Gå til innhold

Asus U6S - perfekt ultraportabel?


Sharp

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som føler for å gi noen kommentarer etter litt tids bruk (hvis dere har anskaffet en slik en da?) :)

 

Vurderer en slik en selv..

 

 

Takker :)

 

 

EDIT: Hva med lyden, forresten? Hørt den ikke er så bra? Har tenkt til å bruke min til å høre på noe musikk også!

 

EDIT2: Det vil si.. jeg er også nysgjerrig på hvordan lyden blir MED øreplugger / hodetelefoner.. :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Noen som føler for å gi noen kommentarer etter litt tids bruk (hvis dere har anskaffet en slik en da?) :)

 

Vurderer en slik en selv..

 

 

Takker :)

 

 

EDIT: Hva med lyden, forresten? Hørt den ikke er så bra? Har tenkt til å bruke min til å høre på noe musikk også!

 

EDIT2: Det vil si.. jeg er også nysgjerrig på hvordan lyden blir MED øreplugger / hodetelefoner.. :)

 

Er sikkert noen som har hatt den versjonen som de selger på komplett, men jeg er mer interessert i den som kommer 06.03.08 på ps.no jeg da.. den har ganske syke specs til å være så liten :D

Har vell egentlig bestemt meg for en sånn selv så skal komme med feedback når jeg får den ;)

 

Lyden på bare høytalere tror jeg er standard laptop høytalere (aka. dritt)

MEN den har jo HDMI så den har jo digitalyd ut :D det blir nais å koble den til hjemmekino'n !!

Lyden med headset tror jeg ikke er så altfor dårlig, standard intigrert lydkort.

 

~Diddern

Lenke til kommentar
T8100 har en frekvens på 2100 MHz

T9300 har en frekvens på 2500 MHz

T9300 har også 6 MB L2 cache, mot 3 MB på T8100, det vil nok gjøre en forskjell.

 

Men siden jeg er fattig student sikler jeg nå på T8100 versjonen. Heftige specs for en så liten maskin :D

Lenke til kommentar

Lyden på 12" bærbare tror jeg er egentlig tragiske greier.. :)

 

Hadde ifjor en en FS v3205 12", og lyden egnet seg ikke noe særlig til musikk. Var mye bedre med ørepropper/hodetelefoner.

 

Men tror det blir en Asus U6S på meg i løpet av våren...

 

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar
Lyden på 12" bærbare tror jeg er egentlig tragiske greier.. :)

 

Hadde ifjor en en FS v3205 12", og lyden egnet seg ikke noe særlig til musikk. Var mye bedre med ørepropper/hodetelefoner.

 

Men tror det blir en Asus U6S på meg i løpet av våren...

 

Mvh

 

Jepp, lyd på en laptops høytalere og 3,5mm minijack er tragisk! MEN Asus U6S har HDMI (aka. Digitalutgang!!) som betyr at det er 0 og 1 som treffer forsterkern når du spiller lyd :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk Asus U6SG i dag, akkurat slått den på. Meget pen , håper den fungerer like bra som den ser ut. Eneste å utsette på første minuttet er at knappene på touchpaden er irriterende harde, altfor harde!. Må nesten slå på dem, men kan være en vanesak det også.

Vurderer om jeg skal legge inn XP på denne. Får se først hvordan den funker med Vista.

 

 

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar

aaaaaaaaaaaaaaaaarghhhhhhhhh!!! ¤%/&%¤(#"&("¤%(!¤%(!"(%¤(%¤(%&&/)((&(%¤#%"¤"

 

hvordan får jeg XP på denne!!!!!?????????

 

Installerte XP på min forrige bærbar etter 1 uke.

Tenkte å gi Vista en ny sjanse nå, MEN!!!::...... Etter bare 1 døgn med vista nå så er jeg møkklei igjen!

 

Vista irriterer vettet av meg!! Like før jeg kaster PC-en ut i snøskavlen.!! og det

er Vista sin feil!!

 

Så hvordan får jeg XP på denne??? Noen som kan hjelpe?

T8100 og GF9300 på denne.

 

Begynte å installere XP, men fant ikke alle drivere.

 

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar
Venter spent på å høre batteritid og generell bruk:)

 

Batteritiden SUGER! Får vel litt over 1time med minste batteriet, og utrolig harde knapper på touchpaden, må bruke rå makt på dem, utrolig tunge å trykke på..

 

Bortsett fra det så er det en bra bærbar, bra tastatur, og meget bra led-skjerm.

Liten og lett.

 

Hvis ikke batteritid er viktig og du ikke bruker touchpaden så er det en bra bærbar.

For meg så er ikke batteritid så viktig og bruker uansett aldri touchpaden. Men hadde jo vært bra alikevel om knappene var litt "snillere" hvis man får bruk for dem i nødstilfeller..

 

Angrer ikke på kjøpet, tross dårlig batteritid og knappene på touchpaden så er jeg fornøyd.

Det med batteritiden visste jeg på forhånd etter å ha lest tester.

 

Ingen som kan hjelpe meg med å finne drivere for XP?

 

Kan også nevne at det følger med en bluetooth-mus. :thumbup:

Har ikke prøvd den ennå men hvis den virker så er det jo supert, så slipper man ledninger og flere usb-dingser.

 

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar
Hmmm..Kjedelig det med batteritiden, Er på utkikk etter en 12 tommer, og batteritid er pri 1,2,og 3. Deretter kommer det andre. Får vel fortsette å lete da:)

 

Ja, hvis du vil ha bra batteritid så må du se andre steder.

Men ellers er jeg så langt meget fornøyd med den.

Blir sikkert å prøve XP-installasjon på nytt igjen kanske snart.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Hmmm..Kjedelig det med batteritiden, Er på utkikk etter en 12 tommer, og batteritid er pri 1,2,og 3. Deretter kommer det andre. Får vel fortsette å lete da:)

 

Jeg vil tippe dedikert skjermkort trekker en del strøm på denne. Er usikker selv, har jeg egentlig behov for det?

 

Men det er vel mulig å få seg et større 9-cellers batteri?

Lenke til kommentar

Jeg fikk min i forigårs.

 

Har vista atm. selvom jeg hater det så går det helt grit.

Helt enig med krbalto når det gjelder musetastene.... FREM TIL jeg skjønte at man skal taste helt på kanten mot deg. da er de ekstremt mye mer behagelige , men fortsatt vell litt for harde.

 

Skjermen er helt vill! den er sylskarp og har ingen problemer med grafikk. satt i går å så på en film i 1080p på tven med den, igjennom HDMI utgangen.. Dette var bare sykt! den drar faktisk full grafikk uten tegn til lagg for 5 flate!! *Sykt*

 

Tastaturet er helt greit. litt lei meg for at < tasten er satt rett til venstre for space, men tilvending... shift knappen og også veldig liten..

 

Slutt å klag på batteriet folkens. mitt 3cellers har jeg ikke testet enda, men 6cellern varer 2-2.5-3 timer med moderat bruk. rekker å se 1 og en halv film på den også uten problemer.

 

Konklusjon:

 

+HDMI

+Batteri

+Veldig god ytelse

+Smart plassering av alle kontakter

 

-Får fort fingeravtrykk på lokket

-Vesken som fulgte med revnet første gang jeg la pcen oppi den.'

 

~Diddern

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...