Gå til innhold

Blinker du på folk med lysfeil?


Ditech

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blinka før, men nå gidder jeg ikke lenger, gitt opp. "Annenhver" bil jeg møter har enten, park, fjernlys, tåkelys og kjørelys samtidig, eller defekt pære.

Folk er altfor dårlige til å sjekke lysa sine :(

 

Blinker seff på fjernlys da, ellers så ser`n jo itte no.

Endret av Krater
Lenke til kommentar

Møter jeg biler med fjernlys = skru på fjernlys tilbake mot de helt til passert

Møter jeg biler med nær og tåkelys = skru på fjernlys tilbake mot de helt til passert

Møter jeg biler med ettermontert xenon = skru på fjernlys tilbake mot de helt til passert

Møter jeg biler uten lys i det hele tatt = blinke 2 ganger med fjernlys

Møter jeg parkerte biler som står med mer enn parklys på = fjernlys til har passert

 

Møter jeg biler med bare parklys = gidder ikke bry meg, deilig å møte disse

 

Har jeg bil helt oppi ræva med sterke lys = skru på tåkebaklys. hvis dette ikke når frem, setter jeg på fjernlys, og får motgående til å skru på sine, slik at de når ham. når ikke dette fram, kjører jeg ifra vedkommende (om det går). Går ikke dette igjen, har jeg en bærbar halogenlampe 25x25 som fint kan vinkles bakover.

 

Noen som følger de samme reglene som dette? tviler men!

Lenke til kommentar

Elegant, Ditech. :--D

 

Lysfeil er noe av det mest irriterende jeg vet om i trafikken, så jeg har vel nogenlunde de samme reaksjonene som deg, bare ikke på alle punktene. Nærlys og tåkelys orker jeg ikke reagere på lenger.

 

De tror jo faktisk at de ser bedre. :p

 

Jeg likte delen om halogenlampen. Sånt er gøy på traktorer med arbeidslys. Skal se det blir orden i rekkene når personen i traktoren setter på masse lyskastere rett inn frontruta på bilen bak. Har en kompis som gjorde sånt. ^^

Lenke til kommentar

Jepp.. og det forbauser meg at noen da serverer fjernlys tilbake når de står parkert, mot meg som kommer kjørende.. da er det nesten så jeg har lyst til å "gå ut å ta en prat" .. eller ihvertfall rygge tilbake og sette på lysene 1 min i trynet dems, før jeg kjører videre... dumme folk!

Lenke til kommentar

Blinker bare med lysene når de kjører med fjernlys eller blender ekstremt mye, er bare å ikke sitte å stirre inn i lysene. Trudde da alle lærte hvor man skal se på kjøreskolen?

 

Er noen få biler som blinker på meg en sjelden gang, da blinker jeg bare tilbake, kanskje noen jeg kjenner? :!:

eller så er det slike stirrere som er sjalu på at man har gode lys på bilen og stirrer inn i lyktene som det skulle være "lyset":p

 

og lyktene mine er akkurat sjekket hos Naf uten feil, de er stilt helt rikktig, og har jeg flere bak i bilen stiller jeg jeg må bryteren for å de litt ned.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

Barely Dead: Jo, fordi om jeg bare blinker så har det ingen effekt.. De bryr seg mer om de får redusert sin egen sikt titt og ofte.

Som det blir sagt. Å blinke kan missforstås med:

 

"det er kontroll"

"jeg kjenner deg, eller noen bak eller foran deg"

"du kjører uten lys"

"du kjører med feil lys"

"jeg kom borti fjernlysbryteren"

 

el l .... dermed... toast folk med fullt lys helt til du passerer. La vær å gjøre det om det er et fotgjengerfelt i mellom dere f.eks.. Det er ikke bra. Da er det bedre å blinke endel ganger..

Lenke til kommentar
Jepp.. og det forbauser meg at noen da serverer fjernlys tilbake når de står parkert, mot meg som kommer kjørende.. da er det nesten så jeg har lyst til å "gå ut å ta en prat" .. eller ihvertfall rygge tilbake og sette på lysene 1 min i trynet dems, før jeg kjører videre... dumme folk!

 

Utrolig irriterende dette! Trenger da ikke svare med fjernlys når man står parkert i veikanten!!!!

Lenke til kommentar

Jeg blinker kort om noen er fryktelig sene med å dimme langlysene. Også er det at ganske mange bare har ett lys, det kan være litt farlig i mørket. I veldig mange tilfeller ser de ut som tohjulinger, noe som gir et inntrykk av at de opptar mindre av kjørebanen. Uansett så har jeg aldri blinket mot de, når de er så nær at jeg ser det ikke er en tohjuling er det uansett for sent.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Håndhever og håndhever! jeg tar vare på mitt eget synsfelt.. om noen frarøver det, får de smake tilbake. Er vel ikke så unaturlig egentlig.

 

Er vel ikke så mye håndheving av lov og orden. Er egentlig ganske liberal når det gjelder pirkeregler. Jeg bryter gjerne fartsgrenser om jeg føler det er ok.. jeg bryter linjer.. bortsett fra dobble sperrelinjer.. om noen tviler i en situasjon, så kjører jeg, selv om motparten har rett - altså om de ikke kjører på retten sin, kjører jeg. Orker ikke stå å glane på en som ikke får ut fingern.

 

Tror vi går for kardemommeby reglene.. du skal ikke plage andre, men ellers kan du gjøre som du vil. Å kjøre med masse tente lys i fronten er å plage andre.

 

Ja, ett lys er farlig.. helt klart.. spes om de ikke har giddi å bytta parklyspære også.. slik at det er helt sort på ene siden.. først da er det farlig. Men det veier altså ikke opp for det å stoppe langs mørk vei med lysene på. Da er det umulig å se folk som beveger seg bak bilen og i event kjørebanen din. (på denne måten er det enkelt å oppnå personskade)

 

Hvor er det du kjører til daglig da Shark? kan godt blinke på deg jeg :)

Lenke til kommentar
Ja, ett lys er farlig.. helt klart.. spes om de ikke har giddi å bytta parklyspære også.. slik at det er helt sort på ene siden.. først da er det farlig. Men det veier altså ikke opp for det å stoppe langs mørk vei med lysene på. Da er det umulig å se folk som beveger seg bak bilen og i event kjørebanen din. (på denne måten er det enkelt å oppnå personskade)

De med lys bare på ene siden jeg mente ja, men farligere er det du nevner med å ikke skru av lysene. Også er det litt irriterende å ligge bak folk som ikke skrur på langlysa og gjerne har dårlige lys, særlig på mørk vei, da blinker jeg.

Lenke til kommentar

Det mest plagsomme jeg var borti en gang på mørke når det gjelder døde lys, så var det en bil som kjørte på vei uten gatelys rett og slett uten baklys. Jeg kunne ikke se den om jeg ikke hadde fjernlys på, da dette var en svart bil. Jeg valgte rett og slett å bare la fjernlysene mine stå på som et signal til forankjørende om at det var noe galt, samt for å i det hele tatt se bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...