Gå til innhold

Overhypa Crysis selger dårlig iflg butikker.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Tror mye av skylden er at folk flest vet at Crysis krever rimelig heftig hardware for å kjøres med eyecandy på. Så folk styrer rettogslett unna...ingen liker å sitte å spille med lav grafikk setting.

Jeg har en rimelig værsting masking og med alt på max i dx10 så ligger jeg på ca gjennomsnit 35fps....alt for dårlig til et slik spill. Endte med at jeg ikke gidder å kjøpe det..venter å ser om det kommer til konsoll i fremtiden.

Noe det helt sikkert gjør når dem har melket pc markedet ferdig.

Du skal holde kjeft du ^^

Får du 35 fps gjennomsnitt har du det ganske så bra i Crysis, og om du faktisk får ALT på max i 1600x1200 (eller lignende) skal du være ganske happy.

(Og har du lastet det ned slik du indikerer her, OG får spillt det slik du sier, bør du faen meg kjøpe det og! Støtt CryTek folkens!! De er noen av de mer innovative i bransjen, og de er forbanna flinke på det de gjør!)

Crysis er ett NESTEGENERASJONSSPILL! Det skal vare en del år, komme mange bra mods, og personlig er MP delen ett av de store høydepunktene for meg. Folk må slutte og klage så forbanna jævlig mye. De "fleste" bra spillene som blir utgitt er harde på maskinvare, om det ser så pent ut som det Crysis faktisk gjør. Noen som husker Oblivion...? Pent som fy var det, men mange fikk nesten ikke kjørt det, inkludert meg selv.

Slik har det alltid vært og slik kommer det alltid til og være. SLUTT OG KLAG!

Blir litt offtopic, men faen heller folkens.... Men jeg kan love dere at Crysis kommer til og bli en stor MP konkurent til mange av dagens "store" titler. Spes når mods kommer.

Endret av LuvMachine
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Har kjøpt dette spillet den dagen det kom ut. Har spilt det ca 30 min eg gidder rett å slett ikke syns det er litt kjedelig. Grafikken er jo fin å alt det der,men irittere meg så wildt at du kan tømme et helt magasin på en korianer men han dør ikke. Føles så urealstisk når du skyter mot fiendene men syns mp i crysis var bra

Er en fordel skyte dem i hodet................ Koreanerne løper vel rundt med Dragon Skin Armour eller no sånt da vettu...

http://www.youtube.com/watch?v=KS0pSwdQfbY

Endret av LuvMachine
Skrevet
Tror mye av skylden er at folk flest vet at Crysis krever rimelig heftig hardware for å kjøres med eyecandy på. Så folk styrer rettogslett unna...ingen liker å sitte å spille med lav grafikk setting.

Jeg har en rimelig værsting masking og med alt på max i dx10 så ligger jeg på ca gjennomsnit 35fps....alt for dårlig til et slik spill. Endte med at jeg ikke gidder å kjøpe det..venter å ser om det kommer til konsoll i fremtiden.

Noe det helt sikkert gjør når dem har melket pc markedet ferdig.

Du skal holde kjeft du ^^

Får du 35 fps gjennomsnitt har du det ganske så bra i Crysis, og om du faktisk får ALT på max i 1600x1200 (eller lignende) skal du være ganske happy.

(Og har du lastet det ned slik du indikerer her, OG får spillt det slik du sier, bør du faen meg kjøpe det og! Støtt CryTek folkens!! De er noen av de mer innovative i bransjen, og de er forbanna flinke på det de gjør!)

Crysis er ett NESTEGENERASJONSSPILL! Det skal vare en del år, komme mange bra mods, og personlig er MP delen ett av de store høydepunktene for meg. Folk må slutte og klage så forbanna jævlig mye. De "fleste" bra spillene som blir utgitt er harde på maskinvare, om det ser så pent ut som det Crysis faktisk gjør. Noen som husker Oblivion...? Pent som fy var det, men mange fikk nesten ikke kjørt det, inkludert meg selv.

Slik har det alltid vært og slik kommer det alltid til og være. SLUTT OG KLAG!

Blir litt offtopic, men faen heller folkens.... Men jeg kan love dere at Crysis kommer til og bli en stor MP konkurent til mange av dagens "store" titler. Spes når mods kommer.

Som du sier, alle spill har sine skjønnhetsfeil i starten av. Ingen spill er perfekte!

Men når det kommer patcher og diverse vil dette bli bedre, både på masinvare og spillegleden.

Jeg er ikke av dem som får spilt Crysis på fult, men jeg klager ikke for Crysis leverer det jeg forventet. Jeg har fulgt med på crytek siden jeg først så spillet.

Salget går ikke så bra. Dette er selvfølgelig trist, men det vil nok øke når PC standaren blir høyere med tiden.

