Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP Pavilion TX1345eo og installering av XP


Anbefalte innlegg

Fikk meg ny maskin i går og ønsker meg allerede tilbake til XP (Vista oppleves som tungt og unødvendig).

 

Finner så følgende drivere på HPs side. Link!

 

Spørsmålet er så; kan det virkelig være slik at jeg ikke skal kunne benytte meg av XP fordi HP ikke "orker" fikse nødvendige drivere til meg?

 

Det ser mørkt ut så langt:

 

? Coprocessor

? HP Integrated Module

? Other PCI Bridge Device

? PCI Device

? SM Bus Controller

? Unknown device x 2

? USB 2.0 Camera

? Video Controller (VGA Compatible)

 

Noen som har drivere, evt. tips om hvilke alternativer jeg har. Litt oppgitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ihvertfall tydelig at det er chipset-driverne du mangler. Dette er selvsagt også de viktigste driverne du trenger. Og HP sier klart og tydelig at de IKKE støtter nedgradering av PC-er som er designet for Vista, og at de ikke lager XP-drivere for disse maskinene.

 

"HP does NOT provide XP-compatible drivers for PCs that were designed exclusively for Vista."

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...cname=c01092639

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Det er Nforce Chipset. Du må gå på www.nvidia.com og laste ned driveren til ditt chipset, så er det i orden. Spesifikasjonene om dette finner du inne på dataen din eller på produsentens hjemmeside. Det samme må du gjøre med resten, finne drivere på nettet, på produsentene sine sider eller andre som deler drivere.

 

Håper dette var til litt hjelp i allefall.

 

Takk for innspill, men jeg får uheldigvis ikke lastet ned drivere til Nvidia GeForce 6150 fra Nvidia.com da jeg får melding om at disse ikke passer (aner ikke hvorfor). Er det fornuftig å tro at jeg faktisk vil kunne få opp systemet ved å finne drivere via produsentene?

 

Bør jeg bare legge bort mitt ønske om XP og installere Vista?

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp XP, prøver nå med siste versjon av Ubuntu, noe som foreløpig ikke ser ut til å bli en suksess (det heller).

 

* Saving VESA state

* Loading ACPI modules

* Starting system log daemon

* Doing Wacom setup

 

Så startes en rekke andre moduler/systemer opp.

 

Det siste jeg ser på min skjerm er * Starting Bluetooth services, så er maskinen helt låst.

 

Begynner så vidt å angre litt på kjøpet av TX1345EO, da dette begynner å se mørkt ut.

 

Er det virkelig slik at et fabrikkoppsett med VISTA er eneste alternativ? Forhørte meg med HP-brukerstøtte som sier at de ikke heller gir støtte for andre versjoner/oppsett enn det som var klargjort på forhånd.

 

Ingen erfaringer/tips på dette? :thumbdown:

Endret av Totentanz
Lenke til kommentar

- Linux: lykke til med å finne drivere til noe som helst (ironi)

- Windows XP: det blir IKKE laget drivere for denne maskinen til XP (og HVIS det gjøres så er det ikke av HP, og dermed kan du ende opp med hva som helst)

- Vista: maskinen er laget for dette og driverne er tilgjengelige

 

Så for min del hadde valget vært veldig enkelt. Vista er ytelsemessig LITT tregere enn WinXP, men SP1 er rett rundt hjørnet.

 

Og hvorfor i all verden kjøpte du en "Made for Vista"-maskin hvis det første du skulle gjøre var å legge inn XP?

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Så for min del hadde valget vært veldig enkelt. Vista er ytelsemessig LITT tregere enn WinXP, men SP1 er rett rundt hjørnet.

 

Og hvorfor i all verden kjøpte du en "Made for Vista"-maskin hvis det første du skulle gjøre var å legge inn XP?

 

Godt spørsmål. Jeg er nok indoktrinert med Inspiron 6000 og dens fleksibiliteter. Kort og greit: godtroende og uoppmerksomt, idet som skulle vise seg å være en ukjent sone for mitt vedkommende.

 

Jeg kjører på med en fersk installasjon av Vista, så får jeg håpe at naiviteten ikke setter flere begrensninger.

Merket også at Vista var "betydelig" saktere, men et "rent oppsett" vil forhåpentligvis bedre det hele.

 

:)

Endret av Totentanz
Lenke til kommentar
Folk kjører både xp og linux på tx1345. Google med tx1000 istedet for tx1345 da det er det maskina egentlig heter (utenfor skandinavia). Er pakker med alle drivere til xp og masse hjelp hvis man vill kjøre linux..

 

Hvor finner jeg så disse driverpakkene? De er i hvertfall ikke å finne hos HP.

Lenke til kommentar

som sagt: google ;) nei, ikke hos hp. ryktene på nettet sier ms ba hp trekke tilbake xp driverne for å få folk over til vista. verserer en xp pakke med alle drivere du trenger rundt på amerikanske forumer, though.. hvis du ikke er stø på googlinga kan du jo begynne her: http://blog.waynehartman.com/archive/2007/04/01/62.aspx . Blir litt arbe hvis du ikke finner pakka, men mulig alikavel hvis du er litt viderekommende :) lykke til.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
som sagt: google ;) nei, ikke hos hp. ryktene på nettet sier ms ba hp trekke tilbake xp driverne for å få folk over til vista. verserer en xp pakke med alle drivere du trenger rundt på amerikanske forumer, though.. hvis du ikke er stø på googlinga kan du jo begynne her: http://blog.waynehartman.com/archive/2007/04/01/62.aspx . Blir litt arbe hvis du ikke finner pakka, men mulig alikavel hvis du er litt viderekommende :) lykke til.

 

Jeg forsøkte å finne drivere til XP, men måtte til slutt gi tapt. Etter å ha kjørt Vista i to måneder synes jeg den er litt vel treig, så nå vil jeg gjøre et nytt forsøk.

 

Noen som har lykkes i å installere XP på en HP TX1345?

 

Er det dessuten slik å forstå at denne maskinen har et annet navn i statene, i såfall hvilket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...