Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som utvikler må si jeg er veldig fornøyd med nokia sitt SDK, og mulighetene man har til å utvikle min egen programvare for telefonen. Det blir definitivt en N82 på meg, og jeg blir nok å skrive noen egne programmer. Fjernestyring av f.eks musikk på pc via bluetooth, ja. Det er mange muligheter, er så lei av java i sammenheng med mobiler. Hvis noen andre vil lese om dette også, her.

 

Gleder meg sykt!

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar
Vil det bli samme mulighet for å bytte dekslet til N82 som med N73? Altså litt styr, men mulig?

 

På CDON.no står det følgende under spesifikasjoner: "Minnetype: MicroSD (Max 4 Gb)" Det kan da umulig stemme? Støtter ikke N82 microSDHC kort?

 

4GB er SDHC. Støtter den 4gb støtter den nok større også. :)

Lenke til kommentar
Vil det bli samme mulighet for å bytte dekslet til N82 som med N73? Altså litt styr, men mulig?

 

På CDON.no står det følgende under spesifikasjoner: "Minnetype: MicroSD (Max 4 Gb)" Det kan da umulig stemme? Støtter ikke N82 microSDHC kort?

 

4GB er SDHC. Støtter den 4gb støtter den nok større også. :)

4GB Er faktisk det høyeste du kommer uten SDHC, Ta en tur på E-Bay og sjekk :whistle:

Men alle S60 v3 FP1 mobiler skal ha støtte for SDHC så da har nok denne også det :love:

Lenke til kommentar
Vil det bli samme mulighet for å bytte dekslet til N82 som med N73? Altså litt styr, men mulig?

 

På CDON.no står det følgende under spesifikasjoner: "Minnetype: MicroSD (Max 4 Gb)" Det kan da umulig stemme? Støtter ikke N82 microSDHC kort?

 

4GB er SDHC. Støtter den 4gb støtter den nok større også. :)

4GB Er faktisk det høyeste du kommer uten SDHC, Ta en tur på E-Bay og sjekk :whistle:

Men alle S60 v3 FP1 mobiler skal ha støtte for SDHC så da har nok denne også det :love:

 

Nej. 2GB er det højeste du kommer med non-sdhc sd(micro) kort. microsd er et fat16 kort og den standard tilsiger max adressering til 2GB. Alle (micro)sdhc kort er fat32 og støtter max 32GB adressering.

Microsd og microsdhc er et sæt standarder som i princippet er ufravillige. Bruger du som producent microsd standarden stopper kompabiliteten ikke før (micro)sd grænsen ved 2GB og tilsvarende 32GB ved (micro)sdhc. Også selvom kortene på 16 & 32GB stadig blot er en våd drøm.

Du må altså som producent fysisk gå ind og lægge en begrænsning hvis du ikke vil have at dit produkt skal støtte fremtidige (størrer) kort.

 

Det er korrekt at der er fx 4GB sd kort til salg på Ebay, men dette er strengt taget ikke sd kort i det hele taget da de afviger fra sd standarden. disse "mutantkort" er ikke så stabile som dem produceret inde for standarden og kompatibilliteten er meget svingende. Du kan altså langt fra være sikker på at kunne bruge sådanne kort i din dings.

 

Ofte skriver producenterne at deres kamera/mobil/whatever støtter fx. (micro)sdhc op til max 4GB. Dette er blot et udtryk for at ved lanseringstidspunktet eksistere der ikke kort over 4GB (men opskriften på 8, 16 & 32GB ligger i standarden.

 

Håber det hjalp en eller anden..

Lenke til kommentar

Nokia sider for Nokia N82 ;)

 

http://europe.nokia.com/n82

 

http://www.nseries.com/index.html#l=products,n82

 

http://www.nseries.com/nseries/v3/media/se..._n82_en_R1.html

 

Min neste mobiltelefon gleder meg alerede N82 :dribble:

 

Kommer N82 i flere farger enn Sølv (Eneste ekte bilde av N82 er i Sølv) jeg vil ha N82 i Svart eller (Brunn som det ikke er ekte bilder men vanlige bilder) :ermm:

 

Svar Takk :D

Lenke til kommentar

All About Symbian hevder i alle fall at Nokia N82 skal ha støtte for SDHC. Her er to utrag fra teksten:

 

There is 100MB of dynamic internal memory and a microSD (SDHC is supported) card slot for memory expansions. A 2GB microSD card card is included in the sales package (this may vary by market).
During the event nokia did confirm SDHC support in the microSD card slot.

Jeg vet ikke hva som er riktig eller ikke, men det er i alle fall dette All About Symbian har fått som informasjon.

Endret av Der Flieger
Lenke til kommentar
Noen som veit hvilken type prosessor som sitter i N82? Samme 369mhz prosessor som i E51?

Samme spørsmålet ble stilt på All About Symbian sin nettside:

 

Spørsmål: I wonder how much processing power does this phone hold? Hope it has the newer 369mhz processor combined with 3d acceleration hardware, a confirmation on these two would make this a must buy for me

Svar: Its ARM 11 at 332 MHz and has Hardware graphics accelerator.

Om dette er korrekt vet jeg ikke, men det var i alle fall den informasjonen jeg foreløpig kunne finne :)

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, men jeg kan opplyse om at alle som har prøvd mobilen skryter av hvor raskt den behandler de forskjellige oppgave! Kameraet skal visstnok også være veldig rask i forhold til andre kameramobiler ute på markedet.

 

Her er en video på YouTube som viser litt om tidsbruket til telefonen:

Endret av Der Flieger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...