Gå til innhold

"Chemtrails" mysteriet oppklart i tysk fjernsyn


Kubin

Anbefalte innlegg

http://www.youtube.com/watch?v=MVc9GX5K_As ( 3 min )

 

Hm... Virker som "konspirasjonsteoretikerne" har hatt mye rett...

 

( Ikke de mest ekstreme da...)

 

### Mod. anm. ####

Tråden er nå ryddet for en rekke overtramp, og reaksjoner er utdelt. Det er sagt før, og det skal sies igjen: Klarer man ikke å argumentere mot sak, lar man vær å poste. Grensen er nådd for hva som tolreres av personangrep mv. i denne tråden. Et hvert overtramp vil medføre strenge reaksjoner.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, selve filmklippet var ikke så halvgærent men tekstinga var helt på jordet og forandret tonen radikalt fra en reportasje om et overraskende radarekko med sannsynlig* militær opprinnelse(bruk av chaff?) til det sedvanlige paranoid-hysteriske "myndighetene forgifter oss og bare jeg er smart nok til å se det"-våset. Også artig å legge merke til at ingen i kommentarfeltet til videoen påberoper seg gode nok tykskunnskaper til å gå god for oversettelsen.

 

Sjekker du wikipedia om chemtrails finner du denne søte kommentaren. "Auch Greenpeace und das Umweltbundesamt halten die Chemtrail-Theorie für unseriös."

http://de.wikipedia.org/wiki/Chemtrails

 

 

 

 

*Ingen fra bundeswehr bekreftet klippet men forsvaret pleirer jo ikke å ha helt kontroll på når de faktisk burde stå fram og fortelle om hva de driver med. Hemmelighold ligger i ryggmargen der...

Lenke til kommentar
Tja, selve filmklippet var ikke så halvgærent men tekstinga var helt på jordet og forandret tonen radikalt fra en reportasje om et overraskende radarekko med sannsynlig* militær opprinnelse(bruk av chaff?) til det sedvanlige paranoid-hysteriske "myndighetene forgifter oss og bare jeg er smart nok til å se det"-våset.

 

Huh? Nå må du nesten sitere hvor du fikk dette fra.

Lenke til kommentar
Tja, selve filmklippet var ikke så halvgærent men tekstinga var helt på jordet og forandret tonen radikalt fra en reportasje om et overraskende radarekko med sannsynlig* militær opprinnelse(bruk av chaff?) til det sedvanlige paranoid-hysteriske "myndighetene forgifter oss og bare jeg er smart nok til å se det"-våset.

 

Huh? Nå må du nesten sitere hvor du fikk dette fra.

Hvor jeg fikk det fra? Videoen du linket til selvfølgelig.

 

Det har seg nemlig sånn at jeg kan litt tysk og jeg fikk altså ikke den tyske talen til å passe helt med 'oversettelsen'.

 

 

 

Interressant nok finner jeg en del linker til dette innslaget, i forskjellige former og på forskjellige språk men ingen tyskspråklige sider. Det tar jeg som en bekreftelse på at ingen som kan tysk godt ville finne på å tolke dette innslaget som at chemtrails er 'bekreftet'.

 

 

Hvor god er tysken din?

Lenke til kommentar
Hvor jeg fikk det fra? Videoen du linket til selvfølgelig.

(...)

Hvor god er tysken din?

 

Du forsto visst ikke hva jeg ba om. Jeg forstår engelsk. Og jeg lurer på om du kan sitere hvor i den engelske tekstingen du finner noe om at "myndighetene forgifter oss og bare jeg er smart nok til å se det".

Lenke til kommentar

Det var noen ting som ikke helt stemte med oversettelsen.

Uten å bruke alt for mye tid på dette ...

"The registers report of chemtrails at low altitudes"

Nevnes ikke i videoen og det som ikke er tatt med i oversettelsen er at disse "skyene" lurer radaren for å så kamuflere jagerflyene.

 

"We can state with a 97% certainty..."

Han sier faktisk 99,9% :p

 

"The military heads claim that the substances used are not harmful."

... og at det er ingen som vet om det er skadelig eller ikke.

 

"Yet the story continues: in the following three weeks the instruments register other activites og suspicious aircrafts..."

Det som blir sagt i videoen er at nye øvelser allerede er i gang og at Bundeswehr for første gang har gitt beskjed/advarsel til meteorologene om at de må se etter forfalskede radarbilder i de neste tre ukene...

