Gå til innhold

Dell`s nye 24" lcd 2408WFP lansert i Usa


Bond33

Anbefalte innlegg

Da er Dell 2408WFP lansert på de Norske Dell sidene og det ble med S-IPS panel. Bestilt et eksemplar omgående. Pris 6,837.50 kr

 

Kjære Bond33.

Håper virkelig du får denne skjermen levert så fort som Dell overhodet klarer, og at du kommer med en tilbakemelding rett etter og fort som fy (gjerne objektiv, men også av typen "look at my new gadget, it is the coolest in the world - ever!"). Om denne skjermen har et brukandes bildepanel i tillegg til alle fine inputs etc. blir det nok ny skjerm på meg.

 

Mvh

vell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet følgende kan virke litt "det ene følger det andre" (mamma kan ikke fly, en sten kan ikke fly, mamma er en sten)

 

MEN; nå er det både rykter fra nett og at 2408 og 3008 skal ha S-IPS panel, men nå står det svart på hvitt i HW.no testen at 3008 har S-IPS panelet, noe som kan styrke teorien om at 24" også har S-IPS, da begge har -08 i navnet. Vet det er litt far-fetch, men tror det er lov å være forventningsfull og positiv også i år 2008 :)

 

Vi har både 248W, 2407 og dens forgjengere på jobben, og hvis 2408 er enda bedre enn 2407, og raskere responstid, så tror jeg dette kan være en vinner :)

 

mvh

Lenke til kommentar

Jeg har forsatt god tid på gjerdet før jeg får råd til ny skjerm, men jeg har bestemmt meg for en skikkelig skjerm denne gang.

Kan man sjekke selv hvilket panel man har fått?

"VGA, Composite, S-Video, Component" Hadde klart meg uten disse tilkoblingene. For min del blir det bare overflødig elektronikk og sjanse for at noe blir ødelagt.


*spare spare på kronene*

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Da er Dell 2408WFP lansert på de Norske Dell sidene og det ble med S-IPS panel. Bestilt et eksemplar omgående. Pris 6,837.50 kr

 

Kjære Bond33.

Håper virkelig du får denne skjermen levert så fort som Dell overhodet klarer, og at du kommer med en tilbakemelding rett etter og fort som fy (gjerne objektiv, men også av typen "look at my new gadget, it is the coolest in the world - ever!"). Om denne skjermen har et brukandes bildepanel i tillegg til alle fine inputs etc. blir det nok ny skjerm på meg.

 

Mvh

vell

 

 

Dell påstår at skjermen er sendt fra fabrikk men ingen sporing kommer opp. De finner rett og slett ikke skjermen igjen. Beløpet er også trukket fra min konto.

 

Jeg snakket med selger i dag og han bekreftet at den vil bli levert både med S-IPS og S-PVA panel men offisielt S-PVA. Jeg måtte ringe han når jeg hadde serie nr. fordi han da kunne sjekke hvilket panel jeg hadde fått. Idiotisk spør du meg. Får denne skjermen en god test nå med S-IPS panel også bestiller kunden å får et S-PVA panel det høres ikke bra ut. Dette er samme tullet Samsung har holdt på med på sine skjermer kunden vet ikke hva han får. Ifølge selger var det allerede kunder som har mottatt skjermen. Vi får håpe noen kan legge inn et reveiw snart så vi får en pekepinn.

Lenke til kommentar

Dersom man ikke vet noe sikkert, og man bryr seg mye, er det jo dumt å bestille. (noe som også vil støtte opp under forsettelse av en slik teit ordning med at man ikke vet hva man får)

Dersom dell norge har sagt at det er S-IPS i e-mail har man jo noe å gå videre på dersom man vil det.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Kanskje dumt spm, men hva vil det bety i praksis, forskjellen på S-IPS og S-PVA?? For en som meg som skal bruke den både til desktop (inkl bildebehandling) og litt gaming (HF2 osv.)....

mvh

 

Fant denne kommentaren på nett... noe sannhet i den kanskje...?

 

If your a gamer and a photographer then there isn't much choice but too bite the bullet and spend the bucks on a S-IPS.
Lenke til kommentar
Bestilte denne skjermen på torsdag i forrige uke. Hadde egentlig tenkt til å gå for 2407WFP-HC, men da 2408 ble tilgjengelig gikk jeg for den.

 

Ser nå at forventet leveringsdato er satt til før eller på 4/4-2008. Rimelig drøyt :) Får håpe den er verdt ventingen.

 

 

Hei!