Åssen kjører du Crysis LuvMachine?

Jeg 1680x1050 med alt på Medium uten AA. Men har lest flere steder at det er folk som kjører det på high helt glatt med samme grafikkort. Ligger på ca. 22-35/40 FPS i gjennomsnitt

Skrevet
Crysis er rettet mot hardcore gamere og ikke mot vanlig pc folk. Har snakket med folk som jobber i EA som sa det til meg.

Hahahahahahahahaha.

Om ikke det var en spøk, så tenk skikkelig godt over den posten en gang til.

Skrevet (endret)
Crysis er rettet mot hardcore gamere og ikke mot vanlig pc folk. Har snakket med folk som jobber i EA som sa det til meg.

Rart at de fleste hardcore gamere også er misfornøyd med spillet da. Hardcore spillere er jo generelt sett mer kresen enn den vanlige bruker, betaler selvsagt for det ved top notch hardware. Men de forventer jo eyecandy, høy framerate og AA og det ene og det andre. Og her hjelper det jo lite med quadcore og 2 stykk 8800 SLI, det er fortsatt for dårlig ytelse for en hardcore gamer som har betalt for alt dette :p

Tror forresten mods vil få det vanskelig i crysis. God editor er en ting, men det skal mer til for å lage noe jeg ville kalle en mod. Lage egne modeller og teksturer vil ta ganske lang tid for hobby programmerere siden grafikken i resten av spillet holder ett ganske høyt nivå og hjemmelagde mods sin grafikk kan/vil mest sannsynligvis stikke ut ganske horribelt.

At det er nestegenerasjon er ingen unnskylding for å kjøre som bil med firkantede hjul. Hva er poenget med å lansere noe for neste generasjonen, denne generasjonen? Når neste generasjon kommer, vil Crysis være foreldet. Og, heh, støtte crytek? Ikke jeg, de lager greie tech demoer for grafikkmotorene deres, men spill? Nja, generiske skytere med større enn gjennomsnittlig områder.

Endret av Ghaundan
Skrevet

Hehehe, jeg kjører Crysis på langt nær slik jeg skulle ønsket, i likhet med de fleste^^

1600x1200 (native res...) med egne diverse instillinger (køddet mye med cvars) uten AA - AF, så jeg får tilnærmet DX10 kvalitet, om ikke bedre. FPS messig er det ikke stort og skryte av, ligger på alt i fra 10-40fps. Irriterende...? Ja, men jeg overlever, og jeg kommer til og ha det drittfett atter engang når jeg får meg ett nytt grafikk kort som takler det bedre, eller de fikser no patcher etc. XD

Uansett, jeg forhåndsbestillte Crysis Special Ed for ett års tid siden eller no, og jeg er absolutt fornøyd med spillet, dog det har sine skjønnhetsfeil og bugs her og der. (VTOL anyone..... HATET den sekvensen, makan til irritasjonsmoment er det lenge siden jeg har hatt.)

Men, jeg elsker spillet! Og den dag Mechwarriors og Forgotten Hope blir ferdigstillte modder kommer jeg til og elske det enda høyere!

Skrevet
Rart at de fleste hardcore gamere også er misfornøyd med spillet da. Hardcore spillere er jo generelt sett mer kresen enn den vanlige bruker

Hardcore gamers er gjerne de som godtar at spill har en del bugs. Casual gamers som kommer over et spill fult av bugs legger det bare på hylla.

Når det kommer til Crysis så har jeg ikke prøvd det selv. Og tror ikke at jeg kommer til å prøve det heller. Gidder ikke spille et spill kun for å se på fin grafikk. Og hvis det er som i far cry at aliens ødelegger spillet halvveis så er ikke veldig positivt for min del hvertfall.

Skrevet

Rart at de fleste hardcore gamere også er misfornøyd med spillet da. Hardcore spillere er jo generelt sett mer kresen enn den vanlige bruker, betaler selvsagt for det ved top notch hardware. Men de forventer jo eyecandy, høy framerate og AA og det ene og det andre. Og her hjelper det jo lite med quadcore og 2 stykk 8800 SLI, det er fortsatt for dårlig ytelse for en hardcore gamer som har betalt for alt dette :p

Tror forresten mods vil få det vanskelig i crysis. God editor er en ting, men det skal mer til for å lage noe jeg ville kalle en mod. Lage egne modeller og teksturer vil ta ganske lang tid for hobby programmerere siden grafikken i resten av spillet holder ett ganske høyt nivå og hjemmelagde mods sin grafikk kan/vil mest sannsynligvis stikke ut ganske horribelt.

