Gå til innhold

Overklokke Q6600, Asus P5K (P35) og Crucial Ballistix 8500 minne.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter med akkurat samme oppsett som trådstarter. Cpu er vannkjølt. Har primet siden middagstid på 8x435=3480 uten feil. Vcore på 1.52, men asusprobe/cpuz viser en del lavere. Under load på alle kjerner avleses 1.33 volt, og litt høyere på idle. Temperatur på load havner på omkring 52 grader i probe.

 

440 mhz fsb ser ut til å kreve mer vcore enn hva jeg er villig til å bruke, så det ser ut som jeg havner på ovenstående innstillinger.

 

Om man har stock/svakere kjøling kan det lønne seg å sette ned mp for å kunne kjøre raskere minne/fsb uten at cpu møter veggen.

 

:)

Lenke til kommentar
Er ikke dette lavt i forhold til hvilket minne jeg har?

 

Jeg tenker på der det står max bandwith. Minne brikkene er jo egentlig pc8500 brikker, men står her oppgitt som pc6400.

Er det noe jeg har gjort galt ?

 

 

Minnet kjører ofte som standard på pc6400 (eller lavere) selv om det er raskere enn pc6400..

Med pc 8500 minne kan du kjøre brikkene på opptil 1066mhz (uten og overklokke). I tillegg blir også volten "satt ned" når brikkene kjører på lavere hastighet, husk å sette denne til standard spenning for brikkene :thumbup:

 

edit: leif

Endret av aplus
Lenke til kommentar

Husker at på de gamle socket A systemene fikk man ytelsestap når ram/fsb gikk asynkront. Er det fortsatt slik eller bør jeg skru opp fsb/ram divideren slik at minnet kjører raskere enn fsb? Har nemlig fremdeles litt å gå på for ram`en sin del når resten av systemet er makset. Er det noe å hente eller går vinninga opp i spinninga?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Husker at på de gamle socket A systemene fikk man ytelsestap når ram/fsb gikk asynkront. Er det fortsatt slik eller bør jeg skru opp fsb/ram divideren slik at minnet kjører raskere enn fsb? Er det noe å hente eller går vinninga opp i spinninga?

Er ikke mye å hente der, men skader ikke å kjøre 1:1 eller bare sette minnet på "maksfart".

Endret av aplus
Lenke til kommentar

Har bestilt vannkjøling, regner med at den er i hus kanskje til onsdag.. forhåpentligvis til torsdag senest.. akkurat nå kjører jeg på 7x400 (2,8ghz) minnet er 1:1, lurer på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe meg, har litt lyst til å kjøpe et av de ATI HD kortene, for å prøve å klokke det.. men er svak for nvidia :)

 

Uansett, skal prøve å presse cpu'en litt når det nye utstyret er på plass.

Lenke til kommentar

Slenger meg på tråden her, er i samme situasjon som trådstarter.

Jeg har sett på peltierkjøling, i kombinasjon med vann. Hvor mye er det å hente på dette? Er det verdt det? Tror det bare blir CPU som blir peltier/vannkjølt eller kun vannkjølt, om det blir aktuelt.

 

Forskjellene fra trådstarter er at jeg ikke har kjøpt det minnet jeg skal ha enda. (Kan motta tips her og såklart), og at jeg benytter et annet hovedkort. Specs i sig.

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar

Hehe, du kan jo drømme om å begrense deg med vannkjøling.. :) jeg klarer i alle fall ikke det.. når jeg først har kjøpt sikkelig pumpe, så koster det liksom så lite å oppgradere videre.. jeg har fått helt dilla og kommer nok til å kjøpe mer.. :p

 

Skal prøve å justere minnet når alt kommer, regner med at det er her i morgen eller kanskje onsdag.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...