Gå til innhold

Angående tråden "Sanger som er 100% perfekt"


fgr

Anbefalte innlegg

Bare av ren nysgjerrighet, hva har du under "dårlig metal" mappen din?

 

Tror faktisk jeg bidro til den tråden, selv om det var en typisk telletråd. God musikk måå jeg bare fortelle andre om innimellom.

 

det var en mappe jeg lagde først på for å luke ut ting som ikke var bra nok bare, nå havner det isteden under "skrap" eller "kjedelig metal" (kjedelig metal er låter som ikke er bra nok for å bli i spillelista, skrap er låter som 100% er ... kopi av andre eller som bare ikke gir deg noe uansett hvordan man vrir og vender på det ;)

 

As I lay Dying - forever

Darkthrone - En Vind Av Sorg

 

to av dem jeg kan stå for at jeg ikke syns noe om ;) de hadde havna i "skrap". i begge låtene synger/brøler de som om de har enellerannen skjelden sykdom. altså, jeg kan fint høre på death/black metal, men det finnes bra, og det finnes dårlig.

 

som fks.

Amon Amarth - Under the Northern Star

Construcdead - I've Come to Rule

 

to eksempler på bra i den sjangeren. jeg trenger at en låt inneholder mer enn ETT bra element for at det skal bli bra. de to øverste låtene jeg nevnte har kanskje intrikat gitarspilling, men når et annet element drar det ned (som growlinga i disse eksemplene) så blir det bare ikke bra nok. hvis du skjønner.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fyttehelvete hørte akkurat en låt jeg ble tilsendt av en kompis. stilen klassifiseres som "mathcore".

dette er det kuleste jeg har hørt på en god stund i den hardere sjangeren.

 

Sikth - Bland Street Bloom

Sikth - Way Beyond The Fond Old River

 

sjekk ut det der om du liker litt hardere opplegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...