Har du sjekket sporingen på skjermen du bestilte i forrige uke. Hva er skjedd? Er den levert eller står den forsatt med leveringstid til 4.4.08? Selger har lagt inn min ordre feil så den ble aldri sendt. Nå er ordren lagt inn på nytt den 22.02.08 så nå håper jeg skjermen kommer snart. Det står riktignok leveringstid 4.4.08 også til meg.

Lenke til kommentar
Hei!

Har du sjekket sporingen på skjermen du bestilte i forrige uke. Hva er skjedd? Er den levert eller står den forsatt med leveringstid til 4.4.08? Selger har lagt inn min ordre feil så den ble aldri sendt. Nå er ordren lagt inn på nytt den 22.02.08 så nå håper jeg skjermen kommer snart. Det står riktignok leveringstid 4.4.08 også til meg.

 

Heisann.

 

Nei, du det har ikke skjedd en døyt siden jeg bestilte. Står fremdeles i "produksjonsledd 3". Altså den er i produksjon sies det. Leveringsdato er fremdeles på eller før 4.4.08.

 

3+ uker leveringstid ser det ut til. Må nok bare belage oss på en lang ventetid her :(

Lenke til kommentar

Her er en forklaring på de forskjellige paneltyper for de som er intressert:

 

 

LCD Panel Technology Type and Characteristics

 

TN film (Twisted Nematic)

- low manufacturing/retail costs

- restrictive viewing angles

- fast pixel response times

- dead pixels display white. Stuck pixels display RGB colors

- lower contrast levels means blacks are not as dark as VA based panels

- lower color reproduction

 

IPS (In Plane Switching)

- improved viewing angles over TN

- very good color reproduction

- slower pixel response times than TN

- dead pixels display black

- lower contrast levels means blacks are not as dark as VA based panels

 

Super-IPS (S-IPS)

- same as IPS except ...

- likely best color reproduction of all TFT

- less expensive to produce than IPS

- improved pixel response

 

VA (Vertical Alignment) Technologies

 

MVA (Multidomain Vertical Alignment)

- compromise between TN and IPS technologies

- superior color reproduction over TN but not as good as IPS

- very good viewing angles but less than IPS

- higher contrast than TN or S-IPS means very good blacks

- dead pixels are black

- slower pixel response than TN or IPS

- details can be lost when directly viewing dark areas

 

Premium-MVA (P-MVA)

- same as MVA except ...

- "overdrive" technology increases pixel response but still slower than TN

- may have slightly degraded color reproduction due to "overdrive" process

 

PVA (Patterned VA)

- same as MVA except ...

- larger viewing angles

- higher contrast levels means darkest blacks

 

Super-PVA (S-PVA)

- same as PVA except ...

- “Magic Speed” (the Samsung equivalent to Overdrive) improves pixel response

- slightly improved color reproduction

- slightly improved viewing angles

 

 

Purchasing Considerations

 

TN Gamers

Considered a "gamers" panel due to it's fast pixel response times which reduces trailing images know as "ghosting". However, this advantage has been reduced by new technologies to accelerate pixel response times in other panel types. Colors and contrast tend to be weak and blacks are not truly dark. Viewing angles are significantly limited. However, monitors based on this technology tend to be inexpensive.

 

IPS / S-IPS Graphics Work or Web Browsing

Considered to have the best color reproduction of all panel types, these panels are well suited for graphics work or web browsing. Pixel response time is also good but slower than the TN "gamers" panel. Contast and blacks are also less dark than VA panels but viewing angles are excellent.

 

MVA / P-MVA / PVA / S-PVA Compromise for All-Around Use

These panels are a compromise between the fast pixel response times of the TN panel and the excellent color reproduction of the IPS panels. Contrast and blacks are best of all the panel types. Viewing angles are similar but slightly inferior to IPS.

Lenke til kommentar

Ser at at Dell oppgir at det brukes Hdmi 2.1 audio out. Håper de bruker Hdmi versjon 1.3 som er den siste revisjon.

 

 

DELL ULTRASHARP 2408WFP

24-inch Widescreen Flat Panel Monitor

 

 

At a Glance

 

24-Inch WUXGA 1920 x 1200 Display – View approximately 30%1 more on-screen content compared to Dell 20-inch monitor.

6 Millisecond Response Time (typical) – Reduces ghosting and imaging associated with movement for fluid motion.

3000:1 Dynamic Contrast Ratio – Get dark blacks, sharp images, crisp text, brilliant color saturation and greater life-like detail.

110%2 Color Gamut (CIE 1976) - With Dell TrueColor Technology, you’ll see more color than average monitor of 72% color gamut.

Full HD 1080p – Supports higher definition than HD television and a wide array of HD connection options like HDMI, Display Port, DVI-D with HDCP and HDMI 2.1 Audio Out.

Endret av Bond33
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...