Gå til innhold

Hva synes du er tidenes beste julefilm ?


marterenee

Anbefalte innlegg

Nå som vi "nærmer" oss jul. ( I allefall i butikkene)

Så tenkte jeg at det kunne vært fint å vite hvilke filmer som er best å se i julen.

 

Jeg personlig liker "Alene Hjemme", de er så orginale og geniale, at de kan jeg se opptil flere ganger samme jula.

Ellers er det vell "Hjelp det er juleferie!"

 

Så, hva synes du ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Lord of the Rings-trilogien av Peter Jackson er vel de beste julefilmene jeg veit om. Det henger ganske mye sammen med at i årene 2001-2003 dro vi på Colosseum i Oslo for å se dem i juletider <3

Enig i deg der. Star Wars står også høyt oppe. Dog, filmen jeg MÅ se hver jul er Where Eagles Dare. Forøvrig herlig å se at den har stigi en HEL karakter etter at den ble sluppet på dvd for noen år sida.

 

Den har en uovertruffen stemning: snøen som daler ned, mørket, musikken, luskinga og herlig actionscener.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

For meg er den ultimate julefilmen Miracle on 34th Street fra 1947. Mange vil kanskje kalle den klisjèfylt, men det mener jeg jula skal være, ihvertfall når klisjèene fungerer så godt som de gjør i denne udødelige klassikeren.

 

Andre filmer som MÅ sees i jula/adventen/romjula, er It's a Wonderful Life (1946), Love Actually (2003), Tri orísky pro Popelku (1973) og Flåklypa Grand Prix (1975).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...