Gå til innhold

Hadde du solgt øl til denne berta?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo bare tåpelig. De som sitter i kassa gidder jo ikke sjekke hver eneste en vanligvis. Og hun så faktisk ut som hun var minst 18.

 

Men det er flere i klassen min som har fått kjøpt alkohol i butikken som ser ut som de er mye yngre enn hun, dvs så gamle de er, 14. Er ikke noe problem hvis du går til riktig kasse i riktig butikk på riktig tid av døgnet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Hvis "samfunnet" gjør det for vanskelig for ungdom å få tak i øl, er det vel fare for at mange prøver narkotiske stoffer i stedet, som de uten problem kan få tak i.

 

Kanskje på tide å senke aldersgrensa på øl & vin til 15 år? :hmm:

Vil nå tro at terskelen for å teste narkotiske stoffer for de aller, aller fleste er langt høyere enn terskelen for å late som man er 18 i kassakøen.

 

Er da jevnt over for en liberal rusmiddelpolitikk, men man kommer ikke unna det faktum at folk flest, og i særlig grad femtenåringer, er idioter.

Lenke til kommentar
Nei. Mindreårige har lov å kjøpe alkohol, men det er ikke lov å selge til dem.

Ja, og det mener jeg er feil.

Så kjøpere under 18 år skal straffes om de kjøper, uten at det får noen følger for butikkene? Eller skal det være straff for begge parter?

 

Hvis "samfunnet" gjør det for vanskelig for ungdom å få tak i øl, er det vel fare for at mange prøver narkotiske stoffer i stedet, som de uten problem kan få tak i.

 

Kanskje på tide å senke aldersgrensa på øl & vin til 15 år? :hmm:

Jo lettere noe er å få tak i, jo mer blir det (mis)brukt. Narkotika er jo forbudt i Norge, og om man blir tatt for å være i besittelse av det, er det rimelig strenge straffer. Tror dessuten flerparten av ungdommen i Norge har mer vett til at de begynner med narkotika.

Lenke til kommentar
Kanskje på tide å senke aldersgrensa på øl & vin til 15 år? :hmm:
Nei, uff. Jeg kjenner mange under 18 som har et jævlig dårlig forhold til alkohol, og å senke aldersgrensa faktisk ville gjort dem til alkoholikere.

 

Dette er kanskje et litt lokalt fenomen (selv om jeg tviler), men mener at folk ikke bør få kjøpe alkohol før de forholdsvis voksne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...