Gå til innhold

Krever nye spill for mye?

Anbefalte innlegg

Jeg savner tidene hvor spill skulle være morsomme, og ikke teknologidemoer.

For å være ærlig, HL2:EP2 ser BEDRE ut enn Crysis på min maskin, dette grunnet at Crytek har fokusert på å levere den beste mulig grafikken på high/ultra high, men har gitt faen i medium/low.

Hva så? Det er jo bare å kjøpe en litt bedre datamaskin, dermed kan du spille på high ;)

Videoannonse
Annonse

For å være ærlig, HL2:EP2 ser BEDRE ut enn Crysis på min maskin, dette grunnet at Crytek har fokusert på å levere den beste mulig grafikken på high/ultra high, men har gitt faen i medium/low.

Hva så? Det er jo bare å kjøpe en litt bedre datamaskin, dermed kan du spille på high ;)

Det er faktisk ikke alle som ønsker/har råd til å brenne av 15k på en PC ;)

Merkeli at dere må bruke mellom 10-15000kr for å få en pc som driver spill bra...

Selv har jeg somregel brukt mellom 5-1000 når jeg oppgraderer og kjøper det som gir mest for pengene, og har sjelten\aldri hatt problemer med å kjøre spill på en akseptabel grafikk osv...

Uansett, så kan dere sette den instillingene så vil dere få den grafikken dere ville fått vis utviklingen hadde stått stille...

Samme gjelder konsollene, pc blir stadig bedre mens konsollene står stille til neste generasjon kommer...

Smaken er som baken, grafikk betyr mye for innlevelsen, og er gameplayet bra så er spill mye bedre forholdt til møkkagrafikk og godt gameplay.

Pc er en hobby. Skal du holde på med det så må du tålerere og bruke noen kroner på det.

For å si det slik. Hadde det ikke vært for at det heletiden ble lansert spill som var ytterst krevende for maskiner å kjøre, så hadde vi sannsynlgivis sittet med maskiner som fremdeles sliter med å kjøre siste versjon av Word...

Spillindustrien er og har vært den største pådriveren for at PC-er skal komme opp på ett nivå der man faktisk har overflødig kappasitet når man ikke driver med de tyngste oppgavene.

Nye spill krever for mye ja...

Ting som utviklere kunne gjort bedre:

-Mindre polygoner i modeller, men samtidig beholde det viktige.

-Bedre komprimering av texturer.

-Mindre overdrivelse av jalla-effekter.

Jeg kjøpte min pc i fjor og kjører fint nye spill, men crysis har jeg ikke prøvd og kommer ikke til å prøve..

Gameplay > Grafikk

Er grafikken bra, men gameplay dårlig går man lei.. Er det motsatt kan man spille i timesvis.. Møtes man en plass på midten er det goodie =)

Joda, men er nok ikke bare å kjøpe. Når man studerer har man som oftest ikke overflod av penger.

Tingen er jo nettopp det at vi beveger oss lenger og lenger vekk fra "valgalternativer for alle" og mer og mer mot hjernedøde, men pene generiske shooters. Det begynner f.eks å bli lenge siden det siste virkelig dype rollespillet til pc...

Det er fordi rollespill ikke egner seg online, og spill som ikke er online, blir drept av piratene.

Joda, men er nok ikke bare å kjøpe. Når man studerer har man som oftest ikke overflod av penger.

Det er vel bare å la være å drikke hver helg og hver onsdag det, så har man fort spart en del 1000 kr :)

Og du kan si at Valve har gjort så mye mer ut av de laveste grafikknivåene da? ;)

Det er vel forholdsvis få spill som legger noe særlig i de lavere grafikknivåene, og synes nesten alle spill ser like jævelige ut.

:whistle:

CS Source/HL2 ser jo nesten ut som Doom 1 på laveste grafikknivå. (bare for å sette det litt på kanten)

Det kommer naturligvis helt ann på hva man definerer som maks grafikk.

Er man litt stae så er det også et "krav" at man spiller i superhøye oppløsninger kombinert med enorme mengder Eye-candy i tillegg til Very High instillinger.

Selv ville jeg sagt at den nye standardoppløsningen kombinert med "standard" Eye-candy, kombinert med maks på grafikkalternativene er maks grafikk.

Ergo: 1680x1050, 2/4xAA, 8/16xAF, Very High, DX10.

Jeg kan nok også akseptere at også maks grafikk også gjelder i 0xAA...

Så kom igjen og forsvar deg! Det klarer du neppe :D

Mener å ha sett opp til flere tester der det har gått knirkefritt med 2x 8800 Ultra kort.

dessverre orker jeg ikke søke rundt på nettet etter det. Sett Oysfaerg på oppgaven eller no, han takler det nok.

Her skal man ikkje tro, her skal man vite! Tro kan man gjøre i kirka :p

Hva "god grafikk" faktisk er trur jeg er veldig opp til hver enkelt. For meg er god grafikk, funksjonell grafikk. Det betyr ikke nødvendigvis at en trenger de dyreste av HW, for spillet kan være godt uten at det ser virklighetstro ut.