At det er nestegenerasjon er ingen unnskylding for å kjøre som bil med firkantede hjul. Hva er poenget med å lansere noe for neste generasjonen, denne generasjonen? Når neste generasjon kommer, vil Crysis være foreldet. Og, heh, støtte crytek? Ikke jeg, de lager greie tech demoer for grafikkmotorene deres, men spill? Nja, generiske skytere med større enn gjennomsnittlig områder.

Hardcore gamere misfornøyd? Alle jeg har snakket med DIGGER spillet og har ikke hatt ett ondt ord og si. Bortsett fra at det krever forbanna mye da. Er selv en slik ens "hardcore gamer" og har en del "hardcore gamer" venner. Og lage mods til Crysis er på langt nær så vanskelig som du vil ha det til her. De har en genial editor, og mange teams er allerede i god gang med sine mods til Cry. Vanskeligere lage mods til BF2, for si det slik...

Og ang ytelse så har selv Crytek innrømmet at det skal mye til for kjøre det perfekt. Men hadde jeg vært Cervat Yerly og CryTek hadde jeg gjort akkurat det samme. Er en grafikkhore, og vil ha mer av allt, og er lei av den standard grafikken til de fleste spill. De skal ha for at de har baller store nok til og gjøre akkurat dette IMO. Det kommer også til og bli penere i fremtid, da det er bygget inn rom for utvidelse av dette i nær fremtid.

Generisk skyter? Kan hende det, men personlig elsker jeg det.

Skrevet (endret)
Rart at de fleste hardcore gamere også er misfornøyd med spillet da. Hardcore spillere er jo generelt sett mer kresen enn den vanlige bruker

Hardcore gamers er gjerne de som godtar at spill har en del bugs. Casual gamers som kommer over et spill fult av bugs legger det bare på hylla.

Når det kommer til Crysis så har jeg ikke prøvd det selv. Og tror ikke at jeg kommer til å prøve det heller. Gidder ikke spille et spill kun for å se på fin grafikk. Og hvis det er som i far cry at aliens ødelegger spillet halvveis så er ikke veldig positivt for min del hvertfall.

Selv er jeg casual, i alle fall ifølge til de få hardcore folkene jeg kjenner. Jeg godtar bugs, noen større, noen mindre. Så lenge de ikke legger seg over meg og tar kveler tak...spiller tross alt upatchet The Witcher, som mange mer eller mindre kaller en spillbar bug.

Godtar bugs, greit nok. Hva med lav/ustabil framerate? Spille på laveste grafikk setting om høyere gir fordeler av ett eller annet slag?

Luvmachine, for min del, vel og merke ;) Er jo bra at noen liker det.

Endret av Ghaundan
Skrevet

Ghaundan, angående causal/hardcore, hvor mye vil du si at du spiller hver dag ? Hvis du spiller mye mer enn en halvtime hver dag og gjerne sitter noen timer i strekk går du nok for en hardcore.

Det å tweake spillet er ikke noe en causual tenker noe på. H*n ønsker å sette i DVD-en, enkel installasjon, deretter kunne spille uten å gjøre noe mer. Og vil tro hverken casual eller hardcore har så veldig lyst til så spille et spill hvis det hakker og ser jævlig ut. Men igjen en hardcore gamer har høyere toleranse for at ting må fikses og at det muligens ikke går 100% hele tiden.

Skrevet (endret)

Selv er jeg casual, i alle fall ifølge til de få hardcore folkene jeg kjenner. Jeg godtar bugs, noen større, noen mindre. Så lenge de ikke legger seg over meg og tar kveler tak...spiller tross alt upatchet The Witcher, som mange mer eller mindre kaller en spillbar bug.

Godtar bugs, greit nok. Hva med lav/ustabil framerate? Spille på laveste grafikk setting om høyere gir fordeler av ett eller annet slag?

Luvmachine, for min del, vel og merke ;) Er jo bra at noen liker det.

Hehe^^

Bugs er no herk, spess teksturer som flyr rundt. Men det kan jeg leve med, det blir fikset etterhvert. Lav og ustabil fps er værre, men jeg er av den merkelige typen som heller spiller med litt lagg enn gå ned på grafikk ;P Som sagt, grafikkhore. Dog en fet story og spillbarhet er første pri. Crysis har kansje ikke den beste storyen, men jeg har spillt mye som er meget værre, og jeg syntes spillbarheten er extremt bra.

(ps: The Witcher verdt penga in your opinion eller...? Bedre/mer gøy en f.eks Oblivion, Gothic?)

Endret av LuvMachine
Skrevet

The Witcher er en av de beste RPG opplevelsene jeg har hatt og er ett langt skritt vekk fra det som plager så og si alle RPG'er, nemlig disney slem/snill kategorisering. Kampene er grei, spiller på hard og noen er forbasket irirterende til tider. Derimot er de moralske valgene svært realistisk og det er sjeldent/aldri lett å vite hvilken side man skal støtte. Det er ingen skinnende ridder i rustning som står får fred, orden og rettferd som trenger hjelp mot enn ond trollmann som så og si pisser flytende ondskap.

