Gå til innhold

Asus U6S - perfekt ultraportabel?


Sharp

Anbefalte innlegg

Asus U6S er vel en helt ny bærbar, siden jeg ikke finner noe om den på forumet når jeg søker.

 

Det som gjør at jeg sikler etter denne er:

  • Vekt kun 1.5 KG
  • LED-baklys
  • GeForce 8400M
  • HDMI-ut
  • Bluetooth
  • 3G
  • Ku-skinn på håndstøtta
  • Integrert Webcam

Den har også en ganske kraftig 2.2 GHz Core 2 Duo T7500, 160 GB disk og 2 GB RAM

 

Prisen er heller ikke så avskrekkende på ca 14.000 kr.

 

Det jeg ville hatt var en SSD i stedet for den mekaniske, men man får vel ikke ASUS med skreddersøm?

 

Hva tror dere om denne da, en av de beste ultraportable for den prisen? Eller er det andre jeg burde sett på?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Indeed. Nydelig maskin. har så vidt klådd litt på den live, fin størrelse og vekt. Fikk dessverre ikke testet ytelse og slikt, men duger sikkert til alt det som en ultraportabel er tiltenkt brukt til.

 

Jeg har gått med fingeren på avtrekkeren for kjøp av utraportabel i hele 2007, men har valgt å vente til litt uti 2008. Apples mulige nye utraportable, billigere og større SSD-disker og Asus EEE og andre kommende tilsvarende linuxbaserte pyttesmå portable er hovedgrunnene.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min i nesten en uke nå, og har absolutt intet å utsette på maskinen, medfølgende Vista Business derimot ...

 

Denne maskinen har alt jeg trenger, skarp og fin skjerm, HDMI når den brukes hjemme eller på kontoret, et lite fotavtrykk og lavt støynivå. Kjølingen later til å være svært effektiv, for den blir ikke nevneverdig varm selv etter mange timers aktivitet.

 

Stort pluss for sølvfarget tastatur som er mye lettere å bruke om maskinen brukes hvor det er lite lys.

 

Kvalitetsfølelsen går utenpå det meste jeg har vært borti til nå, og maskinen anbefales varmt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Oh denne var råstilig da! God prosessor man får i en så liten pc :) Men er ikke en 12" skjerm veldig lite når man holder på med ting? Skal kjøpe meg skole pc, så jeg trenger en som kan jobbe litt. Men denne takler vel også spill?

 

Denne 3G greia man får med, er det sånn Netcom greier som man må betale i dyre dommer for?

 

Hvor kan man konfigurere den slik man vil ha den?

 

takker for svar! :D

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar
Virker som et bra kjøp ja.

 

Ser prisen har gått ned 1500 kr, sammtidig som den har fått ny T8100 prosessor.

 

Det jeg ikke forstår er "GF Go9300-256MB". Hva kan dette være?

 

Fant den hos PS. Står ingenting om en ny modell på ASUS sine sider.

 

Det Er Nividia Geforce Go 9300 skjermkort med 256MB skjerminne. Altså et dedikert skjermkort, som ikke stjeler av systemrammen. Et must for spill osv.

Lenke til kommentar
Det Er Nividia Geforce Go 9300 skjermkort med 256MB skjerminne. Altså et dedikert skjermkort, som ikke stjeler av systemrammen. Et must for spill osv.

 

Men Geforce 9-serien er vel enda ikke lansert, hverken til stasjonære eller bærbare?

 

Antar at 9300 er da "low-end" i 9-serien.

Lenke til kommentar
Oh denne var råstilig da! God prosessor man får i en så liten pc :) Men er ikke en 12" skjerm veldig lite når man holder på med ting? Skal kjøpe meg skole pc, så jeg trenger en som kan jobbe litt. Men denne takler vel også spill?

 

Denne 3G greia man får med, er det sånn Netcom greier som man må betale i dyre dommer for?

 

Hvor kan man konfigurere den slik man vil ha den?

 

takker for svar! :D

 

12" er stort nok for meg, syns en stor 15" blir alt for tung og klumpete å ha med seg på skolen.

 

Med eget 3D-kort bør den takle de fleste spill, men har enda ikke sett noe test av ytelsen på det. Regner med det er en MXM-modul så den kan oppgraderes senere?

 

3G-greia som du snakker om er bare en slot til SIM-kortet ditt, hvis du ønsker å bruke PCen på internett via 3G-nettet. Jeg skal hvertfall skaffe meg tvilling-sim fra Netcom og sette i PCen, men det er jo helt frivillig ;)

Lenke til kommentar

Vurderte denne selv litt.

Eneste jeg misliker med den er elendig batteri, men det er jo fordi den er så kraftig.