Helhetsintrykket består av mer enn "filmgrafikk". Forøvrig trur jeg det ville vært grusomt å spille et spill som ser helt ekte ut. Wii er for.eks teknisk underlegen på mange fronter, men takket være en annen måte å lage spill på er den å foretrekke fremfor noen annen konsoll. Det beste ble vel sagt oppe her, enkelte ting ser jo i dag ut som det er pakket inn i plastikk, en kan av og til lure på om ikke utviklerne av spill kunne stilt seg spørsmålet "trenger vi virkelig dette her?" i stedet for å bare pøse på med teknisk dill dall som ingen bryr seg med mer enn de første gangene en spiller.

Spill skal jo tross alt være spill, ikke virklighetstro mordsimulatorer?

Hva "god grafikk" faktisk er trur jeg er veldig opp til hver enkelt. For meg er god grafikk, funksjonell grafikk. Det betyr ikke nødvendigvis at en trenger de dyreste av HW, for spillet kan være godt uten at det ser virklighetstro ut.

Forøvrig trur jeg det ville vært grusomt å spille et spill som ser helt ekte ut.

------------------------------------------------

Spill skal jo tross alt være spill, ikke virklighetstro mordsimulatorer?

Vel der er ihvertfall vi to helt forskjellige. Vil kanskje ikke si at det ville vært bra for folk å spille spill som ser helt ekte ut, fordi det finnes så mange syke folk i verden, men alikevel kan det umulig være kjedelig. For min del er det ingenting mindre jeg kan ønske av spillverdenen, enn at det ser ekte ut. Og selv om det ser helt ekte ut, betyr ikke at handlingen nødvendigvis trenger å være ekte. F.eks å få følsen av å være med i Ringens Herre ville vært helt utrolig fett. Sikler bare ved tanken.. :w00t:

Vel der er ihvertfall vi to helt forskjellige. Vil kanskje ikke si at det ville vært bra for folk å spille spill som ser helt ekte ut, fordi det finnes så mange syke folk i verden, men alikevel kan det umulig være kjedelig.

Så ett spill som ser 100% ekte ut er automatisk morsomt for deg?

Tja, jeg syns grafikken begynner å kreve uvanlig mye for minimale forbedringer. Bare se på DX10 vs DX9, det er minimale forskjellen i de fleste spill spør du meg, men det krever derimot skjermkort fra de nyere seriene. For ikke å nevne, første generasjons DX10 har sannsynligvis også dårlig ytelse i forhold til det de neste vil.

Men, ett morsomt spill med bra grafikk er utvilsomt bedre enn ett like morsomt spill med dårligere grafikk. Og da tenker jeg ikke teknisk sett, men hvordan det er med på å formidle stemmningen og settingen spillet foregår i.

Vel der er ihvertfall vi to helt forskjellige. Vil kanskje ikke si at det ville vært bra for folk å spille spill som ser helt ekte ut, fordi det finnes så mange syke folk i verden, men alikevel kan det umulig være kjedelig.

Så ett spill som ser 100% ekte ut er automatisk morsomt for deg?

Ikke automatisk, men som regel skal det mye til for at gameplayet er helt elendig også. Kan bare f.eks nevne Crysis, som av og til gir litt realitiske glimt. Kan ikke si hvor mange timer jeg har brukt på bare å studere og nyte graffikken av det spillet! Altså når jeg tenker realistisk graffikk, forbinder jeg det også med realistiske fysikk og realistiske reaksjoner/gameplay osv. Du kunne omtrent alt vært moro, nesten uannsett hvor man befinder seg, bare det er noe å gjøre..

Nye spill krever for mye ja...

Ting som utviklere kunne gjort bedre:

1. -Mindre polygoner i modeller, men samtidig beholde det viktige.

2. -Bedre komprimering av texturer.

3. -Mindre overdrivelse av jalla-effekter.

1. Ja, det er viktig, men så må man jo vite hvor man skal stoppe, og se på prioriteringene.

2. Ja helt klart, men det er vel enklere sagt enn gjort? Og desuten så er vel dette ikke hovedproblemet i crysis.

3. Ser gjerne at du utdyper denne litt...

Tja, jeg syns grafikken begynner å kreve uvanlig mye for minimale forbedringer. Bare se på DX10 vs DX9, det er minimale forskjellen i de fleste spill spør du meg, men det krever derimot skjermkort fra de nyere seriene. For ikke å nevne, første generasjons DX10 har sannsynligvis også dårlig ytelse i forhold til det de neste vil.

Spillene hadde nok sett ganske så dårlige ut om vi fortsatt satt med DX1.... Utviklingen leder ann, og for noen så går det for fort, mens andre mener det går for sakte. (at forskjellene ikke er store nok på DX10 og 9)

Ja!Gameplayet drukner i all grafikken. Crysis er egentlig "drit" kjedelig. Blir fort lei av å cloake, hoppe høyt og skyte soldater som kommer med de samme teite replikkene.

Vel da er det vel godt mulig ikke din type spill. Da gameplayet har fått mye skryt det også. Selv elsker jeg det, og kunne uten tvil ha kost meg med spillet på medium. Selv om det langt ifra blir det helt samme.

Meget enig. Synes både zelda twilight pricess og Crysis har flott grafikk, selv om det er på helt forskjellig måte. Ingen av de to nevnte spillene er det samme uten den særegne grafikken sin. :love:

Det de har til sammen er vel at jeg synes de begge er gode sekserkandidate.r (der 6 er best)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...