Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Traktor Stoppa i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med mindre det er -30 der du bor så tviler jeg på at dieselen har frosset. men drivstoff filteret har som regel en vannseparator som må tømmer med gjevne mellomrom slik at det ikke kommer vann i dieselen. Du kan også ha fått luft i systemet av en eller annen grunn, så det er også noe du kan sjekke opp. Men trenger litt mer detaljer om hvilken traktor det er snakk om.

Lenke til kommentar
Med mindre det er -30 der du bor så tviler jeg på at dieselen har frosset. men drivstoff filteret har som regel en vannseparator som må tømmer med gjevne mellomrom slik at det ikke kommer vann i dieselen.

 

Å måtte tømme store isklumper ut av vannutskilleren er faktisk en ganske kjent foreteelse blant landbruksmekanikere/bønder som har slurvet med vedlikeholdet før vinteren kom.. :)

Lenke til kommentar

Det var veldig lite diesel på tanken..

 

Det er trykk i lufte pumpa, men det kommer ikke diesel ut noen plass når jeg lufter :dontgetit:

Diesel filteret ser ikke ut som det har blitt skiftet på flere år.. så tror jeg skal prøve og skifte dette..

 

 

Fikk start på den i dag, ga den litt startgass i luftfilteret og den startet.

Sveiv i ca 4-5 min til jeg skulle ut og kjøre ned og fylle full tank med diesel.

 

Jeg kom ca 300m ned i veien før den stoppet :ohmy:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Bytt filer du. Hørest unektelig ut som det er dårlig med diesel tilførsel... siden det er diesel i glasset "av og til" er det nok fordi det er litt gjennomstrømning i filteret men ikke tilstrekkelig nok til å holde motor i gang

Lenke til kommentar
  • 13 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...