Gå til innhold

Overklokke Q6600, Asus P5K (P35) og Crucial Ballistix 8500 minne.


Anbefalte innlegg

Ok, jeg er litt ny her på overklokkings området... jeg har en Q6600, Asus P5K (P35) og Crucial Ballistix 8500 minne. Hvordan burde jeg gå fram for å få litt mer ut av mitt system?

 

Til nå har jeg kun skrudd av speedstep og C1E som jeg leste om høyere i tråden.

Er det noe mer jeg burde stille om? har hørt at minne mitt skal være bra for klokking.. hva burde jeg gjøre for å få det til å bli raskere?

 

Er det ingen gode guider her på forumet til overklokking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnet ditt er kjapt nok til 1:1 klokking i lange baner.

 

Sett volten på cpu'n din til 1.4 ca, enable cpu volt damper, sett fsb til 400 og prøv i veg.

Starter ikkje PC-en opp, er det bare og skru den av og på igjen som regel, skal noke til for å øylegge noke.

 

Kjem jo også litt ann på kva kjøling du har.

Lenke til kommentar

Venter litt med dette. Har bare stockkjøler, men det blir vannkjøling fra den 12. desember.

 

Men hvorfor står det at Minne mitt er på pc6400 når det egentlig er pc8500 ? :s unnskyld om jeg henger meg opp i detaljer som kanskje ikke har noe å si, men jeg vet rett og slett ikke bedre. Har alt for lite peiling på klokking og slikt.

Lenke til kommentar

Ok, vet ikke om det jeg har gjort er spesielt bra, men har kommet litt opp på tallene. Jeg har enda ikke tuklet noe med Core Voltage. Temperaturen er uten load, skal prøve å legge litt press på den nå.

 

Bruker forresten TAT, er det et ok program for å stresse cpu'en?

 

Videre tips ønskes, lurer fortsatt på det med minne som er postet høyere opp. Kan det hende at jeg har valgt feil slotter eller noe?

 

Det ser forresten ut som at Core #2 og #3 slipper mye mye billigere unna med temp. hvordan kan det ha seg?

post-87347-1195836227_thumb.jpg

post-87347-1195836232_thumb.jpg

post-87347-1195836239_thumb.jpg

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Jeg har fått tips om at jeg burde skru ned Multipliern og opp FSB. Nå har jeg 3200mhz med 400fsb og multiplier på 8.

 

Er dette en fordel, tips til videre løsninger ønskes.

Ellers ser jeg i CPU-Z at core voltage hopper fra 1.376 til 1.384 av og til, og motsatt. Er dette normalt? Vcore står i bios på auto..

Lenke til kommentar

Jeg mener du burde finne en spenning selv, som å teste deg frem.

Øk FSB (til 450*7=3150mhz) pga RAM`n din har så høy frekvens fra orginalt.

 

Med stock kjøler blir det fort varm å du må passe på hele tid en med feks. CoreTemp

 

test 1,4v+ på 450*7 (om det ikke går må du mulig opp i spenning)

 

At vcore hopper er normalt

Endret av zIUx
Lenke til kommentar

Nå har jeg gjort som du har sagt, flott om du kan forklare meg hvorfor jeg bør ha høyest mulig FSB og heller ha lavere multiplier.

 

Fikk noen rare målinger, noen som kan se litt på det og evnt. forklare meg hva som er feil?

Forstår selvsagt at Core temp og windows tar feil her..

 

 

*Tenker selvsagt på MHZ'en her.. ellers går jeg alltid ut ifra at den høyeste varme målingen er riktig.

post-87347-1195929438_thumb.jpg

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...