 

Sitter nå selv på en ASUS U1F (som er samme som U1E).

Den er 11.1" og med største batteri + xp + notebook hardware control har jeg ca 8 timer batteri. Da er det litt for ille å gå tilbake til under 2 timer.

 

Ulempene med U1F/U1E er at den er ikke så kraftig, og har heller ikke internt optisk drev.

 

Alt i alt er jeg sykt fornøyd med denne maskinen og bør vurderes hvis man trenger god batteritid.

Lenke til kommentar
Oh denne var råstilig da! God prosessor man får i en så liten pc :) Men er ikke en 12" skjerm veldig lite når man holder på med ting? Skal kjøpe meg skole pc, så jeg trenger en som kan jobbe litt. Men denne takler vel også spill?

 

Denne 3G greia man får med, er det sånn Netcom greier som man må betale i dyre dommer for?

 

Hvor kan man konfigurere den slik man vil ha den?

 

takker for svar! :D

 

 

Hadde en 12,1" Fujitsu Siemens for ikke så lenge siden, synes det var meget bra å jobbe med den, synes oppløsningen 1280x800 også passer bra til 12".

Deilig å bare sette seg ned på sofaen med en liten og lett bærbar... :)

 

Mvh

Lenke til kommentar

Om 3D-modellering er en av hovedgesjeftene ville jeg ikke satset på en 12-tommer. Blir fryktelig mye knot når man ser så lite av tegningen/ modellen av gangen (regner da med at du også tenker på å tegne litt større ting, slik at skjermen ikke får vist hele tegningen).

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Virker som et bra kjøp ja.

 

Ser prisen har gått ned 1500 kr, sammtidig som den har fått ny T8100 prosessor.

 

Det jeg ikke forstår er "GF Go9300-256MB". Hva kan dette være?

 

Fant den hos PS. Står ingenting om en ny modell på ASUS sine sider.

 

 

Den ene leverandøren som jeg bruker på jobben får denne PCen inn Ubekreftet 06/03-08.

Da i 2 utgaver:

 

Asus 12" WXGA T8100 GF Go9300-256MB 2048MB 250GB DVD Cam BT V.Business 3+6Cell Bag / Mouse WLn

Og

Asus 12" WXGA T9300 GF Go9300-256MB 3072MB 250GB DVD Cam BT V.Business 3+6Cell 3GWWAN Bag / Mouse WLn

 

T8100 har en frekvens på 2100 MHz

T9300 har en frekvens på 2500 MHz

 

SKAL skaffe meg den nederste av disse PCene. Aldri sett en slik ultra portabel PC med så bra spesifiksjoner. Da er det bare å skaffe seg en 22" skjerm ved siden av, 1 HDMI til DVI kabel og trådløs mus/tastatur.

 

På arbeid/skole har man da en svært så hendig PC. Når man kommer hjem er det bare å koble til skjerm/tastatur/mus og sette PCen i hjørnet.

Med de spesifiksjonene duger nok denne PCen ganske så bra til spilling.

 

Asus har noen andre modeller som kommer med GeForce Go9500-512MB, men disse veier gjerne 1,2Kg mer.

Lenke til kommentar
Virker som et bra kjøp ja.

 

Ser prisen har gått ned 1500 kr, sammtidig som den har fått ny T8100 prosessor.

 

Det jeg ikke forstår er "GF Go9300-256MB". Hva kan dette være?

 

Fant den hos PS. Står ingenting om en ny modell på ASUS sine sider.

 

 

Den ene leverandøren som jeg bruker på jobben får denne PCen inn Ubekreftet 06/03-08.

Da i 2 utgaver:

 

Asus 12" WXGA T8100 GF Go9300-256MB 2048MB 250GB DVD Cam BT V.Business 3+6Cell Bag / Mouse WLn

Og

Asus 12" WXGA T9300 GF Go9300-256MB 3072MB 250GB DVD Cam BT V.Business 3+6Cell 3GWWAN Bag / Mouse WLn

 

T8100 har en frekvens på 2100 MHz

T9300 har en frekvens på 2500 MHz

 

SKAL skaffe meg den nederste av disse PCene. Aldri sett en slik ultra portabel PC med så bra spesifiksjoner. Da er det bare å skaffe seg en 22" skjerm ved siden av, 1 HDMI til DVI kabel og trådløs mus/tastatur.

 

På arbeid/skole har man da en svært så hendig PC. Når man kommer hjem er det bare å koble til skjerm/tastatur/mus og sette PCen i hjørnet.

Med de spesifiksjonene duger nok denne PCen ganske så bra til spilling.

 

Asus har noen andre modeller som kommer med GeForce Go9500-512MB, men disse veier gjerne 1,2Kg mer.

 

Hva pris kommer den beste der på da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...