Gå til innhold

Forbedre vitnemål fra medier og kommunikasjon


Ampanda

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er ferdig med VGS i år, og har generell studiekompetanse fra studieretningen medier og kommunikasjon. Jeg tenker å søke på siv.ing.-studier videre, men mangler altså 2+3MX og 2FY. Har heller ikke gode nok karakterer til å komme inn (av ymse grunner). Èn ting er å forbedre karakteren i fag som nynorsk og historie, men har ikke funnet ut hvordan det er å "ta opp igjen" studieretningsfagene. Det er i hovedsak disse karakterene som drar snittet mitt ned, og uten å forbedre de så får jeg ikke godt nok snitt til å komme inn på ingeniørstudier.

På medier og kommunikasjon får du 3 forskjellige karakterer (i kommunikasjon, design og produksjon) basert på prosjekter utført gjennom hele skoleåret, og har tilslutt en tverrfaglig muntlig eksamen som dekker alle disse fagene. Har ikke, på privatistweb, sett muligheten for å ta opp de individuelle fagene.

 

Vet noen hvordan man forbedrer disse fordømte studieretningsfagene? De ødelegger for meg!

 

 

På forhånd takk :) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dekker ikke den tverfaglige muntlige eksamenen alle studieretningfagene?

I så fall burde det jo være mulig å ta den en gang til

 

Du burde kansje ta kontakt med skolen du gikk på å høre

 

 

 

2+3mx og 2fy kan du ta gjennom TRES (tresemesterordningen) dvs du tar et sommerkurs i matte før 1. året og et ekstra fysikk kurs i høst semesteret

 

http://www.hit.no/nxcnor/content/view/brief/9299

Lenke til kommentar
Dekker ikke den tverfaglige muntlige eksamenen alle studieretningfagene?

I så fall burde det jo være mulig å ta den en gang til

 

Du burde kansje ta kontakt med skolen du gikk på å høre

 

Det jeg også har tenkt at burde være logisk! Men virker så idiotisk å ta tre tilnærmet like eksamner (for alle årene) på nytt. Men skal høre med skolen.

 

2+3mx og 2fy kan du ta gjennom TRES (tresemesterordningen) dvs du tar et sommerkurs i matte før 1. året og et ekstra fysikk kurs i høst semesteret

 

http://www.hit.no/nxcnor/content/view/brief/9299

 

Kjenner til det. Heller faktisk mer mot forkurs nå.

 

Men takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...