 

"From our observations we can conclude that they fly over the regions..."

Det han sier er at prognosen viser at det ersyd-vest vind og den blåser/tar med seg denne skyen i områdene Bielefeld, Ruhr osv helt opp til Hamburg.

 

Selve videoen viser bare at militæret driver med øvelser som etterlater seg spor i form av skyer og blir spredd over store områder og man vet ikke om dette er farlig eller ikke, mens jeg har følelsen av at oversettelsen har en undertone om at "militær/regjering skjuler noe" og bevisst driver med manipulasjon av værkart.

Lenke til kommentar
Nevnes ikke i videoen og det som ikke er tatt med i oversettelsen er at disse "skyene" lurer radaren for å så kamuflere jagerflyene.

 

Er ikke det i oversettelsen? Men det fikk jeg jo med meg. Jeg kan nok mer tysk enn jeg tror. :)

 

OK. Takk for saklig gjennomgang.

 

Ta gjerne en titt på tråden min om HAARP. Det er virkelig ting her som må få en til å sperre øynene opp.

 

Hvis noen har tolket det slik at jeg mener at dette er gjordt for å skade mennesker, så tar de feil.

Men som det blir sagt her, og på CBS klippet, om det kan være skadelig, det er det ikke så rett fram å avfeie.

Lenke til kommentar
Hvor jeg fikk det fra? Videoen du linket til selvfølgelig.

(...)

Hvor god er tysken din?

 

Du forsto visst ikke hva jeg ba om. Jeg forstår engelsk. Og jeg lurer på om du kan sitere hvor i den engelske tekstingen du finner noe om at "myndighetene forgifter oss og bare jeg er smart nok til å se det".

Den kommentaren får stå for min egen regning. Jeg lot meg dessverre rive med av tonen i oversettelsen og tenkte ikke på at det kunne se ut som jeg hadde hentet den ut fra teksten. Det var ment som min egen observasjon på at jo mer en konspirasjonsteori avviker fra den 'offisielle' versjonen, jo mer sannsynlig er det at teoretikeren møter skeptikere med nettopp "bare jeg er smart nok til å se det"-holdningen.

 

 

 

Dette tv-innslaget godt vært sendt på schrödingers katt: Luftforsvaret er ute og øver men glemmer å fortelle meteorologene at de skal slippe chaff så meteorologene ser plutselig en rar ny sky på sine radarskjermer. Mysteriet blir oppklart og forsvaret lover å si fra neste gang, mens en representant for de grønne er bekymret for hva chaff egentlig er laget av. Artig historie men å kalle det 'clandestine operation' er ganske drøyt.

 

Chaff er forøvrig små metallbiter kampfly slipper ut for å forstyrre fiendtlig radar. Fikk det beskrevet som 'små biter med sølvpapir' da jeg avtjente førsteganstjenesten i et luftvernbatteri. De skal være så små og lette at det tar timesvis før de lander.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Denne var interessant :

 

http://www.guardian.co.uk/Archive/Article/...4398507,00.html

 

"Much of Britain was exposed to bacteria sprayed in secret trials

 

Sunday April 21, 2002

 

The Ministry of Defence turned large parts of the country into a giant laboratory to conduct a series of secret germ warfare tests on the public.

 

A government report just released provides for the first time a comprehensive official history of Britain's biological weapons trials between 1940 and 1979.

 

Many of these tests involved releasing potentially dangerous chemicals and micro-organisms over vast swaths of the population without the public being told.

 

While details of some secret trials have emerged in recent years, the 60-page report reveals new information about more than 100 covert experiments.

 

The report reveals that military personnel were briefed to tell any 'inquisitive inquirer' the trials were part of research projects into weather and air pollution.

 

The tests, carried out by government scientists at Porton Down, were designed to help the MoD assess Britain's vulnerability if the Russians were to have released clouds of deadly germs over the country.

 

In most cases, the trials did not use biological weapons but alternatives which scientists believed would mimic germ warfare and which the MoD claimed were harmless. But families in certain areas of the country who have children with birth defects are demanding a public inquiry.

 

One chapter of the report, 'The Fluorescent Particle Trials', reveals how between 1955 and 1963 planes flew from north-east England to the tip of Cornwall along the south and west coasts, dropping huge amounts of zinc cadmium sulphide on the population. The chemical drifted miles inland, its fluorescence allowing the spread to be monitored. In another trial using zinc cadmium sulphide, a generator was towed along a road near Frome in Somerset where it spewed the chemical for an hour."

