Gå til innhold

Dell`s nye 24" lcd 2408WFP lansert i Usa


Bond33

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på det som står nederst i denne artikkelen/testen: http://www.tftcentral.co.uk/articles/dell_2408wfp.htm

 

 

30/4/08 - A Dell representative has recently hinted on the Dell US support forums, that the A01 revision of the 2408WFP monitor would hopefully be available soon.

Vet noen om denne versjonen er den som selges i på dell.no nå?

det er forresten tilbud på den igjen..

Lenke til kommentar

Hvis noen får levert A01 hadde det vært veldig ok hvis det ble postet her. Pass på at det kan være du får en A01 selv om det står A00 på kassa. Sjekk om sharpness justeringen går i step på 10 eller 25. Er den på 10 er det visstnok en A01.

Lenke til kommentar

medi8or:

 

Ut av boksen var ikke ting helt optimalt. Har ikke får tuna skikkelig enda, så jeg skal ikke trekke noen konklusjon. Tror derimot at med god kalibrering kan bildet bli bra. Spørs likevel om den duger til mitt bruk. Det jeg sliter med foreløpig er input lag og vanskeligheter med å få satt sharpness til ønsket posisjon. Dessuten er det et par-tre pikselfeil på den, men det kan jo skje med hvilket som helst panel.

Lenke til kommentar
Har ikke Dell nulltoleranse for pikselfeil?
Skulle spørre om det samme, men ser det står "null lyse piksler", noe som vel betyr at garantien ikke gjelder døde (svarte) piksler?

 

Uansett kan vel skjermen byttes hvis man ikke får stilt den inn på noe brukbar måte. Eller ta i bruk angrefristen.

Lenke til kommentar

Har hørt at denne skjermen har en del problemer med input lag. Vil dette bli fikset ved å skifte over til "game mode"? Denne skjermen er så godt som bestillt hvis ja :p

 

CNET.com skrev:

 

......There are also six included preset modes for activities such as playing games, watching movies, and graphics work that affect color temperature, contrast, and brightness.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min skjerm byttet inn pga feilene beskrevet i min post over. Meget rask og effektiv service fra Dell support! Beklageligvis har ikke det hjulpet meg med inputlag eller sharpnesskalibrering. Jeg fikk forresten A00 som erstatter. Men etter min siste erfaring med Dell support tror og håper jeg at dette skal ordne seg også. Litt urolig av å høre at det er inputlag issues også med A01, men det spørs jo hvem man hører på. Dette panelet er jo uansett ikke det man kjøper hvis man vil ha det raskeste i verden... Men det bør jo funke :)

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en 24" skjerm som det her på jobben nå. Men det virker alltid som det er så jævlig mye kødd med disse Dell skjermene. Har sikkert noe med at det er så mange brukere og, men det ringer liksom en bjelle når hver skjerm får et tosifret antall sider med poster i egen tråd.

 

Anbefales denne skjermen i det hele tatt, eller finnes det andre 24" som er et tryggere kjøp?

 

Og hvordan er det med disse nye A01 revisjonene - går det greit å bestille spesifikt når de får de inn på Dell.no, eller har de ikke kapasitet til dette?

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
Jeg sitter å tenker på å kjøpe meg denne skjermen. Er den bra til sånn som gaming(ghosting etc.) og hvor mye vil input laggen ha å si for en som spiller mye?

 

Inputlag vil ha mye å si dersom du spiller online fps. For andre spill kanskje ikke så mye.

 

 

Anbefales denne skjermen i det hele tatt, eller finnes det andre 24" som er et tryggere kjøp?

 

Og hvordan er det med disse nye A01 revisjonene - går det greit å bestille spesifikt når de får de inn på Dell.no, eller har de ikke kapasitet til dette?

 

Vil anbefale skjermen for vanlig bruk. Ser i allefall A01 vil fikse noen irriterende mangler. Er du en seriøs online-fps-gamer er det kanskje dessverre ikke det riktige valget.

 

Tror ikke du vil kunne velge A01 hos Dell.no, men etterhvert vil vel A00 være faset ut.

Endret av R-B
Lenke til kommentar

Er ikke veldig imponert av det jeg har sett av a01. Litt bedre input lag, og sharpness kan stilles i steg på 10 i stedet for 25. That's it, ikke sant?

Hvorfor ikke sharpness i steg på 1, og hvorfor blir det i det hele tatt brukt sharpnessfilter på digitalt signal og native oppløsningen? :hmm:

Lenke til kommentar
Er ikke veldig imponert av det jeg har sett av a01. Litt bedre input lag, og sharpness kan stilles i steg på 10 i stedet for 25. That's it, ikke sant?

Hvorfor ikke sharpness i steg på 1, og hvorfor blir det i det hele tatt brukt sharpnessfilter på digitalt signal og native oppløsningen? :hmm:

 

Men er ikke uansett denne skjermen god i forhold til prisen? Jeg tror egentlig det. Men siden den er såpass "billig" er det mange som vurderer den. Også blandt ganske så kresne brukere. Derfor får den også ganske mye pes. De to tingene du peker på (inputlag og sharpness instillingene) er jo de viktigste ankepunktene på skjermen. Hvis A01 fikser begge deler er jo ting bra. Har du forresten link til steder hvor de har testet A01 for inputlag opp mot CRT og A00?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...