Gå til innhold

NGT krever oppgraderingsgebyr


Anbefalte innlegg

Som det ble nevnt og forklart så er det jo endel montør kroner ute og går her når alle skal omkobles i sentralen.

I tillegg er det jo mulig at ruter hos bruker må byttes ut?

Hva med alle som skal over til nytt før de har gått ut den avtalen de allerede har tegnet?

 

Nå tviler jeg på at teleselskapene taper så fryktelig mye i utgangspunktet, men dem driver jo butikk og da er det jo ikke så rart at man ikke får alt man peker på gratis.

 

Dessuten er ikke akkurat 300 kroner noe å grine for. Det er jo en engangsavgift som du attpåtil tjener inn igjen iløpet av få måneder med lavere månedsgebyr?

 

Synes det blir litt som å grine for at man ikke automatisk får oppgradert den analoge telefonlinja si til ISDN hos telehor.

 

Jobber du hos NGT eller ?

 

Likegyldig for meg om NGT bytter utstyr. De selger meg et produkt de ikke lenger tilbyr som standard produkt. Jeg betaler mer for lavere hastighet enn nye kunder gjør. Hvor lenge skal jeg så bli stående med den prisen og hastigheten jeg har ? Grunnen til at jeg har hatt NGT i mange år er at de har oppgradert hastighet tilsvarende det nye kunder får. Hvis de ikke endrer politikk ser jeg det som særdeles sannsynlig at jeg bytter leverandør. Begynner å lukte Telenor her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bwahaha, jeg er faenmeg glad for at jeg sa opp NGT ifjor og gikk over til Ventelo. Har 20mbit fra dem og er kjempefornøyd. Tror jeg har hatt fire timer nedetid totalt, og på torsdag er det ett år siden jeg hadde montøren på besøk. God ping i spill og en ålreit kundeservice har de og, gitt.

Lenke til kommentar
Jeg betaler mer for lavere hastighet enn nye kunder gjør.

Den praksisen minner litt om det sleipe banker har: Nye lånekunder får veldig god rente men gamle kunder får ikke den samme gode renta før kunden spør/søker om det. Eneste forskjell fra sleipe banker til NGT her er at NGT tar et gebyr for endringen i tillegg.

Lenke til kommentar
pr0digy: Ikke bruk dine penger på å sitte i timesvis i telefonkø. Send en epost der du forklarer problemet og krever å få betale prisen for det du faktisk får og krever å få tilbakebetalt for alle månedene du har betalt for mye. Dokumenter hastigheten med skjermbilde fra speedometeret og lignende tester på ulike tider av døgnet. Ta vare på all korrespondanse. Kundeservice vil sannsynligvis ikke svare deg innen rimelig tid og du vil få nye alt for høye regninger. Stopp/reduser innbetalingene dine så det du betaler samsvarer med det du får. NGT kommer sikkert til å sende deg purringer og inkassovarsel. Ta kontakt med NGT sitt inkassoselskap og fortell at kravet er omtvistet. Dokumenter med all korrespondansen mellom deg og NGT. Inkassoselskaper vil ikke ta på seg omtvistede krav og NGT står med skjegget i postkassa. Ingen selskaper vil få medhold i saker der det er godt dokumentert at de ikke leverer varen man betaler for.

 

 

Takk for tipset, ta screenshots med jevne mellomrom. Dette er det eneste svaret jeg har fått fra NGT: "Vi har laget en sak til vår senior tekniker som skal se videre på hvorfor du ikke får høyere hastighet etter oppgradering av abonnement.

Det er viktig at din ruter er påslått hele tiden under feilsøket slik at vi kan sjekke oppmot din ruter.".

 

Ikke verst at det skal gå 10 dager å få sjekket linja.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg lest hele tråden..... :blush:

 

Jeg har for en tid tilbake oppgradert til ADSL2+ (20Mbit) uten å få noen gebyrer.

 

Trådstarter henviser til en Forumbrukeren "koda" viser i denne posten sin e-post-korrespondanse med NGT. Jeg vil bar fortelle at denne korespodansen er fra 18. august i 2005, dvs at dette er noe sent å komme med dette nå i 2007.

Lenke til kommentar

Jeg syns at det er teit av NGT å ta betalt MEN eg forstår hvorfor de gjere det. Siden brukeren ønsker å bytte i fra ADSL til ADSL2 må de bruke montørene sine til å koble om i sentralboksen så er ved bustanden det gjelder, i motsetning til tildligere hvor de kun trengte å forandre på profilen på brukeren gjennom software. Den kostnaden de må legge ut på å bruk montør vil de at kunden skal dekk. Og til det sier jeg berre jævla idiotar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Det er jo bare dumt å ta betalt for at noen vil oppgradere linjen sin. Hvis jeg oppgraderer linjen min til en høyere hastighet, tjener jo de mer på det uansett?

Jeg ser det meningsløst å legge inn en gebyr for å hindre brukerne å oppgradere linjen sin..

Lenke til kommentar
Jeg syns at det er teit av NGT å ta betalt MEN eg forstår hvorfor de gjere det. Siden brukeren ønsker å bytte i fra ADSL til ADSL2 må de bruke montørene sine til å koble om i sentralboksen så er ved bustanden det gjelder, i motsetning til tildligere hvor de kun trengte å forandre på profilen på brukeren gjennom software. Den kostnaden de må legge ut på å bruk montør vil de at kunden skal dekk. Og til det sier jeg berre jævla idiotar.

 

De tar jo like mye betalt for kun å bytte til nytt ab, med samme hastighet.

Lenke til kommentar
Jeg syns at det er teit av NGT å ta betalt MEN eg forstår hvorfor de gjere det. Siden brukeren ønsker å bytte i fra ADSL til ADSL2 må de bruke montørene sine til å koble om i sentralboksen så er ved bustanden det gjelder, i motsetning til tildligere hvor de kun trengte å forandre på profilen på brukeren gjennom software. Den kostnaden de må legge ut på å bruk montør vil de at kunden skal dekk. Og til det sier jeg berre jævla idiotar.

 

De tar jo like mye betalt for kun å bytte til nytt ab, med samme hastighet.

 

 

I dette tilfellet, så er det nye ab med samme hastighet adsl 1 til adsl2 teknologi. ADLS2 er ikke 20MBIT som alle trur, det er berre en annen måte å behandle data pakker på men kan komme i skalert hastighet (dvs alt i fra 1kbs til 20mbit)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...