Lenke til kommentar
Slike har jeg faktisk sett over Norge. Akkurat der jeg bor nå ligger rett under ei passasjerrute, men der jeg bodde før (Nordmøre) har jeg sett det flere ganger. Og der går det ingen fly utover mot havet.

De jeg så lignet på dette her:

 

Det er kondensstriper etter atlantiske overflyvninger. Ser de ganske ofte her på Sunnmøre (ikke så langt fra Nordmøre).

Lenke til kommentar
Slike har jeg faktisk sett over Norge. Akkurat der jeg bor nå ligger rett under ei passasjerrute, men der jeg bodde før (Nordmøre) har jeg sett det flere ganger. Og der går det ingen fly utover mot havet.

De jeg så lignet på dette her:

 

Det er kondensstriper etter atlantiske overflyvninger. Ser de ganske ofte her på Sunnmøre (ikke så langt fra Nordmøre).

 

OH, sånn btw:

Jeg så en gruppe skyer som så ut som "LOL" her i forrigårs. Jeg tror Gud prøver å vise meg at han fins! :D

Lenke til kommentar

Til de av dere som syns dette temaet er latterlig, ikke kast bort tiden min :)

 

Til dere med øyne i behold; ta bilder eller film å dokumenter observasjoner - prøv å anslå høyden de sprayer fra, ta kontakt med lokale værstasjoner og spør om data fra ballongslipp, kondenstriper kan dannes om temperaturen er lavere enn -50 eller luftfuktigheten er under 70%. Dersom de ikke stemmer med observasjonen kan du være inne på noe interessant.

 

Jeg observerte nettopp en tykk stripe i lav høyde over trondheim nå kl 05:20 og da hadde den allerede begynt å utvide seg litt, regner med at det ble sprayet mye tidligere i natt, nå en time etterpå er det dannet en tykk tåke smog over hele himmelen der det ble sprayet!

 

les på denne bloggen om dere vil ha ytterligere informasjon:

 

sirlancelot.weblogg.no

Endret av sirlancelot
Lenke til kommentar
Til de av dere som syns dette temaet er latterlig, ikke kast bort tiden min :)

 

Ikke kast bort din egen verdifulle tid på konspirasjonsteorier. Glimtet litt innom bloggen din, og du framstår som særdeles paranoid.

 

Er vel ikke så rart du avfeier alt annet enn din egen "sannhet" i den først setningen din.

Lenke til kommentar
Til de av dere som syns dette temaet er latterlig, ikke kast bort tiden min :)

 

Ikke kast bort din egen verdifulle tid på konspirasjonsteorier. Glimtet litt innom bloggen din, og du framstår som særdeles paranoid.

 

Er vel ikke så rart du avfeier alt annet enn din egen "sannhet" i den først setningen din.

 

Til din opplysning kan jeg informere deg om at det ikke finnes en paranoid tanke i hodet mitt.

Lenke til kommentar
Foreslår at sirlancelot tar en titt på disse linkene for sin egen psykiske helses del.

Jeg ble skremt som faen av dette når jeg var mindre, mens hvis man ser

på fakta finnes det mye bedre måter å overvåke oss på. Enn å spraye barium

og andre giftige grunnstoffer på oss. :)

 

På sporet av chemtrails-konspirasjonen

 

Det er ikke lett å konfrontere disse spørsmålene og man må være psykiskstabil! Det er et hav av desinformasjon på internet, men dine egne øyne kan du stole på, leser du "konspirasjonsteorier" som gjør deg redd er du som regel inne på informasjon som er skapt nettopp med den hensikten. Se på himmelen selv å dokumenter, jeg kommer til å arbeide for å opprette et forum for nettopp det her til lands hvor vi kan se på metrologiske fakta sammen med bilder og filmer fra publikum for å luke ut det som høyst sannsynlig er kondenstriper.

 

I dag var det knall blå himmel når jeg observerte stripen, en time etterpå var den oppløst i en lysegrå tåke som dekte himmelen, nå begynner det å bli blått igjen. Skal legge ut bildene på youtube etterhvert.

 

Det handler ikke om å overvåke, men å behandle dyreflokken.

Endret av sirlancelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...