Det er litt lang loadetid, men det skal vistnok bli fikset i 1.2.

Skrevet

Jeg tror Crysis lider av et merkelig fenomen. Det er/var så hypet at folk har liksom bestemt seg på forhånd at "crysis er et hypet spill som skuffer når det kommer", noe det ikke gjør. Folk har blitt så vant til spill som har blitt overhypet og som ikke leverer det de lovet, at de på forhånd antar at dette skjer med crysis også.

Faktum er at Crysis har Metascore på hele 92%. Roset av de aller fleste spillmagasin. Det har en grafikk som uten tvil vil sette standaren for lang tid fremover. Grafikken har og selvsagt mye og si for helheten av dette spillopplevelsen. Ellers er spillet noe linjert og gameplaymessig, ingen revolusjon, men leverer god underholdning i en fantastisk verden.

Skrevet

Er fornøyd med Crysis jeg, har ikke kommet helt gjennom enda, men har kommet til siste halvdel. Denne delen lagget som bare rakkern, men vet ikke om det var pga jeg hadde holdt på en stund eller om den delen er mer krevende for PC-en. Uansett så koser jeg meg med spillet (når det er spillbart:p) og er fornøyd med kjøpet. Har ikke prøvd mp delen enda, men det blir sikkert bra.

Jeg syns det er litt synd at alle trekker så ned på Crysis. I følge den lista var det det mest solgte spillet til PC, noe som er ganske bra, ettersom konsollspill selger en god del mer pga piratkopiering.

Crysis er kanskje ett standard skytespill, men det har alikevel flere kvaliteter som gjør at det skiller seg positivt ut fra mengden, imo.

Skrevet

Hva er hardcore gamere? De med en god datamaskin for å kjøre Crysis? Bortsett fra det så er det et helt vanlig casual fps spill som alle andre.

Tror nok folk laster ned Crysis, da det er et SP spill hovedsaklig, så folk vil finne ut om det er noe stilig. Jeg spilte det, ble lei, slettet det...

Skrevet
Er fornøyd med Crysis jeg, har ikke kommet helt gjennom enda, men har kommet til siste halvdel. Denne delen lagget som bare rakkern, men vet ikke om det var pga jeg hadde holdt på en stund eller om den delen er mer krevende for PC-en. Uansett så koser jeg meg med spillet (når det er spillbart:p) og er fornøyd med kjøpet. Har ikke prøvd mp delen enda, men det blir sikkert bra.

Jeg syns det er litt synd at alle trekker så ned på Crysis. I følge den lista var det det mest solgte spillet til PC, noe som er ganske bra, ettersom konsollspill selger en god del mer pga piratkopiering.

Crysis er kanskje ett standard skytespill, men det har alikevel flere kvaliteter som gjør at det skiller seg positivt ut fra mengden, imo.

Godt og se det er fler av oss ;D (alien delen, right? samme her..)

Skrevet

Jeg hadde mye moro med Crysis, og da rulleteksten kom ville jeg helst spille videre. Blir nok til at jeg kjøper oppfølgeren uten problemer. Dessuten må folk være *litt* mer tilgivende og ikke totalslakte et spill som ikke har fått sin første patch ennå. :)

Skrevet

kharan, når du kjøper et spill burde det være mulig å spille det uten å patche det først. Så det at det ikke har fått sin første patch enda er likegyldig.

Skrevet
Jeg hadde mye moro med Crysis, og da rulleteksten kom ville jeg helst spille videre. Blir nok til at jeg kjøper oppfølgeren uten problemer. Dessuten må folk være *litt* mer tilgivende og ikke totalslakte et spill som ikke har fått sin første patch ennå. :)

Ja! Vær så snill og gi oss flere uferdige spill! Det er ingenting jeg setter mer pris på enn at maskinen henger, savegames forsvinner og alt annet dill går til helvete! Er vel ingen av oss som er dumme nok til å forvente ett FERDIG spill ved release?

Blir jo som å banne i kirka!

Skrevet

Ja! Vær så snill og gi oss flere uferdige spill! Det er ingenting jeg setter mer pris på enn at maskinen henger, savegames forsvinner og alt annet dill går til helvete! Er vel ingen av oss som er dumme nok til å forvente ett FERDIG spill ved release?

Blir jo som å banne i kirka!

Ingen spill virker 100% på absolutt alle PC'r... At DU har problemer, betyr ikke at spillet er uferdig...

Har ikke hatt noen av probs du snakker om her..

BF2 var uferdig da det ble sluppet. BF2 er fortsatt uferdig IMO, men Project Reality har gått over med strykejern og fikset det meste der syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...