Gå til innhold

Angående tråden "Sanger som er 100% perfekt"


fgr

Anbefalte innlegg

Den er locka for en stund siden, men poenget er at i den tråden ble det nevnt sånn ca. 2200 låter tilsammen som var folks favoritter. Jeg brukte 3 timer igår på å samle sammen alle i en tekstfil, og har begynt å laste ned hele sulamitten, jeg har nå kommet til bokstaven B :D

 

Har hørt igjennom sånn 70 låter til nå og har vært mye nytt og bra å høre. Jeg kategoriserer låtene i mapper som dette:

 

punk

rock

metal

trance

disco

electronica

party

sovemusikk

klassikere

gammalt

80tallet

rap

norsk

prog

japansk

ska

for dårlig for min smak (ca 40% av låtene har hittil havna hit, vi snakker 100% brølelåter uten snev av talent (dimmu borgir er ikke inkludert her bare så det er sagt), generelt kjedelige forutsigbare låter og annet brask (fks hits for kids stuff)

...

 

osv osv du skjønner tegninga. kommer sikkert til å ta et par uker med gjennomhøring, men etter det jeg har hørt så langt så kommer det absolutt til å bli verdt det :) tilslutt kan jeg poste utskrift av alle mappene, og den originale lista jeg gikk utifra. SÅ SNILL ER JEG.

 

er det noen som har noen spesiell type musikk de er på jakt etter (fks norske ballader, svenske rockehits, screamo, band som høres ut som tool) så kom gjerne med forslag så kan jeg lage grupper for dem også etterhvert som jeg går igjennom.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer en liten oppdatering med noe av det beste jeg har gått igjennom hittil :D

DIG IN, her burde det være noe for enhver smak!

 

Ash - Goldfinger , rock

Amon Amarth - Under the Northern Star , death metal

Anberlin - The Feel Good Drag , highschool rock

Ben Harper - Diamonds on the inside , kosepop, denne er gull

Boards of Canada - Roygbiv , elektronika

Brad Paisley - When I Get Where I'm Going , country

Breaking Benjamin - Forget It , feely softrock

Darren Styles - Drop Zone , happy hardcore, helt fantastisk fra 1:20

Deftones - Feiticeira , rock

Dimmu Borgir - Kings of the Carnival Creation , metall

Filter - Take My Picture , pop

Fischerspooner - Cloud , elektronika

Flipsyde - Someday , rap

In Flames - Man Made God , alternativ rock

Kaskade - Steppin' Out , dance/pop, denne er også litt gull.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar
Aha, men jeg så du hadde kommet til artister på i og k, så jeg antok at g var unnagjort.

 

sånn er det altså ikke, jeg har hoppa litt framogtilbake innimellom hvis jeg ser et band jeg har lurt på en stund liksom, men jeg er bare på b fortsatt i rekkefølge. det er MYE MUSIKK :D men jeg skal høre på den nå jeg.

 

måtte forresten lage ny kategori, "udødelig musikk" når jeg kom til den første beatles låta ;)

 

 

EDIT: hørt igjennom nå. skal innrømme jeg var veldig skeptisk til den i begynnelsen, de første tre minuttene var den nært ved å havne i "kjedelig rock" mappa, men fra 3minutter og utover ble det et fantastisk lydbilde som redda den ganske bra ut fra der :D legger den vel i alternativ rock.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar
EDIT: hørt igjennom nå. skal innrømme jeg var veldig skeptisk til den i begynnelsen, de første tre minuttene var den nært ved å havne i "kjedelig rock" mappa, men fra 3minutter og utover ble det et fantastisk lydbilde som redda den ganske bra ut fra der :D legger den vel i alternativ rock.

Du snakker om "Absolution" nå? Den er jo et mesterverk, tross alt ;)

 

På David Bowies fantastiske låt, jo! :)

 

Den må du vel også ta med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...