Gå til innhold

Addonics Quad-CF PCI adapter, verdig "fattigmanns" SSD alternativ?


Prelude

Anbefalte innlegg

Dæven søkke!

De Transcend 16GB kortene har blitt billige! sist gang jeg sjekket prisen på dem rett før jul så kostet de bortimot 1500,- stykket men nå koster de 550,- :wow:

 

Jeg har Quad kortet og jeg kjører nå windows på to stykk Kingston Ultimate 266x 4GB brikker i raid-0 med topp ytelse. For å si det sånn, jeg kommer aldri til å installere ett OS på vanlige mekaniske hardisker igjen :mrgreen:

 

Ta en titt på denne siden. alle CF kort som er oppført der som "FIXED" ATA type kan brukes som vanlige harddisker og skal etter teorien gå an å bruke i Quad kortet.

OBS! "Transcend 133x Ultra Speed CF 16GB" virker ikke av en eller annen grunn ikke på Quad kortet.

 

 

@Haalo

Hvorfor ikke?

Selve Quad kortet er jo grisebillig og man slipper en hel masse med kabeler som blir liggende å slenge.

 

PS. Ja, jeg vet denne tråden begynner å bli litt gammel ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SSD er absolutt verdt pengene.

 

med de to Kingston brikkene får jeg 80mB/s i lesehastighet, det hørest ikke mye ut når man får i dag harddisker som greier den lesehastigheten men det som er, er det at det er praktisk talt ikke noe søketid på SSD så hastigheten er konstant, noe som vanlige harddisker ikke greier.

 

Før jeg installerte windows på den SSDen jeg har så gjorde jeg en enkel test, oppstarts-tid på Team Fortress 2 med automatisk pålogging på en tom server. Start og pålogging i Steam ikke inkludert.

 

En defragmentert WD Raptor 74GB: ~1m 55s

Quad kortet med to stykk Kingoston 4GB CF brikker: ~1m 25s

Merk, dette er tider inkludert de to korte logo-videoene.

 

 

så ja.. Jeg digger SSD og jeg kommer nok til å skaffe meg flere SSD-disker, muligens skaffe meg ett par Mtron disker når de faller i pris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...