen ligger i?

 

En venn av meg sa en gang at jeg ikke burde drikke det eller spise annanasen rett fra boksen. Husker ikke nøyaktig hva han sa som var faren. Muligens noe med kreft eller noe.

 

Jeg vet ikke om han spøkte eller ikke og siden har jeg alltid vært en smule bekymret . :p

 

Bør jeg jeg være bekymret. Eller er det bare tull og fjas? :)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hahaha! da drikker jeg ananas laken min med god samvittighet og ser på det som et godt tilskudd i kostholdet mitt.

 

:)

Umm, sukkerlake godt tilskudd i kosthold? Det kan stemme hvis resten av kostholdet ditt består av rent sukker.

 

Det var ment som spøk ;)

 

Selve annanasen er nok bra sunt tror jeg. Det er jo frukt. Og frukt er såvidt jeg vet noe jeg burde spise mer av. Helst fem om dagen som de sier.

Lenke til kommentar

Jeg vet at det på 1950-tallet var tilfeller hvor bokser ble forseglet ved hjelp av bly, men dette er nok ikke tilfelle i dag. Ellers ser det ut som om det har vært vanlig å dekke innsiden av tinnbokser med den kjemiske forbindelsen Bisfenol A, og det diskuteres om denne forbindelsen kan ha en alvorlig effekt på mennesker, som blant annet kan føre til kreft. Kilde Kilde

 

Ellers må jeg innrømme at jeg selv både spiser og drikker rett fra hermetikkbokser selv, uten at det har resultert i noen merkbare endringer så langt. Og for å spore helt av, jeg liker best å konsumere ananas med påfølgende makabre beskrivelse; ”ananasbiter i egen juice.”

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...